Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Veendam update

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 10 jan 2015 12:15

Veendam update

Beste mensen,

In het verleden heb ik voor Virtuals-Organs.nl de ODF's gemaakt voor Wildervank, Oude Pekela en Veendam.
Vervolgens ben ik door drukte gestopt met Hauptwerk. Van de week maar weer eens van stal gehaald.

Zijn er nog kleine Hauptwerk gebruikers die Veendam of evt Oude Pekela gebruiken? Ik Zit er aan te denken om wat verfijningen in de tremulant e.d. door te voeren. Dan zou ik dat beschikbaar kunnen stellen.

gr
Avatar gebruiker

Berichten: 140

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 10 jan 2015 12:56

Re: Veendam update

Hallo,

Ik gebruik oude Pekela nog regelmatig. Leuk orgel, is het ook mogelijk om er wat meer galm aan toe te voegen?

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 10 jan 2015 13:04

Re: Veendam update

Ik denk dat er nog redelijk wat HW gebruikers zijn die plezier beleven aan deze sets.
(mede omdat deze draaien in de free versie)

Misschien moet je de reacties even afwachten.

mvg

André

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 10 jan 2015 13:55

Re: Veendam update

Hans,
Doordat ik nog doorlopend nieuwe aanvragen krijg voor de HW4 NL gids, merk ik, dat vooral Oude Pekela door (beginnende) Free gebruikers, in gebruikt is.
Veelal zijn dat mensen die (nog) niet op het forum reageren.
Om tremulanten te verbeteren is voor hen zeker nuttig, omdat je in de Free de pipe voicing moet missen.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 10 jan 2015 15:00

Re: Veendam update

Beste mensen,

leuk dat ik zo hoor dat de sets nog gebruikt worden. Oude Pekela is ook een charmant orgel. Ik heb zelf de advanced en dan kun je sinds 4.1 veel aanpassen. MAar inderdaad de meeste pekela gebruikers zijn free gebruikers. Geld ook voor Veendam. Als er hier suggesties zijn kan er naar kijken wat mogelijk is.

Verder nog wat opmerking over de galm in Oude Pekela
- de kerkruimte is tamelijk droog, maar minder droog als de set
- dit heeft te maken met de manier van opnemen, dat is niet met rondom gevoelige microfoons gedaan. itt tot Veendam
- dit is een voordeel gezien het feit dat het orgel single release is.
- we hebben enige jaren terug wel plannen gehad voor een ruimtelijke opname, maar is nooit van de grond gekomen.

je kunt zelf galm toevoegen, dat doe ik meestal ook.
Avatar gebruiker

Berichten: 140

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 10 jan 2015 15:37

Re: Veendam update

hvanzoest schreef:je kunt zelf galm toevoegen, dat doe ik meestal ook.


Hoe werkt dit dan?

Berichten: 18

Geregistreerd: 28 dec 2012 22:39

Bericht 10 jan 2015 16:38

Re: Veendam update

Over galm toevoegen is al e.e.a. op dit forum geschreven. Zelfs complete handleiding voor Reaper.

Zie hier: viewtopic.php?f=9&t=1798&p=20954&hilit=galm+toevoegen#p20954

Ik heb voor aanschaf van de Hauptwerklicentie veel plezier van Wildervank, Oude Pekela en Veendam gehad. Leuk en betaalbaar (nu zelfs gratis) alternatief voor de startende Hauptwerkers. Met toevoeging van wat extra galm gaat het allemaal net wat beter klinken. Betere tremulanten zou wel mooi zijn, dus als verfijning vast en zeker welkom!

mvg,
Nees

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 10 jan 2015 17:14

Re: Veendam update

Ja, ik gebruik Veendam en Pekela nog regelmatig.
In feite zijn deze orgels de reden geweest om mij verder te verdiepen in hauptwerk.
Inmiddels heb ik Hauptwerk Advanced aangeschaft en het Batz orgel van Mijdrecht en Arp Schnitger van Zwolle.
Een goede geluidskaart (ESI ESP1010e) en een lexicon MX200 hebben de kwaliteit enorm verbeterd.
Ook het praktijkboek van John Boersma heeft mij zeer geholpen.
Een update van Pekela, Veendam en Wildervank zou een prima en welkom iniatief zijn.

mvg. Willem

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 10 jan 2015 17:40

Re: Veendam update

Galm toevoegen: dit kan met Reaper, meer info is vast op dit forum te vinden.

Wat betreft Wildervank: deze is opnieuw opgenomen, maar ik ben daar verder niet bij betrokken. De huidige set van Wildervank is een slap aftreksel van het origineel. De kerk heeft namelijk een mooie akoestiek, maar die is vanwege het feit dat het een single release set is, afgekapt.

Wat betreft Veendam en Oude Pekela. Ik zal de sets weer eens bespelen en kijken welke verbeteringen mogelijk zijn. Ik ga niet aan de samples zelf iets veranderen. Daar heb ik geen verstand van. Ik pas alleen de ODF aan.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 10 jan 2015 17:58

Re: Veendam update

hvanzoest schreef:Wat betreft Wildervank: deze is opnieuw opgenomen, maar ik ben daar verder niet bij betrokken. De huidige set van Wildervank is een slap aftreksel van het origineel. De kerk heeft namelijk een mooie akoestiek, maar die is vanwege het feit dat het een single release set is, afgekapt.

Dat is helaas niet juist. Wildervank is destijds (v1) wel met omni-microfoons opgenomen, maar door een verkeerde nabewerking werd er teveel van de akoestiek afgekapt. Daarbij waren de microfoons niet optimaal geplaatst.
Wij hebben vorig jaar september het orgel opnieuw opgenomen en de nieuwe versie is volop in ontwikkeling (http://www.virtualpipes.nl/in-ontwikkeling.html). De kerk heeft 2,6 seconden akoestiek. De oude sampleset had gemiddeld 1.6 seconden, de nieuwe 2,4 - 2,6 seconden. Eigenlijk is het geen nieuwe versie die we nu bouwen, maar het orgel zoals het werkelijk is in die ruimte. De vorige versie bereikte qua klank bij lange na niet dit realisme.

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 10 jan 2015 18:14

Re: Veendam update

Danny, dank voor de correctie! en mocht je daarna nog zin hebben, zou het mooi zijn om Oude Pekela opnieuw op te nemen. Het blijft echt een prachtig van Oeckelen orgel. Met jouw kennis moet dat zeker lukken!
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 10 jan 2015 18:28

Re: Veendam update

Ja, ik had al begrepen dat de kerk hier wel voor open staat en ben zelf zeker geinteresseerd om het opnieuw op te gaan nemen. De mensen van virtual-organs gaven ook al aan dat dit de moeite waard is. En het orgel is niet heel erg groot, dat scheelt bewerkingstijd... ;). Overigens komen binnenkort de eerste (alpha) mp3-demo's van de nieuwe Wildervank-set uit.

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 nov 2014 20:01

Bericht 06 feb 2015 22:32

Re: Veendam update

Oude Pekela is zeker een mooi orgel.

Een nieuwe opname is zou geen kwaad doen :)

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com