Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

6 kanaals samplesets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 dec 2014 23:43

6 kanaals samplesets

Wellicht kan je hier ervaringen uitwisselen over deze sets, zoals Brasov, Laurens Transept ed.
En dan dus niet perse over een bepaalde set, maar in het algemeen, waar je tegenaan loopt, en hoe je dit hebt opgelost.
Bjvoorbeeld of je de direct en diffuus samples op dezelfde kanalen afspeelt ( zoals Jiri hieronder veronderstelt), of juist niet, etc.
Ik vond alvast dit zeer leesbare stuk van Jiri daarover op het Engelstalige HW forum:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=17&t=13470

Waarin hij oa ingaat op de weergave problemen, ( phase cancelling, comb filtering, etc) en ook mooi uitlegt hoe hij via Utrecht tot de huidige aanpak is gekomen. Kan altijd even vertaald worden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 dec 2014 00:07

Re: 6 kanaals samplesets

Hoi Geert

Interesant leesvoer ik begrijp nu beter waarom hij naar deze opname manier toe gaat. Fase problemen waren dus wel een issue maar niet onoverkomelijk volgens Jiri. Ik heb nu het transept orgel en ik speel toch hoofdzakelijk op diffuus, klinkt in mijn oren beter al vind ik de tussenin positie wel goed speelbaar.
Met Brasov heb ik geexperimenteerd door in een andere configuratie de diffuse kanalen met de rears te mengen en niet met het front. Door nu met de direct/diffuse slider te werken verandert toch de klank van de front kanalen maar voor mijn gevoel blijft het toch beter gedefinieerd. Maar goed daar moet ik nog even goed mee verder experimenteren.
Ik was in het verleden blij dat er wet/surround set kwamen waarbij we zelf geen galm meer hoefden toe te voegen.
Je bleef dan soms experimenteren naar de beste Ir respons met de beste wet/dry verhouding en met deze regelaar zijn we wat dat betreft weer een beetje terug bij af helaas!
Je hebt je wel vermaakt in Haarlem lees ik ;)

Groet Jan

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 139 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com