Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 20 sep 2014 12:04

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Hee Peter,

Wat leuk dat je demo's mag inspelen!

Vertel eens wat over dit orgel ;)

(hoe moet je met registraties omgaan enz. ik denk dat velen onder ons daar veel van kunnen leren)

Is deze ook mooi met een hoofdtelefoon (waak vind ik SP sets een beetje plat klinken met een hoofdtelefoon)
heb je ook wat aan het balanced en diffused bij een hoofdtelefoon? of is dat echt een surround speeltje?

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 sep 2014 14:20

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Dit is de eerste set die 6kanaals is opgenomen. Nml. 4 front kanalen. Twee kanalen zijn dichtbij opgenomen en de andere twee front kanalen wat verder weg. Met een slider kan je dan mixen tussen deze twee kanalen waarbij je dus gradueel van wet naar realatief dry kan spelen, van dichtbij naar verder weg.
Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik ga het uitproberen maar ik heb daar wel mijn bedenkingen bij omdat je met zo'n mix toch fase problemen gaat creëren.
De kerk is bekleed met veel wandkleden volgens de beschrijvingen, ik ben benieuwd of dat in de samples is terug te horen.

Groet Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 sep 2014 14:39

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

De demo-set is er inmiddels: http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/bra ... ample-set/

Loosman schreef:Dit is de eerste set die 6kanaals is opgenomen.

Dit is niet helemaal waar. Freiberg en Menesterol zijn ook in 6 kanalen opgenomen. Maar daar zijn ze inderdaad niet gecombineerd in 1 odf. Misschien komt dat nog eens en anders is hier misschien iemand die dat even in elkaar knutselt? Of is de odf van Freiberg versleuteld?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 20 sep 2014 21:59

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Ik heb de demo geïnstalleerd. Dat ging vlot.
Zomaar wat opmerkingen:

- De koppels werken niet plezierig (die heb ik dus maar gelijk omgebouwd :-)). Er is alleen een pedaalkoppel naar het derde klavier, maar de manuaal koppels koppelen het derde klavier aan het tweede en het tweede aan het eerste.
Dus als je volledig gekoppeld speelt (op het eerste klavier!), zit het tongwerk op het tweede klavier niet aan het pedaal vast (want dat pedaal hangt aan het derde klavier).

- Het tongwerk doet me sterk denken aan het tongwerk op Ladegast van OAM; daar is die érg traag, maar deze komt ook niet heel vlot op gang. Hij is wél heel mooi!

- Het is jammer dat het orgel geen tremulanten heeft (heeft Ladegast trouwens ook niet)

- De optie om van direct naar diffuus te kunnen regelen is heel leuk. Dat kan namelijk ook per klavier apart! Dus het onderste klavier kan dan als heel direct ingesteld worden en het bovenste als heel diffuus. Vind ik heel aardig klinken.

- Voor het regelen van direct <> diffuus zijn er schuifjes aangebracht. Daarnaast zit nog een schuifje (per klavier). Daarmee kun je de sterkte van de Rear kanalen van 0 - 100% regelen. Het duurde even voor ik ontdekte dat ik in de surround opstelling die schuifjes helemaal open moest zetten. De Rear klonk eerst érg zacht, maar met de schuifjes op MAX was het weer okee.

- Ik mis in de demo een heldere mixtuur. Dat is wel jammer. Op Ladegast (ook een Duits romantisch orgel) zit die ook niet echt. Op Tholen schijnt die ook niet aanwezig te zijn. Maar wellicht zit deze wel in het complete sampleset. Voor mij toch wel een gemis anders.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 sep 2014 22:09

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Gerrit schreef:
Loosman schreef:Dit is de eerste set die 6kanaals is opgenomen.

Dit is niet helemaal waar. Freiberg en Menesterol zijn ook in 6 kanalen opgenomen. Maar daar zijn ze inderdaad niet gecombineerd in 1 odf. Misschien komt dat nog eens en anders is hier misschien iemand die dat even in elkaar knutselt? Of is de odf van Freiberg versleuteld?

De Steendam in Apeldoorn is de eerste die 6 kanaals is opgenomen en in 1 ODF gecombineerd is waarbij de 3 kanalen te regelen zijn (niet per manuaal, wat deze nieuwe demo Brasov wel kan)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 21 sep 2014 12:09

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Evert-Jan schreef:
Gerrit schreef:
Loosman schreef:Dit is de eerste set die 6kanaals is opgenomen.

Dit is niet helemaal waar. Freiberg en Menesterol zijn ook in 6 kanalen opgenomen. Maar daar zijn ze inderdaad niet gecombineerd in 1 odf. Misschien komt dat nog eens en anders is hier misschien iemand die dat even in elkaar knutselt? Of is de odf van Freiberg versleuteld?

De Steendam in Apeldoorn is de eerste die 6 kanaals is opgenomen en in 1 ODF gecombineerd is waarbij de 3 kanalen te regelen zijn (niet per manuaal, wat deze nieuwe demo Brasov wel kan)

Je hebt gelijk. Ik schreef met SP-oogkleppen op.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 sep 2014 12:36

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

[/quote]
Je hebt gelijk. Ik schreef met SP-oogkleppen op.[/quote]

Die oogkleppen had ik ook op.
SP is natuurlijk voortrekker in veel dingen geweest o.a. Surround en op de een of andere manier denk je dan dat dit ook bij Jiri vandaan komt. Nee dus.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 sep 2014 13:04

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Beetje off topic maar toch: wat zou qua meer kanaal opname nog een zinvolle extra kunnen zijn?
En vraagt een zeskanaals opname ook niet om een aangepast weergave systeem met meerdere kanalen en speakers?
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 sep 2014 21:21

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Ja dat is een interessante vraag. Want, zoals Jan ook al aangaf, het middel kan erger dan de kwaal worden gezien de vele fase - en looptijdverschillen tussen deze samples. Dus dat moet je zeer omzichtig aanpakken.

Eerlijk gezegd, vind ik, dat iemand die 6 kanaals heeft opgenomen, op zijn minst een klein kursusje geluidstechniek mag bijsluiten met tips omtrent de meest optimale weergave.

Het is wel duidelijk, dat men op zoek is naar meer flexibiliteit in de weergavemogelijkheden.
Alleen wordt dit bij HW vnl gezocht in nog meer samples presenteren.....
Moeten ook weer allemaal worden geladen!

Nu is een orgel wel iets anders dan een piano, maar als ik zie, hoe men dit bij de 88-toetsen benadert, is dat veelal integraal in de software opgelost.

Het zou zo moeten zijn, nmm, dat binnen HW een module aanpassing-weergave zou komen, waarin je kunt opgeven wat voor soort weergave je wilt, en de lokatie en aantal van je speakers, of hoofdtelefoonweergave, bijvoorbeeld, ook wel binaural genaamd, etc.
Want, bv hoofdtelefoonweergave, daar komt heel wat meer bij kijken omdat de stereo-signalen zijn bedoeld voor afstraling door speakers, waarbij je een vooraf-menging in de ruimte krijgt, het geen op de koptelefoon helemaal niet plaatsvindt. Dat moe dus dmv filtering worden aangepast.
Daarom beveelt OAM ook de koptel aan, want zijn stereobeeld voldoet veel beter op koptel zonder deze aanpassingen die neit iedereen in huis heeft.
En dat je dus nix meer te maken hebt met welke samples waarnaartoe gedirigeerd worden, maar dat HW dit voor zijn rekening neemt.
Kijk bv eens bij Pianoteq, daar zit dit allemaal WEL in.

Toen ik ook las hoe fijn het nu is, dat je nu dan per werk de akoestiek kunt instellen, tsjaa dan kom ik weer op Geert's stokpaardje: dat doe ik dus al jaren dmv convolution.

Mijn richting is het dus niet, steeds meer samples gewoon sec presenteren en de software dus niet aanpassen.
Het is niet meer van deze tijd, dat je bv al die samples eerst omstandig moet selecteren, en dan handmatig moet aangeven naar welke kanaal ze moeten.

Hier wringt zich ook de schoen: bij het door mij genoemde voorbeeld ( Pianoteq) is de software-maker ook degene die de instrumenten sampelt.
Bij HW worden allerlei wellicht vooruitstrevende ideeen bij sampleproducers geremd doordat HW niet mee evolueert.
Best hoor, die laatste upgrade, maar meer als een flinke opfrisbeurt kan ik het niet noemen.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 sep 2014 21:44

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Pianotec5 gebruikt physical modelling, dus is iets anders dan samples.
Zij kunnen daarom makkelijker het model aanpassen dan bij HW, dat alleen plain samples kan afspelen. Wat je afspeelt moet al in de opnames (of combinatie van opnames) zitten
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 21 sep 2014 22:56

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Karel van Ingen schreef:Vertel eens wat over dit orgel ;)

(hoe moet je met registraties omgaan enz. ik denk dat velen onder ons daar veel van kunnen leren)

Is deze ook mooi met een hoofdtelefoon (waak vind ik SP sets een beetje plat klinken met een hoofdtelefoon)
heb je ook wat aan het balanced en diffused bij een hoofdtelefoon? of is dat echt een surround speeltje?


Deze nieuwe sampleset is een waardevolle toevoeging aan het Hauptwerkspectrum. Een vroeg Duits-romantisch orgel in een fantastische akoestiek (i.t.t. de Ladegast van OAM...). De set heeft een verpletterend tutti en met drie (!) 32-voeten enorm veel Gravität. Daarnaast is de kwaliteit van de individuele registers zeer hoog en kun je prachtig alleen gebruiken (daarnaast kun je ook gewoon alle 8-voeten bij elkaar trekken). De kleurmogelijkheden zijn bijkans oneindig. Het orgel heeft heldere prestanten en op het Oberwerk zit een hoge mixtuur. Een heleboel barokmuziek is dus ook bevredigend te spelen.
Het orgel heeft wat eigenaardigheden met koppels, maar dat is met de ingebouwde Hauptwerkkoppels gemakkelijk op te lossen (wat ik overigens in de demo's niet heb gedaan).
Het orgel heeft geen tremulanten, maar daar kun je best mee zonder. Met zoveel orgels die er inmiddels voor Hauptwerk zijn wordt het wel eens tijd dat we niet van elke nieuwe set verlangen dat die alles kan. Diegenen die graag psalmbewerkingen spelen zullen inmiddels Utrecht of Tholen wel hebben.

De set is 6-kanaals opgenomen (direct, diffuse en rear), met ingebouwde sliders. Je kunt dus de directheid c.q. de akoestiek naar wens instellen. Als je, zoals ik, van een ruime akoestiek houdt hoef je de Direct samples helemaal niet te laden. Diffuse+Rear in 16bit is dan slechts 11GB RAM! Voor onze Hauptwerkers met een beperkt systeem zijn er dus geen problemen.

In het geval dat de set (welke dan ook) te 'plat' klinkt kun je allereerst óók de rear-samples laden, ook al heb je maar 2-kanaals output (zoals ik). Verder helpt het vaak om Original Temperament te gebruiken. Het kan zijn dat je dan een paar tongwerk-samples moet bijstemmen. Wil je een historische stemming gebruiken, dan kun je eventueel nog de Random Pipe Detuning verhogen.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 sep 2014 09:43

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

petervdzwaag schreef:Deze nieuwe sampleset is een waardevolle toevoeging aan het Hauptwerkspectrum. Een vroeg Duits-romantisch orgel in een fantastische akoestiek (i.t.t. de Ladegast van OAM...).


Helemaal mee eens. Een heerlijke set waar je met overtuiging Brahms en Mendelssohn op kwijt kan. Oneindig al die 8 voets registers. En je kunt er een prachtige kroon mee maken met heldere mixturen, prachtige set. Voor mij een hele waardevolle toevoeging.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 sep 2014 16:31

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

De fase en looptijden verschillen worden al gecorrigeerd door de samplesetmaker.
Anders zijn de close en mid opname al niet weer te geven via 1 bron.

Maar daar wringt feitelijk al de muzikale schoen ;)

Wat gebeurd er in de praktijk??
Er worden microfoons geplaatst nl. dichtbij het front
net voor/na het midden
en achter in de kerk

Dus van elke stereo opname word een spoor gemaakt
Totaal 3 sporen

De rear opname ten opzichte van het front, moet uiteraard een looptijd verschil hebben.anders is er geen ruimtelijke beleving
Maar de Mid opname word aan gepast aan de front opnames, dit komt er op neer dat de looptijden verschillen worden aangepast. Anders zou het niet klinken en krijg je een golvende geluids weergaven te horen.
Vervolgens worden alle start momenten van de wave bestandjes zowel van het front als van de mid opname " op tijd " gezet.

Maar wat is dan het voordeel?? Van deze extra opnames?
Ik denk weinig
Want een weergave van front en rear geeft een ruimtelijke werking
Een weergave van alleen mid en rear geeft eveneens een ruimtelijke werking, zij het met minder detail.
Maar een weergave van front,mid,en rear voegt weinig toe, omdat het Mid al bewerkt is qua looptijden verschil, dus krijg je een soort dubbele front weergaven.

Als je 6 kanaals opneemt en dit ook zo wil beleven dan moet je ook met 6 speakerparen gaan werken, 2 voor je, 2 in het midden van je luisterruimte, en 2 achterin je luister ruimte.

Dit is denk ik niet uitvoerbaar in de meeste huiskamers :lol:

Waarom steeds meer positie's ??

Ik denk dat er vraag naar is , of meer een gebrek met de huidige opname's

Nu worden de front opname' s te "eng" opgenomen, dit word dan aangevuld met een rear opname, maar nog steeds blijft er een gat tussen front en rear opname's
Dus de een vind de fronts te direct en houd van wat meer afstand, vandaar dat samplesetmakers inspringen op deze Traploos instelbare samplesets.

Maar als ze nu weer eens terug naar de basis gaan
Ga de front opnames niet te "eng" opnemen, maar zorg dat je een breder stereobeeld krijgt door de microfoons niet verder van het front af te plaatsen, maar door ze verder uit elkaar te zetten.
Dan behoud je het zelfde detail, maar je pakt wel gelijk al iets mee van de akoestiek.


Vaak zie je bij professionele opname bedrijven dat er 4 microfoons bij de bron staan( deze staan wel op. 1 lijn natuurlijk)
Waarvan er 2 naar voren gericht staan, en de buitenste 2 staan onder 45 graden naar buiten gericht.
Dit levert een uiterst gedetailleerd geluidsbeeld op wat ook al ruimtelijk is.

Maar zo zie je maar dat de opnames heel erg belangrijk zijn, maar dat er vaak een persoonlijke smaak van de samplesetmaker in verwerkt zit.

Gr.
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 sep 2014 18:43

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Jan Wim schreef:Als je 6 kanaals opneemt en dit ook zo wil beleven dan moet je ook met 6 speakerparen gaan werken, 2 voor je, 2 in het midden van je luisterruimte, en 2 achterin je luister ruimte.

Dit is denk ik niet uitvoerbaar in de meeste huiskamers

Gr.
JW


Ik gebruik een dergelijke set-up wel. Dat doe ik nu door de surround speakers achter in de kamer aan te sturen door een dolby prologic versterker. De surround daarvan, waar een smal frequentie bereik uit komt hangen halverwege de front en de echte surround speakers. Dan zit er dus een tweevoudige vertraging in. Het geeft bij mij in een zuiver rechthoekige opstelling een mooi ruimtelijk geluid. De afstand tussen front en rear is ongeveer 10 meter met de 2e surround op 3 meter van de rear surround. De rear surround speakers hangen 10 cm. onder het plavond recht naar voren te stralen. De 2e surround set straalt het geluid naar elkaar toe. Ze hangen ook op dezelfde hoogte maar dus plat tegen de zijmuren. Daardoor krijg je natuurlijk afwijkende reflecties. Ik heb het nooit gemeten maar puur op gehoor/ gevoel gedaan.

Met een sample opname met ook een midden opname zou ik eigenlijk mijn 2e surround een eigen kanaal moeten geven. Dan wordt het pas echt een drie kanaals systeem. Tenminste, qua luisterpositie zou het dan het meest realistisch zijn. Hoe het uiteindelijk op de orgelbank klinkt is weer een ander verhaal. Wil ik op de orgelbank een weergave alsof ik midden in de kerk sta? Dan hebben al die kanalen niet zoveel zin toch?

On topic: ik vind de demo set prima klinken. Mooie heldere klank.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 sep 2014 19:02

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Die Untersatz lijkt me er eentje die in de toekomst wel in een aantal composites te vinden zal zijn. Uniek register in in het lijstje demo's. Ik ga maar is naar audiofragmenten luisteren.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 22 sep 2014 21:10

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Ik kan me wel vinden in de overwegingen die Jan Wim geeft. En ik zou daar aan toe willen voegen dat het niet noodzakelijk is om - in termen van Sonus Paradisi te spreken - Direct en Diffuse per definitie te mixen. Je kan ook kiezen voor of Diffuse of Direct door alleen deze samples te laden of de Mixer op de uiterste posities te stellen. De functie van mixen komt wel tegemoet aan gebruikers die daaraan wel behoefte hebben. Net als dat er gebruikers zijn die Front (hetzij Diffuse hetzij Direct) mixen met Rear. Genoeg mogelijkheden dus en voor ieder wat wils.

De ideale opname positie lijkt mij een illusie, smaken verschillen nou eenmaal. Jiri neemt deze verschillende smaken wel serieus door al langer 2 front posities te kiezen en zo een breed publiek te willen bedienen. Dat is waardevol vind ik.

Als laatste, mijn ervaring met Menesterol en Freiberg (bedankt Pleun!) zijn dat ik intuitief kies voor de ODF met Diffuse (of Wet) frontsamples en de Direct niet ingeladen en geconfigureerd heb. Daar heb ik ook eigenlijk geen meer zin in, terwijl het nu binnen Brasov, mogelijk is om even makkelijk te switchen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 sep 2014 21:36

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Nou, idd is dit een geslaagd sampleset! Ik moet mijn twijfels over die meerdere samples hier wel herroepen; bij deze.

Zelf vind ik de direkte samples, gecombineerd met wat extra galm, het beste werken, omdat je dan heel goed hetkarakter van de diverse werken en de pijpaanspraak blijft horen.

Hulde voor zo,n mooie set, alweer eentje waar je bv Mendelssohn zo mooi op kwijt kunt, voor zo,n toch bescheiden prijs per stop.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 sep 2014 22:12

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Afgezien van die fraaie demo,s op Jiri's website, zoals de badinerie, hier zo maar even de eerste de beste youtube, en meteen raak: een voorbeeld van wat ik bedoel met presence en hoorbaarheid van de toonaanzetten. Verder is er ook wel wat op die opname aan te merken, maar daar ging het mij niet direkt om.

https://www.youtube.com/watch?v=fyZAG9zpEWY

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 22 sep 2014 22:32

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Geert, bedankt voor de link! En dan dat prachtige Lutherlied als afsluiting!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 sep 2014 11:45

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

https://www.youtube.com/watch?v=LFgKGbWB9kI

Deze is ook wel leuk. Ik overweeg, al mijn presets weg te doen. Want als je deze knaap ziet registreren, dat hij met zijn linkerarm bv helemaal rechts een register bijtrekt, dan is dit toch een heel mooie vorm van bewegingstherapie met muzikale ondersteuning....... :roll:

Ik begin NU PAS te begrijpen, waarom er hier op het forum zoveel bouwers zijn, die van die houten stokken monteren!!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 sep 2014 23:02

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Jiri geeft op het Engelstalig forum http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=17&t=13470&#p99806 uitleg hoe hij tot de 6 kanaals set is gekomen en hoe je hem moet gebruiken.
Ook geeft hij aan dat het fase verschil tussen direct/difusse is not a big problem here.

Hij vraagt om commentaar.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 sep 2014 23:15

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Vanwege de hoge korting die ik kreeg toch maar gezwicht voor deze set. De aller eerste indrukken na installatie waren erg positief veel registers waar je heel mooi mee kan kleuren etc, klonk allemaal prachtig. Vanavond weer een tijd gespeeld op deze set en nu twijfel ik toch wel een beetje. Ik weet niet of het aan de opname techniek ligt met de mix van de 4 frontkanalen? maar ik vind het af en toe wat mat klinken er is wat weinig definitie in de registers.
Morgen maar weer eens uitproberen misschien hoor ik het dan weer heel anders?

groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 sep 2014 00:12

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Jan, hoe beleef jij die zgn matheid, als je nu eens niet die diffuse samples gebruikt? Wordt ie dan duidelijker, met meer presence? Je kan altijd de surround nog wat opschroeven als je het te direkt vindt.

Ik vind het persoonlijk zonde van die mooie pijp-aanspraak, om dat te verdoezelen met diffuse. Daar wordt de boel wellicht ook matter van ?
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 sep 2014 12:40

Re: New Sonus Paradisi: 1836-1839 Buchholz, Brasov (63/4+P)

Hoi Geert

Ik heb zitten spelen met de sliders en ik kom een beetje uit rond de 50 dus iets meer direct. Ik heb ook met 100% direct en conv. Reverb. gespeeld maar vooralsnog raakt het geen gevoelige snaar meer bij mij. Als ik denk aan sets als Tholen, Caen, Krezeszow en ladegast dan was het liefde op het eerste gehoor en dat is nooit meer weggegaan. Soms komt de liefde later bijv. Utrecht. Bij deze set was ik eerst heel gecharmeerd maar nu twijfel ik.
Ga vanavond er weer op spelen misschien verander ik dan wel weer? het gehoor blijft nou eenmaal iets heel subjectiefs.

Groet Jan
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 155 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com