Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Composite Cavaillé-Coll (58/III+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 sep 2015 17:11

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Het gaat dus alleen om RottDEMO1 die je opnieuw moet downloaden. Dus niet alle drie.

Groet en succes
Bram

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 19 sep 2015 18:59

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Hallo eilandurk,

Aan je schermafdruk te zien staat er in de downloadmap op je computer nog een download van de demo van Rotterdam.
De originele bestandsnaam zou moeten zijn: RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar. Het door jou gebruikte bestand heet RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(1).rar. Die toevoeging (1) in de bestandsnaam is iets wat Hauptwerk niet snapt en daarom gaat het fout. Als je nu opnieuw de demo van Rotterdam gaat downloaden gaat je computer het bestand waarschijnlijk hernoemen naar RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(2).rar. Ook met dit bestand zal Hauptwerk niet uit de voeten kunnen.

Je hebt de demo al een keer opnieuw gedownload, dus ik ga er van uit dat het bestand RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar in je downloadmap niet werkt. Verwijder dit bestand van je computer.

Nu kun je proberen om het bestand RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(1).rar, wat nog in je downloadmap staat, te hernoemen naar RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar. Vervolgens kun je nog eens proberen om de demo te installeren.

Lukt dit ook niet, dan moet je er voor zorgen dat er geen enkel demobestand van Rotterdam meer in je downloadmap staat. Vervolgens zul je dan de demo opnieuw moeten downloaden.

Groet,
Gaatze
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 sep 2015 20:28

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

GJD schreef:Hallo eilandurk,

Aan je schermafdruk te zien staat er in de downloadmap op je computer nog een download van de demo van Rotterdam.
De originele bestandsnaam zou moeten zijn: RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar. Het door jou gebruikte bestand heet RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(1).rar. Die toevoeging (1) in de bestandsnaam is iets wat Hauptwerk niet snapt en daarom gaat het fout. Als je nu opnieuw de demo van Rotterdam gaat downloaden gaat je computer het bestand waarschijnlijk hernoemen naar RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(2).rar. Ook met dit bestand zal Hauptwerk niet uit de voeten kunnen.

Je hebt de demo al een keer opnieuw gedownload, dus ik ga er van uit dat het bestand RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar in je downloadmap niet werkt. Verwijder dit bestand van je computer.

Nu kun je proberen om het bestand RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk(1).rar, wat nog in je downloadmap staat, te hernoemen naar RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar. Vervolgens kun je nog eens proberen om de demo te installeren.

Lukt dit ook niet, dan moet je er voor zorgen dat er geen enkel demobestand van Rotterdam meer in je downloadmap staat. Vervolgens zul je dan de demo opnieuw moeten downloaden.

Groet,
Gaatze

Scherp gezien.
Wat je even snel kunt proberen is even de naam wijzigen, dus (1) weghalen.

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jun 2015 19:23

Bericht 22 sep 2015 11:27

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Heb het probleem gevonden.
Ik download ze allemaal tegelijk.
Nu heb ik het 1 voor 1 gedaan en waarempel.
Dus het is gelukt.

Berichten: 4

Geregistreerd: 04 okt 2015 13:47

Bericht 05 okt 2015 13:26

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Mijn orgel-PC is niet met internet verbonden. Mijn gewone desktop wel. Hoe kan ik de CCC sampleset dan gebruiken? Ik zie daarbij trouwens alleen een heel scherm met tekentjes en zo te zien is het een html. Vandaar mijn vraag. De drie andere benodigde orgels heb ik geïnstalleerd. Bvd.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 05 okt 2015 13:55

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

De nog benodigde bestanden downloaden op de gewone pc en dan via USb stick naar Hauptwerk pc zetten.

Berichten: 4

Geregistreerd: 04 okt 2015 13:47

Bericht 05 okt 2015 20:30

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

OK, bedankt. Nu eerst nog updaten van 4.0.0 naar 4.2.1, dan probeer ik het verder.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 okt 2015 21:11

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Even een opmerking:

Bij HW updaten vanaf 4.0 moet je eerst de driver voor de dongle updaten
Deze staat op http://www.downloadhauptwerk.com/win (links onder onder de kop Hauptwerk USB Key Drivers)
Pas daarna de update van HW 4.2.1 installeren.

En omdat intern de structuur van de cache file gewijzigd is, zal elk orgel 1x een lange laadtijd geven omdat die cache file opnieuw gemaakt wordt.

Berichten: 4

Geregistreerd: 04 okt 2015 13:47

Bericht 06 okt 2015 21:51

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ik heb inmiddels ge-upgraded naar 4.2.1. Ik heb het bestand Composite_Cavaillé-Coll op een USB-stick gezet en deze in mijn orgel-PC gestoken. Maar wat ik ook doe of aanklik, er gebeurt niets of ik krijg een scherm vol tekentjes te zien. Wat doe ik fout?

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 okt 2015 09:49

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

1. Start Hauptwerk op.
2. Ga naar menu File | Install organ or temperament.
3. Selecteer het Zurek bestand en druk op OK.
4. In het volgende window zorgen dat er Install aan de rechterzijde voor staat en op OK klikken
5. Vervolgens menu Organ | Load organ, adjusting rank audio/memory en selecteer vervolgens ZurekV.

Ik ga ervan uit dat de andere benodigde bestanden, die in het eerste bericht genoemd worden, al op je PC geïnstalleerd zijn; want dan kun je 5 pas uitvoeren

Berichten: 4

Geregistreerd: 04 okt 2015 13:47

Bericht 07 okt 2015 11:03

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ik weet niet of dit laatste bericht van Evert-Jan voor mij bestemd is, ik weet niets over Zurek en zie hierover ook niets bij de anderen. Maar intussen ben ik er wel in geslaagd om het CCC-orgel te installeren. Ik ben naar http://www.pcorgan.com/opslag gegaan en heb van dáár het CCC-bestand gedownload. Zo kreeg ik het bestand zonder de html-extensie. Via USB-stick naar mijn orgel-PC gekopieerd en geïnstalleerd. Werkt prima, moet het verder nog ontdekken. Bedankt allemaal voor jullie reacties! :D
Coen

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 okt 2015 11:53

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ja, dat bericht was voor jou.
Ik weet niet hoe ik bij Zurek kwam maar het moet natuurlijk CCC-orgel zijn

Maar waarom niet de gegeven link aangeklikt in het eerste bericht? Dat werkt gewoon.
Avatar gebruiker

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 07 okt 2015 19:09

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Evert-Jan schreef:Even een opmerking:

Bij HW updaten vanaf 4.0 moet je eerst de driver voor de dongle updaten
Deze staat op http://www.downloadhauptwerk.com/win (links onder onder de kop Hauptwerk USB Key Drivers)
Pas daarna de update van HW 4.2.1 installeren.

En omdat intern de structuur van de cache file gewijzigd is, zal elk orgel 1x een lange laadtijd geven omdat die cache file opnieuw gemaakt wordt.


Beste Evert-Jan,
Ik heb een aantal weken geleden de update naar HW 4.2 gerealiseerd. Van een driver update voor de dongle had ik nog niet gehoord? Is dat werkelijk ook nodig? Ik ondervindt overigens geen problemen?!
Groeten, Jan

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 okt 2015 20:00

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Jan,

Sinds HW 4.1.1 maakt de dongle driver geen deel meer uit van de installatie set van HW.
Men heeft dat gedaan omdat deze steeds compatiliteitsproblemen gaf bij installatie (kostte hen een hoop supporttijd).
Version 4.1.1 had various important compatibility fixes and bug fixes above 4.1.0 (especially relating to the
Hauptwerk USB key and its driver).

En omdat de vragensteller vanaf 4.0 naar 4.2.1 ging updaten heb ik die opmerking van dongle driver geplaatst.

Als het nu bij jou goed werkt, NIETS doen. Wel in het achterhoofd houden dat bij een nieuwe (HW 5.0 update bijv.) wel problemen kan geven. Maar dat zie je dan wel gauw genoeg.
Of gebruik jij de HW freeware versie? Want dan heb je geen dongle driver nodig. Alleen als er echt een dongle aan je PC zit, dan is deze driver nodig.

PdW

Berichten: 34

Geregistreerd: 01 maart 2016 21:10

Bericht 11 feb 2017 18:22

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Behalve Zurek v5 ook deze CCC set gedownload en geïnstalleerd. Dank hiervoor, als je maar af en toe een stukje Franck speelt is dit de ideale oplossing! De set nodigt zeker uit om meer Franse muziek te gaan spelen.

Pieter
Avatar gebruiker

Berichten: 15

Geregistreerd: 24 nov 2016 14:51

Bericht 21 apr 2017 11:28

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Héél mooi instrument, erg bedankt voor het vele harde werk dat je hier in gestoken hebt!
Is er een manier om de geluiden van de mechaniek uit te schakelen? Bij het zacht bespelen van het Récit klinkt de toetsaanslag soms nogal hard door.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 apr 2017 14:09

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Als je HW advanced edition hebt, kun je dat via voicing terugregelen.
Het tool is bereikbaar via Organ settings --> Pipe and rank voicing ......
Selecteer in het linker menu het toetsmechaniek, en dan in het rechtermenu 'Overall amplitude'
Dan staat links een schuif met MSTR. Deze naar beneden schuiven.

Als je geen HW advanced hebt, is de enige oplossing de toetsgeluiden niet te laden.
Ga naar menu Organ --> Load organ, adjusting rank audio/memory en kies het CCC orgel.
Selecteer het toetsmechaniek en kies dan in het rechter schermdeel voor 'Rank enabled' op 'No'

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 03 jun 2017 13:56

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

josq schreef:Dit kun je het beste zelf doen als je Reaper hebt (aanbevolen!). Je stuurt dan de samples naar zowel je front als je rear speakers. Aan het geluid dat naar de rear speakers gaat voeg je extra galm toe.


Dag Josq,

Vraag van een relatieve leek, ik heb Reaper en kan mooi front en rear regelen, maar als er zoals hier geen rear opnamen zijn, hoe stuur ik ze dan 2 x (1 keer front en keer rear), Als ik dat in hauptwerk probeer lijkt het een het ander te overschrijven ???

Groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 jun 2017 15:02

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Hoi, dat kun je het beste niet in Hauptwerk, maar in Reaper doen. Als je reaper al geinstalleerd en werkend hebt, gaat dat grofweg als volgt:

in het menu van Reaper kies je insert-->New Track.
Klik in de nieuwe track op het icoontje voor receive/send.
Klik "add new receive" en selecteer het kanaal waarop het geluid van Hauptwerk binnenkomt.
Klik "add new hardware output" en selecteer de kanalen die met je rear speakers verbonden zijn.
Kom je er zo aan uit?

Vervolgens kun je bij de FX van deze track een nagalmplugin selecteren. Ik raad aan om ReverberateLE te installeren, eventueel in combinatie met de impulse responses (nagalmbestandjes) van LiquidSonics.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 05 jun 2017 12:34

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Reaper test 2.PNG
Reaper test 1.PNG


Hoi Jos,
als het goed is stuur ik twee plaatjes mee met instellingen in reaper. Het werkt nog niet, wat doe ik fout? mag ik nog even een beroep op je doen?

groet
Albert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 16 nov 2017 20:46

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Geert schreef:Sterker nog: in je galm-afdeling ( de zgn convolution plug-in), kan je dus tbv de rear speakers, de direkte component geheel onderdrukken, zodat je daaruit alleen galm krijgt. Dat werkt het best.
En dan even een initial delay van 50 a 70 milliseconden invullen. Daardoor komt de toon-aanzet losser te staan van de galm.

HG

Geert

Hoi Geert, kun je dat wat verder toelichten,hoe je in reaper de directe component onderdrukt ?

Groet Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 nov 2017 21:29

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Ha Albert,

in het FX-scherm van de rearkanalen met de galmplugin, schuif je de schuif "dry" helemaal naar beneden, zodat er alleen galm (wet) overblijft voor de rearkanalen.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 17 nov 2017 00:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 16 nov 2017 21:31

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

OK dank je Jaap, soms is het simpel, maar de terminologie vraagt vaak kennis :shock:
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 15

Geregistreerd: 24 nov 2016 14:51

Bericht 19 maart 2018 18:02

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Een ander HW-orgel dat ik heb, heeft een 32-voet in het pedaal. Is er een mogelijkheid om dit register zelf ook toe te voegen aan deze Composite Cavaillé-Coll (die trouwens mijn favoriete sampleset is!)?

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 maart 2018 18:13

Re: Gratis: Composite Cavaillé-Coll (52/III+P)

Dat is alleen mogelijk als je het orgel opnieuw "bouwt" d.m.v. de CODM. En dat is wel even wat werk.

Omdat Jos het orgel destijds gemaakt heeft zou hij dat misschien kunnen doen.
De 32' moet wel qua akoestiek en klankkleur passen in de de CCC
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com