Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Utrecht, Rotterdam of Rieti

Toon actieve onderwerpen


Welk orgel zou je graag het eerste hebben?

2009 Formentelli, Rieti, San Domenico 57/5+P
0
Geen stemmen
1973 Marcussen, Hoofdorgel Laurenskerk, Rotterdam 85/4+P
5
16%
1959 Marcussen, Transeptorgel Laurenskerk, Rotterdam 31/3+P
1
3%
1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht 50/3+P
25
81%
 
Totaal aantal stemmen : 31

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 jun 2011 19:52

Utrecht, Rotterdam of Rieti

Zoals te zien is op http://www.pcorgan.com/SampleSets.html#Upcoming heeft Sonus Paradisi verschillende orgels die nog tot sampleset verwerkt moeten worden.
Welk orgel zou je graag het eerste hebben?
Als we een flink aantal stemmen hebben wil ik het aan Jiri laten zien, wie weet helpt het...

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 09 jun 2011 20:36

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

De Bätz van Utrecht hoop ik het meest op. Gevolgd door de Laurenskerk.

Helaas staat er wel bij toekomstige samplesets de Domkerk in 2012 en Laurenskerk 2011.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 jun 2011 20:38

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

De Bätz van Utrecht hoop ik het meest op. Gevolgd door de Laurenskerk

Ik ook, het liefst met de gesamplede tremulanten.

Helaas staat er wel bij toekomstige samplesets de Domkerk in 2012 en Laurenskerk 2011.

Ik had inderdaad begrepen dat de Laurenskerk eerst aan de beurt is.
Als we flink wat stemmen hebben wil ik het aan Jiri laten zien, wie weet helpt het...

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 09 jun 2011 22:08

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Utrecht natuurlijk, da's niet zo'n moeilijke keus :D

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 09 jun 2011 22:16

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Oei, ik ben flink in de minderheid met mijn stem voor de laurenskerk :) Nou maar hopen dan dat de "planning" op deze site klopt :D
Laatst bijgewerkt door riksmith op 10 jun 2011 12:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 11:07

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Gert schreef:
De Bätz van Utrecht hoop ik het meest op. Gevolgd door de Laurenskerk

Ik ook, het liefst met de gesamplede tremulanten.

Helaas staat er wel bij toekomstige samplesets de Domkerk in 2012 en Laurenskerk 2011.

Ik had inderdaad begrepen dat de Laurenskerk eerst aan de beurt is.
Als we flink wat stemmen hebben wil ik het aan Jiri laten zien, wie weet helpt het...

Misschien is het dan wel een idee om Utrecht wat meer te promoten op het internationale HW-forum. Te oordelen naar de reacties daar is men alleen in Rotterdam geïnteresseerd. En Jiri werkt natuurlijk voor een internationale markt.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 10 jun 2011 12:46

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

:? Pas nou op met Jiri 'lastig vallen'... ik ben echt wel een beetje geschrokken van zijn uitlating op het Engelse forum. Ik voel me daar uiteraard door aangesproken hoewel Jiri mij (nog) niks heeft verweten.
Zoals gezegd, vond ie het enkele maanden geleden geen probleem enkel over premature demo's op CB was ie heel duidelijk; dat wilde hij niet terwijl ik juist van mening was dat er m.n. hier in Nederland een grote groep is die helemaal weg zullen zijn als ze horen hoe de gesamplede tremulanten klinken en dan alvast kunnen gaan sparen. Beta demo's zijn aan de andere kant natuurlijk nog niet helemaal 'gepolijst' en dus zou men daar onterechte mening over kunnen krijgen... is ook weer zo natuurlijk. Hoe dan ook, ik respecteer Jiri's mening volledig en dus zullen jullie nog een poosje geduld moeten hebben. It will be worth it ;)

On topic: ik ga absoluut voor Utrecht, dat zal duidelijk zijn :lol:
Persoonlijk had ik de grote Marcussen helemaal nog niet gedaan want we zijn zeker 3 jaar verder voordat deze voor de gewone man toegankelijk is in 24 bits Surround...

De transept is dan ook mijn 2e keus. Klinkt zeker zo mooi en biedt met z'n 3 klavieren ook al zeer veel mogelijkheden.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 13:52

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Cribo schreef:... en dan alvast kunnen gaan sparen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit nu juist een van de redenen is dat Jiri de dingen graag geheim houdt. Want sparen betekent dat je ondertussen de hand op de knip houdt...

Overigens bedoelde ik met mijn opmerking hierboven over het internationale forum niet om Jiri nog meer last te bezorgen. Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat onze Nederlandse voorkeur hier waarschijnlijk voor Jiri niet zoveel gewicht in de schaal legt, zolang internationaal de voorkeur andersom is. Ik had het inderdaad niet moeten verwoorden als een oproep om er nog meer publiciteit aan te geven. Dus: laten we er nu maar over ophouden en gewoon afwachten. Geduld is een schone zaak. En voor Utrecht of Rotterdam klaar is komt er genoeg ander moois...
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 10 jun 2011 14:39

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Over de opmerkingen van Jiri op het Engelse forum:
However, during the last weeks, I was several times alerted privately by some forum users that an information about my comming sample sets (Rotterdam, Utrecht...) has been spread among people. I do not understand how this was possible. I always ask everyone who partake on my sampling projects not to tell anyone what is comming... and suddenly I discover that they tell it to the whole world. Apparently, the organ world is rather small one where everyone knows everything (especially in Netherlands perhaps)... I am not quite comfortable about this, although I am pleased with the interest which seems to keep arising for my sample sets. Yes, I would lie to say that I regard the thirst for the Sonus Paradisi sample sets as negative.


Wat zegt hij (niet)?
- Hij zegt alleen dat het er op lijkt dat we speciaal in Nederland alles lijken te weten. Dat is een compliment voor de betrokkenheid op 'het orgel' (hoewel wellicht wat ironisch bedoeld).
- Hij zegt nadrukkelijk "I do not understand how this was possible" (ik begrijp niet hoe dit mogelijk is). En dát geloof ik nu net even niet. Tenzij ik aan moet nemen dat het een heel naïeve man is :roll: Hij heeft immers kunnen lezen op het Engelse forum dat in de lijst van Gert deze orgels genoemd worden?
- Hij verwijst dus nadrukkelijk niet naar dit forum, niet naar de lijst van Gert waar op het Engelse forum wél naar verwezen wordt, en al helemaal niet niet naar specifieke forum gebruikers.
- "I am not quite comfortable about this, although I am pleased... " ("Ik ben niet echt gelukkig met dit alles, hoewel (!)ik blij ben met ..."). Eigenlijk zegt hij dat hij al die aandacht gewoon leuk vind maar wil hij niet al te zeer laten blijken.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 10 jun 2011 21:00

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Uhhh... Utrecht.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 11 jun 2011 00:21

Re: Utrecht, Rotterdam of Rieti

Ik ga toch voor Utrecht als eerste en dan op de voet gevolgd door
Rotterdam. Maar dan ook heel op de voet!!!!!!
Ik mis in Hauptwerk toch een sampleset met een goede 843+cornet registratie,
en als Utrecht echt met tremulanten wordt opgenomen word het
smullen. Maar dit is mijn mening.
Ik heb Rotterdam zo vaak gehoord, toen ik in daar op school zat,
dat ik daar ook wel op zit te wachten. Maar ik ben bang dat ik Utrecht
iets makkelijker zal zijn in te laden. Vandaar mijn keuze.
Maar een ding!!!!!!
Onderschat het transept orgel in Rotterdam niet.!!!!!!
Een ietwat ondergesneeuwd orgel door het hoofdorgel. Wacht maar af.

Groeten Jochum

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com