Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Freiberg update by Zurek

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 11 feb 2015 18:51

Freiberg update by Zurek

Berichten: 59

Geregistreerd: 23 dec 2013 16:23

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 14 feb 2015 02:23

Re: Freiberg update by Zurek

Beste forumleden:
1. Er is sprake van een upgrade i.p.v een update. Je krijgt compleet nieuwe bestanden. Mijn freiberg-sample is van dec 2013 en nog niet voorzien van dongle-beveiliging. De upgrade heeft dat wel. Dat zou betekenen dat deze set nu legaal verhandelbaar is.(?)
2. Met mijn stereo-opstelling is nu door mixen van front, diffuse en rear een ruimtelijker/goed gedefinieerd geluid te krijgen. Het oberwerk is qua volume meer in evenwicht met het hauptwerk. De beide prestanten 8 klinken (bijna verdacht) gelijk maar kleine verschillen. Met 3 x een prestant 8 had ik een prima registratie voor Bachs triosonate 5 (1)(update: de prestant in het pedaal is net wat te sloom; je krijgt een slepend gevoel als je op tempo gaat spelen; wat dat betreft vind ik Rotterdam transept toch prettiger)
3. Ik kan er wellicht over denken om hetzij Freiberg 2.5 of Rotterdam transept van de hand te doen ten gunste van een orgel waarop je Francks prelude, fugue et variation kan spelen. Wat is hiervoor het ideale sample voor 32 MB geheugen?
Laatst bijgewerkt door Hans Daudey op 14 feb 2015 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 feb 2015 08:17

Re: Freiberg update by Zurek

Hoi Hans,


voor zover ik weet is Freiberg alleen encrypted als je hem nu nieuw aanschaft.
wel moet je aantoonbaar in het bezit zijn van vorige versie om de upgrade te verkrijgen
voor de gebruikers die al een oudere versie hebben is er een upgrade te koop zonder encryptie.
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 14 feb 2015 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 feb 2015 10:53

Re: Freiberg update by Zurek

Hans Daudey schreef:Beste forumleden:
1. Er is sprake van een upgrade i.p.v een update. Je krijgt compleet nieuwe bestanden. Mijn freiberg-sample is van dec 2013 en nog niet voorzien van dongle-beveiliging. De upgrade heeft dat wel. Dat zou betekenen dat deze set nu legaal verhandelbaar is.(?)


Dat is niet legaal. Je moet Jiri immers aantonen dat je een originele set hebt gekocht en pas daarna krijg je ruim 90 % korting op een nieuwe set en betaal je zo'n € 30,- voor de upgrade.

Ik heb de upgrade (nog) niet besteld omdat ik graag gebruikservaringen van de nieuwe set zou lezen in vergelijk dus tot de oude set.

Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 14 feb 2015 13:50

Re: Freiberg update by Zurek

Jan Wim schreef:voor zover ik weet is Freiberg alleen encrypted als je hem nu nieuw aanschaft.
wel moet je aantoonbaar in het bezit zijn van vorige versie om de upgrade te verkrijgen
voor de gebruikers die al een oudere versie hebben is er een upgrade te koop zonder encryptie.

Freiberg is altijd versleuteld (encrypted) geweest. Dat was een voorwaarde om toestemming te krijgen voor het samplen.
Versie 2.5 heeft nu bovendien een donglebeveiliging, zowel voor oude als nieuwe gebruikers.

Zowel de oude als de nieuwe versie kun je legaal verkopen. Maar als je 2.5 als upgrade koopt, kun je natuurlijk niet de oude versie verkopen en de nieuwe houden, of andersom. Je moet dan alle versies tegelijk verkopen. Tenminste, dat lijkt me logisch.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 59

Geregistreerd: 23 dec 2013 16:23

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 14 feb 2015 14:51

Re: Freiberg update by Zurek

Op het moment van aankoop heb ik een complete versie 2.5 aangeschaft. De oude prijs was doorgestreept en ik ben akkoord gegaan met 92% korting op grond van mijn eerdere aankoop. In de lijst van Mijnprodukten staat die nu als volwaardige versie met een knop licence transfer. Ik zou het wel een sterke zet vinden in het verder vrij waardeloze kortingsprogramma op orgels die je nooit van plan bent aan te schaffen.
Overigens is het heel de vraag of ik ooit overdracht van de licentie aan iemand anders overweeg. Want afwisseling in orgels heeft wel meerwaarde.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com