Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Composite Cavaillé-Coll (58/III+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 29 sep 2014 21:17

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Evert-Jan schreef:Ja. alleen de frontspeakers laden. Je zult trouwens geen rear samples zien om te laden
Deze set is alleen in wet omdat de Caen demo alleen in wet verkrijgbaar is.


Dank voor je reactie Evert-Jan
Misschien dat de maker hier nog een creatieve oplossing voor kan vinden en er een surround versie van kan maken. Of vraag ik dan te veel?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 sep 2014 08:12

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Dit kun je het beste zelf doen als je Reaper hebt (aanbevolen!). Je stuurt dan de samples naar zowel je front als je rear speakers. Aan het geluid dat naar de rear speakers gaat voeg je extra galm toe.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 sep 2014 11:29

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Sterker nog: in je galm-afdeling ( de zgn convolution plug-in), kan je dus tbv de rear speakers, de direkte component geheel onderdrukken, zodat je daaruit alleen galm krijgt. Dat werkt het best.
En dan even een initial delay van 50 a 70 milliseconden invullen. Daardoor komt de toon-aanzet losser te staan van de galm.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 30 sep 2014 20:10

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

josq schreef:Dit kun je het beste zelf doen als je Reaper hebt (aanbevolen!). Je stuurt dan de samples naar zowel je front als je rear speakers. Aan het geluid dat naar de rear speakers gaat voeg je extra galm toe.


Klinkt interessant josq, maar wat is een Reaper? Hoe werkt dat, waar is dat te krijgen... eh, ik bedoel te kopen en wat kost dat? Is dat makkelijk te installeren en te koppelen aan Hauptwerk?
Mijn eerste sampleset was Riddagshausen. Klinkt heel aardig, is stereo, maar heeft wel een enorme nagalm. Gaat dat ook met een Reaper? Alvast bedank!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 sep 2014 20:58

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Reaper is de naam van een veelzijdig programmaatje (een sequencer) waarmee je onder andere geluid kunt bewerken, opnames kunt maken, en het geluid over je speakers kunt verdelen. Dit alles kan met veel flexibiliteit en terwijl je aan het spelen/luisteren bent. Reaper kan met heel veel geluidsprogramma's gecombineerd worden (door middel van zogenaamde plug-ins), inclusief Hauptwerk, maar ook allerlei programmaatjes om bijvoorbeeld galm toe te voegen, of het veelbesproken en geprezen ARC2.

Reaper is niet heel eenvoudig om te leren, maar als je het eenmaal in de vingers hebt is het erg handig. Enkele tutorials zijn te vinden onder https://www.hauptwerk.com/news/tutorial ... th-reaper/.

Reaper kost EUR 50, maar je kunt het een aantal weken gratis proberen.

Geert kan je er veel meer over vertellen dan ik, maar zo heb je hopelijk alvast een indruk.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 21 jan 2015 21:32

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Hauptwerk herkent de file niet als te installeren orgel, wie weet raad? :?:

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2015 23:01

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Willem

Je geeft niet aan welke file. Je moet er 6 gedownload hebben (zie eerste bericht in dit topic).
Over het algemeen geldt, dat als HW een installatie file niet accepteert of tijdens het installeren een fout geeft, dat de gedownloade file verminkt is.
Remedie: deze file opnieuw downloaden.

Gebruik voor downloaden Firefox of Chome met een download manager. IE geeft altijd fouten met downloaden van deze grote bestanden; dus die gebruiken is dan vergeefse moeite.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 21 jan 2015 23:46

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Willem had mij hierover al een PB gestuurd, door drukte was ik hier nog niet aan toegekomen, sorry.

Ik heb het zojuist nog even getest en bij mij werkt het gewoon. Ik begrijp dat het alleen om de ODF gaat: Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan. Bij mij is dit bestand na het downloaden gewoon beschikbaar als ik in Hauptwerk onder file-->install organ or temperament naar de downloadfolder ga.

Hauptwerk 4.1 is vereist, anders werkt het niet, maar Willem meldde mij dat hij dat wel heeft. Dus waarom het dan niet lukt is een raadsel.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jan 2015 00:07

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Misschien gedownload met IE?

IK heb ook even gedownload. De MD5 checksum is e8a32d7bca8a2134763b592c338146b6
Je kunt dit zelf ook checken.
Download het prg van http://www.winmd5.com
Je kunt het direct starten.
Selecteer het bestand Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan
Copieer bovenstaande checksum in het vakje: Originbal file MD5 ......."
Klik op verify.
Als er " matched !! " komt, dan is het bestand goed.

Let dan op dat het bestand deze naam heeft: Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan
Dus moet eindigen op HauptwerkOrgan

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 29 jan 2015 21:19

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Jaap380 schreef:Jos, bedankt voor je kado! Het verwondert mij dat er nog geen gebruikersreacties zijn. Zeker niet van zuinige Nederlanders.... :roll:

Ik krijg hem niet goed geinstalleerd.
De bestandsnaam van het te downloaden bestand is ook anders dan de normale installatiebestanden in rar-formaat. Als ik het wil doen via Install organ, ziet hij het te installeren bestand niet. Zou door de naam kunnen komen?
Is het een oplossing om de bestandsnaam te veranderen zoals de normale installatiebestanden (in rar-formaat)?

Of kan ik de genummerde packages gewoon in de Hauptwerkfolder/installation packages plaatsen en de orgeldefinitiebestand bij de organ definitions? Krijg ik hem dan geladen? Ik had de bestanden al eens eerder uitgepakt t.b.v. GO, dan kan ik ze hergebruiken anders moet ik weer 4 dagen downloaden.. M.a.w.: kan ik een uitgepakt rar-bestand alsnog geladen krijgen in Hauptwerk 4.0 ?

vr gr, Jaap


Dag Jaap, is je probleem opgelost? Ik zit namelijk met precies hetzelfde.
Ik heb dezelfde stappen ondernomen maar geen resultaat. Zal de versie nog een keer nakijken maar heb toch echt 4.1 gekocht. Graag je reactie.

Mvg. WillemW

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jan 2015 21:35

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Willem

Jaap had HW 4.0; dat schrijft hij ook:
Jaap380 schreef:M.a.w.: kan ik een uitgepakt rar-bestand alsnog geladen krijgen in Hauptwerk 4.0 ?

In HW 4.0 is het niet mogelijke dit orgel te installeren en te bespelen.

Wat was het resultaat van het uitvoeren van de zaken, die ik hierboven beschreven had? Zoals Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan
Het bestand moet dus eindigen op HauptwerkOrgan

In het helpmenu van HW kun je in de optie "About" vinden welke HW versie je geïnstalleerd hebt.
Avatar gebruiker

Berichten: 21

Geregistreerd: 08 dec 2014 20:42

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 27 maart 2015 21:44

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Hallo Josq,

Dank je wel voor al het werk.Ik heb mij direct laten inspireren, bij deze een improvisatie over Gezang 43.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/16252

hgr Adriaan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 27 maart 2015 22:42

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ik zie het nu pas! Helaas ben ik niet direct in de gelegenheid te luisteren, dus ben heel benieuwd! Dank alvast voor deze mooie blijk van waardering!
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 maart 2015 01:11

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Adriaan L. T. schreef:Hallo Josq,

Dank je wel voor al het werk.Ik heb mij direct laten inspireren, bij deze een improvisatie over Gezang 43.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/16252

hgr Adriaan


Prachtige improvisaties. Met name het eerste is een schitterende registratie en harmonisatie.

HG
Bram

Berichten: 2

Geregistreerd: 29 mei 2015 20:14

Bericht 30 mei 2015 07:12

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Dear friends,

I don´t understand dutch, so I hope it´s ok to write in english.
Let me say at first thank you for this great c-c instrument. But I have a problem: I cannot load the composite sample set (HauptwerkOrgan-file). It doesn´t appear in the dropdown menu in HW. My HW Version is 4.1.1.xxxxxx, and the three samplesets (Caen, St. Omer, Rotterdam) are properly installed.
Could you give me a hint where my mistake is?

Thanks a lot,

Markus

PS: If it´s less complicated, I can write in German...
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 30 mei 2015 11:11

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Do you have copied the file CaenDEMO_v.2.5.CompPkg.Hauptwerk.rar or unpacked this file?

Regards,
Gerald

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 mei 2015 18:24

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Markus

Welcome on the Dutch Hauptwerk forum.

You only have to install the DEMO's of St Omer (http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/top-selection/st-om/st-omer-surround-sample-set.html 2 package files; ODF file is not needed for CCC) , Caen 2.5 (1 package) and the Laurenskerk main organ (three packages). Install all files using the HW menu file --> install organ.

Download http://www.pcorgan.com/opslag/Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan
Install this organ (HW menu file --> install organ)
Go to Menu organ and load organ: now you will see the "Cavaillé-Coll composite"

I just have download the CCC file and this file is correct.

Berichten: 2

Geregistreerd: 29 mei 2015 20:14

Bericht 31 mei 2015 09:44

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Thanks a lot for your answers.
I installed for St. Omer only one package I think...maybe this was the mistake...I will install it completely and try it again next week, because I´m not at home at the moment.

Markus

PS: So I can install the Composite Organ file out of the menu (because it´s not a *.rar-file...)? It means, if all the (correct) packages are installed properly, then I can choose the file in the drop-down-menu for installing?

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 mei 2015 23:53

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

You have to use the standard HW way to install an organ. Only then you can find the organ definition file when you will load the new organ by Menu organ --> load organ

Since HW 4.1.1 the extention of an installation package is .HauptwerkOrgan. But also the _RAR extention will work.
The file with the .HauptwerkOrgan extention is still a RAR file. You can unrar it by using 7zip.
Avatar gebruiker

Berichten: 138

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 21 aug 2015 17:39

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ik wilde graag deze sample downloaden, maar als ik klik op de downloadlink: http://www.pcorgan.com/opslag/Composite ... twerkOrgan Kom ik op een pagina met heel veel letters en tekens, maar downloaden lukt niet. Ook al via een andere pc geprobeerd, maar lukt ook niet.

Iemand een oplossing?

Alex

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 aug 2015 21:34

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

De link werkt gewoon.
Als je boven die download link gaat staan met je muis, en dan rechtse muisknop en kies "link opslaan"

Als je deze installeert, moeten de in het eerste bericht genoemde demo's geïnstalleerd zijn. Pas dan kun je de CCC laden (via menu organ --> Load organ, adjust audio .....)

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jun 2015 19:23

Bericht 09 sep 2015 19:57

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

sorry maar ik ben nog een groentje.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit orgel installeer?

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 sep 2015 20:35

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Dat staat in het eerste bericht van dit topic beschreven: viewtopic.php?f=6&t=1646
De 3 genoemde Demo's alleen installeren in HW; laden van dat orgel is niet nodig.
Tenslotte het CC orgel downloaden http://www.pcorgan.com/opslag/Composite_Cavaille-Coll.HauptwerkOrgan en installeren. Alleen dit orgel laden via menu Organ, load organ.

Of is er iets niet duidelijk?

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jun 2015 19:23

Bericht 19 sep 2015 14:02

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Knipsel error.PNG
Ik heb het gedownload maar als ik het op mijn hauptwerk instaleer dan krijg ik de foutmeling 1166

Wat kan ik hier aan doen?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 19 sep 2015 14:44

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Best eiland,

Als je de tekst corrupted during download zoals die in je scherm verschijnt intypt op de site van http://www.vertalen.nu komt er vertaald en wel te staan: beschadigd tijdens het downloaden. :o

Zo zie je dat je met bovenstaand genoemde site zelf een heel eind kunt komen! ;)

Het komt er dus op neer dat je opnieuw moet downloaden en vervolgens de niet beschadigde file in Hauptwerk kunt installeren. Veel succes ermee.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com