Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

sample set utrecht - audio hikt

Toon actieve onderwerpen


Bericht 20 jul 2015 18:22

sample set utrecht - audio hikt

hoi

ik heb dit jaar de sample set van de dom in utrecht gekocht en als ik ga spelen dan hikt hij regelmatig
en ik heb opgebeld en ze zijden dat ik het moest cashen maar ik weet niet hoe dat moet
weten jullie dat mischien?

mvg ludi

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 jul 2015 18:33

ludi1992 schreef:hoi

ik heb dit jaar de sample set van de dom in utrecht gekocht en als ik ga spelen dan hikt hij regelmatig
en ik heb opgebeld en ze zijden dat ik het moest cashen maar ik weet niet hoe dat moet
weten jullie dat mischien?

mvg ludi



Hoi Ludi,

ik snap de pepernoten niet van het verhaal.

deze topic gaat over de update van Utrecht naar versie 2,5.

maar als je een vorige versie utrecht bespeelt kan dat geen reden zijn om te updaten om zodoende van je "hikken" af te komen.


ik weet niet wie je gebeld hebt??. het enige wat ik zo snel uit je verhaal kan opmaken is dat je pc wellicht een te zwakke configuratie heeft, wellicht bedoelen ze dit met "cashen" ?

graag wat meer info , om je op weg te helpen.


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Bericht 20 jul 2015 19:04

ik heb noorlander gebeld en we hebben dit jaar utrecht gekocht dus dan moet het wel de nieuwste verzie zijn en de pc heeft 32 gb werkgeheugen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 jul 2015 19:17

oke Ludi,

ik neem aan dat je de pc ook bij Noorlander gekocht hebt?

zoja , heeft dit probleem zich altijd al voorgedaan?
is dit probleem recent ontstaan?

is er iets tussentijds veranderd aan je pc?

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 20 jul 2015 22:06

Re: sample set utrecht - audio hikt

Enige info over de pc (processor) is ook wel handig, en polyfonie instellingen etc.?

Bericht 13 okt 2015 20:09

Re: sample set utrecht - audio hikt

het was grotendeels opgelost maar toen is het hele spul opnieuw geinstaleerd omdat hauptwerk soms niet reageert als je een register wil uit trekken maar dan komt het geluid wel en nu hikt hij ook weer dus we zijn weer terug bij af

Bericht 13 okt 2015 20:11

Re: sample set utrecht - audio hikt

MrNhanduc schreef:Enige info over de pc (processor) is ook wel handig, en polyfonie instellingen etc.?


polyfonie is goed

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 13 okt 2015 20:51

Re: sample set utrecht - audio hikt

Had ik ook last van.
Evert Jan vond de oplossing.
Netwerk adapter uitzetten, dit was bij mij de oorzaak.

Hg Frans

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 okt 2015 20:55

Re: sample set utrecht - audio hikt

het was grotendeels opgelost
Wat was die oplossing toen?

Zijn alle Windows update gedaan?
Gebruik je wel de ASIO drivers? En ook de laatste versie?

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 13 okt 2015 21:07

Re: sample set utrecht - audio hikt

Ik had toen last van hickups . De polyfonie sloeg iedere keer op hol met als gevolg
Iedere keer een krakend geluid.
Nadat ik de netwerk adapter heb uitgezet was in eenkeer het probleem opgelost.

Hg Frans

Berichten: 15

Geregistreerd: 30 apr 2015 09:55

Bericht 13 okt 2015 21:53

Re: sample set utrecht - audio hikt

Hoi Ludi,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met dat je geluid hikt en of mijn oplossing op jou van toepassing is, maar ik zal proberen een oplossing aan te dragen aan de hand van wat ik zelf heb ondervonden.

Wanneer je regelmatig een harde plop/tik in je geluid hebt ongeacht hoe en of je speelt, dan moet je de sampleset opnieuw cachen.
Wanneer het geluid stottert, achterloopt, noten niet afgespeeld worden e.d. dan kan het zijn dat je werkgeheugen te vol zit, en dat windows niet genoeg werkgeheugen beschikbaar heeft, daardoor noodgedwongen een deel van de in het geheugen geladen sampleset op de harde schijf moet zetten.
Controleer dit eens in de taakbeheer hoeveel werkgeheugen je nog over hebt na het laden van de sampleset. Als dat minder is dan ~500mb dan is dat een probleem. Daar komt bij, hangt je computer aan het internet? Want daardoor is Windows altijd vanalles aan het doen op de achtergrond en heeft het meer werkgeheugen nodig.

In beide gevallen is de oplossing: Ga naar menu 'Organ' , kies dan 'Load organ, adjusting rank audio/memory options/routing...' Kies dan de sampleset dat je opnieuw wilt cachen en klik op 'ok'

Voor de harde plop/tik: Veranderd in het volgende menu geen instellingen en klik op 'ok'. Dan wordt je sampleset opnieuw gecached. Dit kan behoorlijk wat tijd kosten.

Wanneer het werkgeheugen te vol zit: Verander in het volgende menu de kwaliteit van de samples. Hoe dit allemaal precies te werk gaat is te veel om uit te leggen, het is echter niet moeilijk en je moet even weten wat het allemaal doet. Er zal er op dit forum en op internet daar genoeg over te vinden zijn. Voor een snelle test: Zet de ‘Memory sample resolution’ van een deel van de register van 24-bit naar 20-bit en klik op 'ok'. Dan wordt je sampleset opnieuw gecached. Dit kan behoorlijk wat tijd kosten.

Succes!

Groeten,

Sander

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 27 okt 2015 22:30

Re: sample set utrecht - audio hikt

Ik herken het probleem/issue. Heb sinds de upgrade naar Windows 10 soms van die plop/hikups in het geluid vrij snel na opstarten. Na enige tijd verdwijnt het ook weer. Alsof de PC dan pas klaar is en volledig beschikbaar is voor Hauptwerk.
Heb van alles geprobeerd, maar heb het alleen bij Utrecht en dus na 29 juli (windows 10).

i7 processor met 32GB geheugen.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Groet,
Marien

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2015 00:03

Re: sample set utrecht - audio hikt

Marien

Een paar vragen:
Wat is de ingestelde polyfoniewaarde?
Is Utrecht soms de grootste sampelset en hoeveel RAM gebruikt deze bij jou?
Hangt de PC aan internet?
Wordt de PC alleen voor HW gebruikt of ook voor allerlei andere zaken?

Berichten: 15

Geregistreerd: 30 apr 2015 09:55

Bericht 28 okt 2015 11:41

Re: sample set utrecht - audio hikt

Hoi Marien,

Ik ben ook overgegaan op Windows 10. Werkt verder prima, totaal geen problemen bij installatie. Mijn Pc hangt continue aan het internet en wordt ook voor andere doeleinden gebruikt. Ik heb dit probleem ook gehad, en het kwam doordat ik niet genoeg werkgeheugen beschikbaar had. Windows 10 is na opstarten nog vanalles aan het doen.(o.a. controleren op updates, Windows Defender scant automatisch etc) Het probleem verdween bij mij na verloop van tijd ook.

Ik ben aan het experimenteren gegaan: Wanneer ik het internet niet aangesloten had werd het probleem al een stuk minder, na afsluiten van het Windows Defender proces werd het nog minder. Wat ook niet mee hielp was dat windows de instellingen voor zijn Cache-file op de hardeschijf niet overgenomen had van Windows 7. Mijn HW-cache heb ik op een aparte schijf staan die nergens anders voor gebruikt wordt. De Windows cache stond oorspronkelijk op de C-schijf(ssd). Na installatie van Windows 10 was de functie weer aangezet dat windows zelf de cache beheert, en toevallig had hij de HW-schijf uitgekozen om zijn cache-file op neer te zetten... Na opstarten is windows nog vanalles aan het doen wat resulteert in veel lees en schrijf acties naar zijn cache-file op de HW-schijf. Daardoor starte de sampleset traag op. Eenmaal opgestart, door het gebrek aan geheugen wordt de cache-file op de hardeschijf groter en moet er vaker gelezen en geschreven worden naar de hardeschijf... Telkens als dat gebeurt hoor je dus de audio hickups. Na het weer goedzetten van de Cache-file van Windows waren bij mij de problemen zo goed als voorbij.

Maar het komt allemaal neer op het gebrek aan werkgeheugen. Dus de makkelijkste oplossing is om de Sampleset iets lager qua kwaliteit in te stellen en opnieuw te cachen.

Groeten,

Sander
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 28 okt 2015 12:07

Re: sample set utrecht - audio hikt

Ik heb sinds de upgrade naar Windows 10 regelmatig een 'kraak' in het geluid gehad - ongeacht welke sampleset.
Het bleek bij mij te liggen aan de wifi-verbinding met het internet. Zodra ik de wifi-ontvanger uitschakel is het probleem weg.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 nov 2015 22:13

Re: sample set utrecht - audio hikt

Sorry voor de late reactie, maar de PC hangt inderdaad aan internet, sowieso aan Wifi omdat ik via ipad registreer.
Geheugen zou het niet mogen zijn, heb nog zo'n 5GB vrij.
Ik zal eens proberen de Wifi dongel los te koppelen, kijken of dat enig effect heeft.
Heb weer even wat te testen, bedankt voor jullie reacties :lol:

Gr. Marien

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com