Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Haarlem surround

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 24 feb 2016 10:07

Re: Haarlem surround

Omdat ik een computer heb van "maar" 16 GB ram geheugen valt Voxus enigszins buiten mijn blikveld (ik ben meer op zoek naar kleinere orgels)

Maar....
Ik kan me wel voorstellen dat er enige mate is van "Wanneer komt het nou?"

Als een klant wel een hoge prijs moet betalen (en dat vraagt Voxus nou eenmaal) mag je ook inderdaad wel service verwachten.

Ik vind dit helaas niet alleen een probleem van Voxus. Bij organartmedia is 2 jaar geleden (bij de nieuwjaarswensen voor 2014) ook al belooft dat er 3 nieuwe orgels in de komende 2 jaar zouden uitkomen. Dat is er maar 1 geworden. En rond die tijd stond er ook een "mystery" orgel op contrebombarde. Die is er ook (nog) niet gekomen.

Ik denk dat het meer tijd vraagt dan dat de makers denken voordat een orgel helemaal "af" is en je ermee de markt op kunt.

Zelf probeer ik gewoon te genieten van de orgels die ik heb en als er wat nieuws op de markt komt, denk ik gewoon: "Is het wat of niet?"
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 24 feb 2016 11:53

Re: Haarlem surround

Beste orgelliefhebbers,

Ik begrijp de soms wat zure en misschien gefrustreerde(?) posts.
Inderdaad wordt er ( niet alleen door Voxus trouwens) en niet direkt in te vullen verwachting gewekt...
Maar er is tocht zat alternatief aanbod? Ietsie-pietsie meer geduld en nuance kan vruchtbaar zijn..
Commercieel gezien zijn de verwachtingen die Voxus oproept dessastreus, het momentum wordt volledig gemist; de "klant" wordt dan in de armen van concurrentie gedreven en deze is best groot bij de samplemakers, terwijl de pontentiele klandizie best mager te noemen is.
Als eerste is dit de verantwoordelijkheid van Voxus; ik kan me voorstellen dat gemopper richting Voxus niet echt opbouwend werkt, laten we deze mensen hun (hobby) werk gewoon laten doen op hun tempo en de beoordelingen op het eindresultaat dan pas geven als objectieve waardevorming PERSOONLIJK heeft plaats gevonden. "... van-horen-zeggen-liegt veel..." is een bekende uitdrukking.
Veel geduld gewenst (ondertussen ga je gewon lekker "orgelen" ).

Gr. Huib van der Geer
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 24 feb 2016 12:43

Re: Haarlem surround

Interessante discussie! Commercieel begrijp ik Voxus niet;

- Of men is zo overtuigd van het eindresultaat, dat hoe lang het ook duurt, het toch wel een succes wordt.
- Of men mist de boot, omdat er in the time being prachtige sets op de markt gekomen zijn, zoals bijvoorbeeld een Goerlitz.

Zelf denk ik dat het eerste het geval is. De uitstraling van het Bavo orgel zo groot is, dat eenmaal beschikbaar, we er allemaal graag over zouden willen beschikken. Alleen al het feit dat we hier er regelmatig over discussiëren bewijst dat.

En ondertussen blijven we allemaal lekker muziek maken met de sets die nu beschikbaar zijn!
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 mei 2015 17:27

Woonplaats: Montfoort

Bericht 24 feb 2016 17:15

Re: Haarlem surround

Tjonge, ik plaats eens een berichtje...... Wat een gezellige reacties :-(
By the way, het onderschrift en bronvermelding: "Weer een stapje verder naar Haarlem surround. Uit: Facebook Voxus" was van mijn hand.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 26 feb 2016 19:39

Re: Haarlem surround

Vandaag op de Wegwijsbeurs in de stand van Animato op de surround versie van Haarlem gespeeld.
In een hal vol met mensen, en geroezemoes om je heen, is het natuurlijk lastig luisteren.
Maar ik ben erg enthousiast! Ik denk dat we straks allemaal zeggen dat het het wachten waard was ;)

Nog even volhouden. 't komt goed!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 26 feb 2016 21:15

Re: Haarlem surround

Jan Wim schreef:
David Peekstok schreef:Vandaag op de Wegwijsbeurs in de stand van Animato op de surround versie van Haarlem gespeeld.!

hoi David,

weet je al wat de surround gaat kosten?


Ik heb bewust niet naar prijs en levertijd gevraagd. Maar er vooral even van genoten.
Natuurlijk kan ik in twee keer een kwartiertje spelen (ik ben nog eens teruggegaan) niet iedere stem afzonderlijk beluisteren. Laat staan alle mogelijke combinaties. Maar bij een 16 voets plenum hoor je echt die karakteristieke Haarlem sound! Dat wordt nog duidelijker als je er de 32 voet prestant bij trekt. Mixturen, en 32/16/8 voet trompetten maken het helemaal af.

Ik heb natuurlijk niet zo'n sterk ontwikkeld gehoor als jij (niet als grapje bedoeld..), maar ik werd er erg hebberig van...

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 28 feb 2016 00:06

Re: Haarlem surround

Een klein beetje offtopic:

De Wegwijsbeurs-Hauptwerk-Noorlander-CD kun je hier beluisteren:
https://soundcloud.com/orgelmakerij-noo ... js-cd-2016

Goed weekend verder,

WiBo

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 10 maart 2016 20:00

Re: Haarlem surround

Inderdaad een hoop zurigheid in de meeste reacties. Wel een beetje jammer, gezien de kwaliteit die de heren leveren. Dat mag z'n tijd hebben. De mannen hebben zich trouwens nooit op een datum vastgepind. Persoonlijk vind ik ook dat t wel ietwat lang duurt. Aan de andere kant heb ik van dichtbij ervaren hoeveel tijd het kosten om een tot in de puntjes perfecte sample van een groot orgel zoals dat van de BAVO gereed te krijgen.

Vind het ook voor de mannen pleiten dat ze onvolkomenheden in de Wet versie ook verhelpen.

Thumbs up in afwachting van een nu spoedige release, is mijn stellige verwachting. En dan volledig genieten van een natuurgetrouwe kopie met een geluid en akoustiek om van te smullen!
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 10 maart 2016 20:32

Re: Haarlem surround

EvertJan schreef:
Idd, de service laat te wensen over. Ik hoor dat ook van een ander. Die wacht nog op een Tholen update :o

Maar misschien zit er toch schot in de zaak

Joerg Glebe
I would like to invite you to the 31st home concert on February the 27th, 2016 at 7.30 pm. The organist of that evening will be Marco den Toom from Hoevelaken/NL.


http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?p=111024

Marco zal daar wel een aantal nr's op Haarlem spelen.


EvertJan heeft wel gelijk gekregen. ;)
zie:
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/20027
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 10 maart 2016 21:02

Re: Haarlem surround

Als het daadwerkelijk gaat klinken zoals in bovenstaande opname kan ik niet wachten tot ik mijn huidige Bavo set kan upgraden.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 10 maart 2016 21:21

Re: Haarlem surround

Dit klinkt zeker veel belovend.
Wel ben ik benieuwd wat ik nu beluister op contrebombarde: front, rear of een mix.
In ieder geval klinkt het wetter dan de oudere opnames van alleen de front samples.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2016 21:45

Re: Haarlem surround

Jochum schreef:EvertJan heeft wel gelijk gekregen. ;)
zie:
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/20027
Een journalist vertelt nooit zijn bronnen :)
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 10 maart 2016 22:01

Re: Haarlem surround

Een journalist vertelt nooit zijn bronnen :)

:lol:
Groot gelijk.

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 11 maart 2016 11:56

Re: Haarlem surround

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 11 maart 2016 20:19

Re: Haarlem surround

O zucht, ze komen weer met een datum. Ik hoopte dat ze van het verleden geleerd hadden.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 maart 2016 22:01

Re: Haarlem surround

Leonard schreef:O zucht, ze komen weer met een datum. Ik hoopte dat ze van het verleden geleerd hadden.


Ja, dom he? En irritant. Ze blijven de plank helemaal mis slaan. Vermoeiend gewoon. Voxus, we zijn het zat!
Zo... en zullen we dan nu eindelijk stoppen met het geklaag over Voxus?

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 11 maart 2016 22:27

Re: Haarlem surround

Er staat alleen april. Er staat geen jaartal bij.

Mvg
Paul

Ps ik had alleen op facebook gekeken....
Laatst bijgewerkt door pahasoft op 12 maart 2016 00:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 maart 2016 23:15

Re: Haarlem surround

Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 maart 2016 23:34

Re: Haarlem surround

Wat mankeerde er aan de oude website?
Die vond ik er ook mooi uitzien.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 11 maart 2016 23:57

Re: Haarlem surround

Kan iemand mij de link geven naar de VVO Haarlem Surround op CB, die kan ik in dashboard advanced search nog niet vinden. Of staat alleen dat tomeloze stuk er nog op. Ik was na 10 seconden al afgehaakt. Ik hoop in elk geval dat ze bij Voxus de Maestro van de Bavo ook een kans geven om een paar stukken voor te spelen dan kan ik het orgel ook beoordelen. ;)
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 maart 2016 00:28

Re: Haarlem surround

Loosman schreef:Wat mankeerde er aan de oude website?
Die vond ik er ook mooi uitzien.

Jan

Idd, de oude website kon er ook mee door; niets mis mee.
Op de nieuwe website staan niet meer de toekomstige orgels vermeld.

@Voxus: op de Engelstalige pagina's staan ook nog Nederlandse teksten

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 12 maart 2016 03:55

Re: Haarlem surround

Boudewijn schreef: Of staat alleen dat tomeloze stuk er nog op. Ik was na 10 seconden al afgehaakt.


Vond hem ook slordig gespeeld, hij zal z'n dag niet hebben gehad. Hier staat een versie die in mijn oren aanzienlijk beter klinkt, gespeeld op het sample set van Metz: https://www.youtube.com/watch?v=phe3iQs ... 7582umSf_o
Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 08 okt 2015 19:24

Woonplaats: 47533 Kleve - Duitsland

Bericht 12 maart 2016 10:49

Re: Haarlem surround

Of dit nu de juiste promotie is voor dit prachtige orgel, vraag ik me af. Wat een slordigheid van deze organist en totaal geen gevoel heeft voor de prachtige kleurschakeringen van dit historische instrument. Wat een geram!
Dan ging Klaas Bolt toch anders om met de grandeur en voornaamheid van dit orgel.

groet van Herman

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 04 apr 2016 15:08

Re: Haarlem surround

De tijd dringt. Wanneer is het begin van april voorbij?
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com