Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 feb 2016 16:41

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Leonard

Marius heeft hier http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?p=24948#p24948 en daaronder nog een aantal topics een overzicht gemaakt van GO samplesets. Het overgrote deel gratis.
Bij MPS Orgelseite http://mps-net.de/orgel/seite/ kun je ook zaken voor GO vinden. De orgels zijn al door Marius genoemd.
Op http://mps-net.de/orgel/seite/include.php?path=contentarchive&type=4 staan downloads waaronder een GO Organ builder. Maar dan moet je alles van de grond af aan zelf opbouwen.

Er zijn conversieprogramma's gemaakt door personen maar die zijn niet als een download op te halen. Privé gebruik dus. De programma's vereisen wel nabewerking van de geconverteerde set. Dus niet optimaal.

Maar stel de vraag daar op het forum; misschien wil iemand de Romer omzetten of is het al gebeurd.

Berichten: 59

Geregistreerd: 23 dec 2013 16:23

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 02 feb 2016 21:18

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Anton,

Je gratis set heeft het niet lang overleefd op mijn computer. Ik heb St. Omer aangeschaft met dank aan deze werkelijk effectieve demo.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 feb 2017 18:52

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Omdat meerdere personen met de composite demo's (Zurek V en CCC) bezig zijn, deze ook nog even naar boven gehaald.

De demo versies van Rotterdam en St.Omer zijn door Anton tot 1 orgel gemaakt.
De dispositie staat hier: viewtopic.php?p=23243#p23243
Hier staan de download links: viewtopic.php?p=23394#p23394
Er hoeft weinig gedownload worden want door die beide andere orgels staan de installatie sets voor de Romer al op de PC's.
Alleen de Romer ODF moet nog gedownload worden (3 MB) en dit orgel laden.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 feb 2019 09:52

Stem: 1973, Marcussen, Laurenskerk, Rotterdam

Ik speel een tijdje op het 'Romer' orgel. Daarvoor natuurlijk de demo set van Rotterdam geïnstalleerd.
Nu merkte ik dat er bij bijvoorbeeld de octaaf 8 voet (HW) bij sommige toetsen een hoge 'metaalachtige' belletjes klinkt.
Het klinkt bij de aanslag van de toets, alsof er in de achtergrond iemand een tik op een crashbekken/cimbaal geeft.
Ik hoor het alleen bij de A en B toets onder de centrale C. Hetzelfde heb ik bij de octaven 4 en 2 voet, respectievelijk 1 en 2 octaven lager, zo rond de g, a, b toetsen.
Het begint toch wel irritant te worden.
Iemand die ook die ervaring heeft, en wat kan ik er aan doen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2019 10:50

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Je zou de laatste update van Rotterdam er overheen kunnen zetten. Demo versies worden nooit geupdate als er wat mis is met de wav files.
En je zou ook de originele demo van Rotterdam kunnen laden als orgel om te kijken of het daar ook in zit.
De door jou genoemde stemmen in Romer komen wel uit het Marcussenorgel.

Ik heb je bericht verplaatst naar "het Romer orgel".
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 feb 2019 11:04

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Ik heb Rotterdam en Romer nog maar vrij recent geïnstalleerd, maar uiteraard kan ik altijd proberen of een update wat verhelpt.
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem ook bij de originele rotterdam demo. Vandaar dat ik het bericht in het topic rotterdam had geplaatst.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 feb 2019 12:06

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

anco.marijs schreef:Ik heb Rotterdam en Romer nog maar vrij recent geïnstalleerd, maar uiteraard kan ik altijd proberen of een update wat verhelpt.
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem ook bij de originele rotterdam demo. Vandaar dat ik het bericht in het topic rotterdam had geplaatst.



Anco je kan kijken bij het gewraakte register door deze max. te truncate, als het ring effect weg is moet het in de galm staart zitten.

Heb je per ongeluk niet aanslag gevoelig geselecteerd voor je klavieren? weet niet of dat effect heeft , maar je kan het controleren
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 feb 2019 21:56

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Ik zie in de instellingen niet wat er mis zou kunnen zijn.
Heb even een opname geplaatst met het geluid. Gespeeld dus op de Laurenskerk demo (niet romer) en max getruncated..

Edit: Opname verwijderd. Verkeerde bestandsextensie
Laatst bijgewerkt door anco.marijs op 06 feb 2019 09:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2019 22:14

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Anco

je hebt een WAV file geupload naar CCH en hem de extensie MP3 gegeven :o
Dat gaat niet werken.

Maar als ik hem beluister (even downloaden en renamen naar WAV) lijkt het de toonaanzet van een pijp. Of te wel: het zit in de pijp in het orgel en wordt niet door de sample set veroorzaakt (zit er natuurlijk wel in vanwege de opname)
Welk register op welk werk en welke toets is dat?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 feb 2019 22:49

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Evert-Jan schreef:Anco

je hebt een WAV file geupload naar CCH en hem de extensie MP3 gegeven :o
Dat gaat niet werken.

Oh.. haha.. nou, het viel te proberen. Dan moet ik dus voortaan vanuit hauptwerk opnemen in mp3 i.p.v. wav


Evert-Jan schreef:Maar als ik hem beluister (even downloaden en renamen naar WAV) lijkt het de toonaanzet van een pijp. Of te wel: het zit in de pijp in het orgel en wordt niet door de sample set veroorzaakt (zit er natuurlijk wel in vanwege de opname)
Welk register op welk werk en welke toets is dat?


Hoofdwerk:
-Octaaf 8: A en B in het 2e octaaf(A2 en B2) (Dus onder de centrale C)
-Octaaf 4: C2 en Cis2
-Octaaf 2: G1 (onderste octaaf)

Rugwerk:
-Octaaf 4: D2 en G2

Bij deze is het echt wel duidelijk hoorbaar. Bij de ene meer dan de ander, maar de octaaf 8 is het echt hinderlijk aan het worden, hoe langer ik er op speel.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2019 23:31

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

HW neemt alleen maar op in WAV. Om een MP3 te maken: zie blz. 171 e.v.

Ik denk dat je wel kijkers hebt op CCH maar geen luisteraars :o :o
Dit valt niet af te spelen als een MP3.

Er is niets bijzonders met samples aan de hand. Het is het aanspreken van de pijp.
Kijk en luister.
Opname.zip

De Octaaf 8 058-B is de toets die je in jouw opname diverse keren aanslaat.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 feb 2019 23:47

Re: Gratis: Romer-orgel (48/3+P) - Surround

Oke.. Nouja, bedankt voor je moeite Evert-Jan.
Jammer dat het aanspreken van pijpen soms zo lelijk kan klinken dan...
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com