Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 07 jun 2011 05:41

1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Binnenkort weer een Frans Barok orgel bij Sonus Paradisi.
Waarschijnlijk is het deze:
http://orguesfrance.com/StMichelEnThierache.html

Volgens de speurneuzen van: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=8676

PS Eigenlijk had ik liever dat ze eerst de Batz uit Utrecht en Laurenskerk deden, maar ja, we moeten netjes op onze beurt wachten.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 07 jun 2011 12:13

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Het lijkt me zeker dat dit orgel opgenomen is.
Zie:
http://www.organosandomenicorieti.it/st ... uropei.htm

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 07 jun 2011 12:42

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Anton Heger schreef:Het lijkt me zeker dat dit orgel opgenomen is.
Zie:
http://www.organosandomenicorieti.it/st ... uropei.htm

Dit gaat over een ander orgel dan Gert bedoelt.

Ik vind die hele discussie op het officiële forum trouwens erg grappig. Ik wéét namelijk welk orgel het is, maar ik zeg niets. Laat Jiri dat maar doen.

Wel kan ik zeggen dat Utrecht en Rotterdam echt nog wel even op zich laten wachten. Ik weet van Jiri dat er in elk geval nog 5 sets in voorbereiding zijn (3 nieuwe en 2 remakes). Over Utrecht en Rotterdam heeft hij het tegenover mij nog niet gehad. Die 5 is overigens inclusief het orgel waar nu zo'n discussie over is en inclusief de nieuwe Caen (die ook bijna klaar is...)
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 07 jun 2011 12:42

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Anton Heger schreef:Het lijkt me zeker dat dit orgel opgenomen is.
Zie:
http://www.organosandomenicorieti.it/st ... uropei.htm

Dat is weer een ander orgel. Zelfde stijl, maar recent gebouwd (2009) en veel groter. Eén ding is zeker - Jiri zit bepaald niet stil!

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 07 jun 2011 12:44

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

O, Gerrit was net iets eerder ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 07 jun 2011 13:18

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

:D Ja leuk hè al die raadsels. Ik moet zeggen dat ik het wel enorm knap vind dat er dus gewoon mensen zijn die er door goed te luisteren achter komen welk orgel het is.

Het gaat indd erg hard bij Jiri, het was een tijdje stil maar dit jaar gaat ie echt als een razende.

Beetje off topic maar ik vraag me af of er zo zoetjesaan geen verzadiging optreedt. Er zijn al zoveel orgels inmiddels dat kiezen bijna een probleem wordt en dat is misschien ook wel een negatief ding want als er zo snel nieuwe sets uitkomen, is men misschien eerder geneigd te wachten met aanschaf omdat er volgende maand misschien nog weer een mooiere set aangekondigd wordt. In de tussentijd zijn er echter wel honderden uren geïnvesteerd in al die sets en als die niet gekocht worden, is dat ook niet goed voor de producers.
Wordt dit wat ze noemen een luxeprobleem?

gr. Christian

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 07 jun 2011 16:20

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Cribo schreef::D Ja leuk hè al die raadsels. Ik moet zeggen dat ik het wel enorm knap vind dat er dus gewoon mensen zijn die er door goed te luisteren achter komen welk orgel het is.

Het gaat indd erg hard bij Jiri, het was een tijdje stil maar dit jaar gaat ie echt als een razende.

Beetje off topic maar ik vraag me af of er zo zoetjesaan geen verzadiging optreedt. Er zijn al zoveel orgels inmiddels dat kiezen bijna een probleem wordt en dat is misschien ook wel een negatief ding want als er zo snel nieuwe sets uitkomen, is men misschien eerder geneigd te wachten met aanschaf omdat er volgende maand misschien nog weer een mooiere set aangekondigd wordt. In de tussentijd zijn er echter wel honderden uren geïnvesteerd in al die sets en als die niet gekocht worden, is dat ook niet goed voor de producers.
Wordt dit wat ze noemen een luxeprobleem?

gr. Christian


Echt beroemde orgels zoals deze zullen altijd wel verkocht worden denk ik, bovendien is Hauptwerk een
snel groeiende markt. Het feit dat al deze mensen er zoveel uren en geld in investeren wil ook wel wat
zeggen dunkt me. Persoonlijk vind ik het juist geweldig om zoveel keuze te hebben.
Het hele idee om beroemde orgels op deze manier toegankelijk voor iedere orgelliefhebber te maken
spreek mij ook buitengewoon aan. Op deze manier bekeken zijn we er nog lang niet, er zijn nog talloze
instrumenten bijzonder de moeite waard. Laat ze maar komen wat mij betreft! :D

H.gr. Roland

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 07 jun 2011 17:25

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Ik denk ook niet dat de markt erg snel verzadigd zal zijn. Wel zien we dat de prijzen langzaam maar zeker dalen, als gevolg van het toenemende aanbod. Maar daardoor groeit markt ook weer sneller. Dus ik denk dat er voorlopig nog genoeg aan samplesets te verdienen is.

Ik vraag me alleen af hoelang bv. MDA en OAM hun businessmodel (perfecte sets tegen hoge prijzen) nog kunnen volhouden. Jiri heeft een voordeel omdat hij veel werk laat doen door studenten en vrijwilligers. Daardoor kan hij sneller werken en een lagere prijs vragen. Maar nu hij ook een steeds hogere kwaliteit levert, zullen MDA en OAM toch iets moeten verzinnen om deze concurrentie niet totaal te verliezen, lijkt me. Want hoeveel gebruikers willen er straks nog 2 keer zoveel (of meer) betalen voor een set die nauwelijks beter is en (in het geval van MDA) pas over een paar jaar compleet is of (in het geval van OAM) niet eens in surround is?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 09 jun 2011 16:46

1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Het orgel van St. Michel en Thierache is uitgebracht bij Sonus Paradisi en gaat € 238.00 kosten.
Meer info op onderstaande website.

http://www.sonusparadisi.cz/organs/michel/history.0.asp

Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 09 jun 2011 17:16

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

:oops: Jiri is toch kennelijk niet zo gecharmeerd geweest van al die raadsels en vooraankondigingen. Dit schrijft hij duidelijk op het Engelse forum. Hij vond het eerder niet zo'n probleem maar kennelijk zijn er een aantal mensen geweest die hem er lastig mee hebben gevallen, hij verwijst duidelijk naar dit forum dus er heeft iemand geklikt :shock: .
Uiteraard respecteer ik Jiri's mening dus ook ik zal voorlopig low profile gaan op dit punt.
Gedane zaken nemen echter geen keer dus laten we maar lekker uitkijken naar het moois wat er allemaal nog komt dit jaar.

Gr. Christian

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 jun 2011 17:22

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Ik heb niet geklikt, maar door de instrumenten toe te voegen aan mijn lijst: http://www.pcorgan.com/SampleSets.html#Upcoming
heb ik er natuurlijk wel aan bijgedragen dat het publiek bekend werd...

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 09 jun 2011 17:40

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Tja, het is natuurlijk altijd verleidelijk om te pronken met wat je meer weet dan een ander. En als je een beetje lekt, trekt men al gauw meer uit je. Ik wil maar zeggen: ik snap de verleiding en ben blij dat ik zelf niet degene ben die teveel gezegd heeft. Dat was niet altijd gemakkelijk. Dit alles is wel een aansporing om extra goed op m'n tellen te passen.

En als het over klikken gaat: gelukkig heb ik dat ook niet gedaan. (Ik zou me kunnen voorstellen dat iemand mij verdenkt.) Ik denk trouwens niet dat je het klikken moet noemen. Ik denk eerder dat iemand aan Jiri iets gevraagd heeft van: 'Ik lees daar en daar zo en zo, klopt dat en kun je me er iets meer over vertellen?' Heel anders dus dan: 'Zeg, weet je wel dat die en die daar en daar je geheimen rondbazuint?'
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 09 jun 2011 18:36

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Jiri is toch kennelijk niet zo gecharmeerd geweest van al die raadsels en vooraankondigingen. Dit schrijft hij duidelijk op het Engelse forum.

:roll: Zou dat écht waar zijn? Ik geloof het niet, tenzij de 'dader' een boos mailtje krijgt van Jiri... (want Dr. (!) Jiri Zurek is echt niet zo dom dat hij niet zou weten waar onze kennis vandaan komt).

Ik heb zelf ook al eens het 'verzoek' gekregen om alvast een soort vooraankondiging te doen waar hij toen later met een zelfde verhaal overheen kwam.
Zie:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=3793

Volgens mij is het voor hem een deel van het spel met de klant.
Hij maakt nu ook heel duidelijk dat hij er ook wel van geniet!

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 09 jun 2011 22:22

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France???

Cribo schreef:Hij vond het eerder niet zo'n probleem maar kennelijk zijn er een aantal mensen geweest die hem er lastig mee hebben gevallen, hij verwijst duidelijk naar dit forum dus er heeft iemand geklikt :shock: .

Ene Tomasz van het HW forum had de Laurenskerk ontdekt op de lijst met toekomstige sample sets van Gert, en toen ging het zaakje aan het rollen:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=8616
Naar aanleiding van dat topic zal hij waarschijnlijk emails hebben gekregen.

Ik vermoed dat hij het in het geval van dit orgel niet heel erg vindt (dat laat hij inderdaad ook duidelijk doorschemeren), en misschien had 'Hoofdwerk' ook wel toestemming om z'n demo's op Contrebombarde te plaatsen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor orgels die nog lang niet klaar zijn anders ligt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 18:32

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

De gratis demo-set is nu beschikbaar op http://www.sonusparadisi.cz/downloads.0.asp.

8 stemmen van het GO in stereo (dus geen surround), maar wel de Voix Humaine met opgenomen tremulant...
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 jun 2011 14:51

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Ik heb geprobeerd de demoversie te downloaden en te installeren, maar krijg bij installatie een melding dat een file 000869 ontbreekt of. i.d.
(mijn engels is niet best) of niet werkt bij HW 3.
Komt iemand dat bekend voor?

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 jun 2011 14:55

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Volgens mij werkt het alleen met HW 4.

gr. hans

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 11 jun 2011 18:58

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Volgens mij werkt het alleen met HW 4.

gr. hans


Klopt, om drie redenen:
1) de bestandsnaam van de ODF is anders van opbouw: waar vroeger puntjes stonden staat nu een underscore: .xml is veranderd in _xml.
Als je die twee underscores weer terugveranderd in puntjes is er niets aan de hand.
Maak van
St. Michel en Thierache, demo.Organ_Hauptwerk_xml dus
St. Michel en Thierache, demo.Organ.Hauptwerk.xml

2) op regel twee van de ODF staat dat het om Hauptwerk versie 4.00 gaat. Als je dat veranderd in 3.20 is er ook niet meer aan de hand.
Zie:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Hauptwerk FileFormat="Organ" FileFormatVersion="4.00">

3) erger is dat deze sampleset er van uitgaat dat het scherm automatisch wordt aangepast aan de monitor-resolutie. Dus geen 1280x1024 maar het is 1500x1000 geworden. En dát is niet aan te passen, helaas.
Alleen degenen die een moderne monitor hebben van 1920x1080 zullen deze sampleset in Hauptwerk versie 3.30 kunnen gebruiken.
Moeten ze wel eerst de punten 1 en 2 hebben aangepast natuurlijk.
Punt 2 bij voorkeur met het gratis programma XMLmarker.
Dat gebruik ik zelf al jaren en ik weet dus zeker dat dat goed gaat :=)

4) ik vergeet nog het belangrijkste: je moet het installatiebestand handmatig uitpakken met het gratis programma winrar of iets dergelijks.
Dan krijg je drie mappen die je moet kopieren naar de hauptwerk-map.

Kortom: dit sampleset in Hauptwerk 3? Alleen voor ingewijden :roll:

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 11 jun 2011 19:26

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Ha Anton,

Normaal gesproken kun je toch de afmetingen van het scherm aanpassen met Xml marker bij de general instellingen bovenaan in het bestand!

Ik heb het set niet, dus kan ik niet zien of het mogelijk is. Als dit niet mogelijk is heeft dat waarschijnlijk te maken met het feit dat set bedoeld is voor HW4?

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 17 jun 2011 21:12

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Ik heb inmiddels versie 4 in bezit :P
Dat heeft toch een heel aantal heel nuttige toevoegingen (ik ben best lang kritisch geweest). Ik heb er geen spijt van de aanschaf.

Het is best mogelijk om deze sampleset geschikt te maken voor versie 3, maar in versie 4 gaat het allemaal zo veel makkelijker...

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 18 okt 2011 23:51

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Hallo mede-Hauptwerkers,

De demo van deze sampleset vind ik bijzonder aangenaam om naar te luisteren en om zelf op te spelen.
Ik moet erbij zeggen dat ik de demo meestal gebruik in de gelijkzwevende stemming.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een beoordeling van deze sampleset.
Volgens mij is die beoordeling er nog niet, of heb ik niet goed gekeken?

Voelt één (of allebei) van de heren beoordeelaars (Dick en/of Gert) zich geroepen om deze sampleset eens onder de loep te nemen?

Groet,
Gaatze

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 okt 2011 07:06

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Dag Gaatze,
Wat mij betreft, je moet ook weer niet teveel waarde hechten aan mijn mening.
Ik heb wel veel samplesets, kan ze dus vergelijken, maar van orgels heb ik niet zo veel verstand, ik ga altijd maar af op mijn boerenverstand en gehoor.
En het is ook een kwestie van smaak.
vrgrt,
Gert

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 20 okt 2011 18:12

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Hallo Gert,

De kans is groot dat jij je beoordelingen wat onderschat.
Ik moet zeggen, ik lees ze altijd met veel plezier.
Ook je ingespeelde stukken beluister ik graag. En volgens mij ben ik vast niet de enigste bezoeker van dit forum die er zo overdenkt...

Je repertoire is vaak toch wat breder dan wat er op b.v. ContreBombarde is te beluisteren.
Voor dit orgel is daar voornamelijk Franse muziek te beluisteren. Daar is opzich niks mis mee natuurlijk,
maar wanneer je het orgel instelt op gelijkzwevende stemming kun je er volgens mij best meer muziek op spelen.

Het is uiteraard niet mijn bedoeling om je een beoordeling op te dringen, maar mocht je je nog eens heel erg vervelen...

Groet,
Gaatze

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 20 okt 2011 20:24

Re: 1714 Boizard, St Michel en Thierache, France

Dag Gaatze,
De kans is groot dat jij je beoordelingen wat onderschat.
Dat valt wel mee hoor, wat ik alleen wilde zeggen is dat je er niet teveel waarde aan moet hechten, ik ben geen kenner.

Ik moet zeggen, ik lees ze altijd met veel plezier.
Ik snap dat je het leuk vind om te lezen, dat vind ik zelf ook als anderen hun mening geven op dit forum.

Ook je ingespeelde stukken beluister ik graag.
Fijn! Voor de 'eenvoudigen' (ik bedoel dit niet negatief) klinken m'n laagdrempelige opnames goed genoeg, ook merk ik dat luisteraars het prettig vinden dat er registraties bij staan.

vrgrt,
Gert

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com