Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Fout bij downloaden Cracov

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 16 sep 2015 15:43

Fout bij downloaden Cracov

Hallo,

Het lukt niet om Cracov binnen te halen. Krijg steeds na extracting foutmeldingen.
Ook bij gebruik van een downloadmanager gebeurt dit.
Wie weet een oplossing of oorzaak?

Gert W.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 sep 2015 18:09

Re: Fout bij downloaden Cracov

Gert

je geeft niet aan welke webbrowser je gebruikt. Gebruik bij downloaden NOOIT Internet Explorer; die kan grote bestanden niet goed downloaden.

De beste resultaten worden bereikt met de webbrowser Firefox icm met de downloadmanager DownThemAll. Neem dan de portable versie van Firefox voor het geval je normaal een andere webbrowser gebruikt zodat beiden onafhankelijk van elkaar blijven werken. Download Firefox van http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable en installeer deze. Ga vervolgens in de webbrowser Firefox naar https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/downthemall/ voor de downloadmanager. Klik op de groene knop "Toevoegen aan Firefox" (installeren).

Als je Cracov gaat downloaden, ga in Firefox naar die site toe. Met de muis ga je boven de downloadlink staan en doe dan rechtse muisknop en kies dan voor dTAoneClick. En dan loopt het.

Of een bestand goed is overgekomen op jouw PC kun je zien aan de checksum van het gedownloade bestand. Voor het bepalen van de checksum is een programma: WinMD5Free (http://winmd5.com/).
Download het ZIP bestand, pak het uit (installeren is niet nodig) en start het op.
Kopieer de checksum van de website van Piotr (staat bij de downloadlink). in het vakje "Paste its original md5 value to verify" (bestaande tekst even weghalen natuurlijk). Start de Windows verkenner op. Ga naar het gedownloade bestand en sleep dat in het vakje, dat voor de Browse knop staat. Je kunt natuurlijk ook deze knop gebruiken om het bestand te selecteren.
Zodra het bestandsnaam in het vakje staat, wordt de checksum van dit bestand uitgerekend. Als dat klaar is, wordt dat getal gedisplayed in het vakje "Current file MD5 checksum value". Nu hoef je dat niet op het oog te vergelijken met het eerder opgegeven getal. Als je op de knop "Verify" drukt, wordt beide getallen door het programma met elkaar vergeleken.
Pas als daar Matched staat, kun je de sampleset in HW installeren. Staat het er niet, dan heeft dat geen zin. Opnieuw downloaden dus.

Opmerking: het te downloaden orgel is één groot bestand van 7,4 GB groot. Downloaden duurt even en je kunt dit bestand niet via USB stick van de ene naar de andere PC meenemen tenzij deze USB stick FAT32ext of HPFS geformatteerd is. Als dit niet zo is, dan zal bij het kopiëren naar de stick een foutmelding volgen.
Je moet het dus overbrengen via een externe USB harddisk.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 17 sep 2015 06:54

Re: Fout bij downloaden Cracov

Evert-Jan

Hele mooie uitleg, dank u wel

Ik kwam ook niet verder als 4,5 gb via normale download
Heb een ander programma gebruikt voor het downloaden
maar ik gebruik altijd firefox vanwege Mozbackup
makkelijk over te brengen van instellingen op andere pc.

Bartmans :D
Avatar gebruiker

Berichten: 21

Geregistreerd: 08 dec 2014 20:42

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 17 sep 2015 07:14

Re: Fout bij downloaden Cracov

Bedankt voor je uitleg! Ook ik liep iedere keer vast.

We zouden een keer een Hauptwerk/orgeldag moeten organiseren, dan kunnen we elkaar persoonlijk leren kennen :)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 sep 2015 09:07

Re: Fout bij downloaden Cracov

Bartmans schreef:Heb een ander programma gebruikt voor het downloaden
maar ik gebruik altijd firefox vanwege Mozbackup
makkelijk over te brengen van instellingen op andere pc.

Als je Firefox al gebruikt, dan hoef je natuurlijk alleen DownThemAll toe te voegen aan die Firefox. Een portable Firefox zou dubbelop zijn.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 sep 2015 18:29

Re: Fout bij downloaden Cracov

De service provider van Piotr heeft alle downloads geblokkeerd i.v.m. het vele dataverkeer. Er wordt naar een nieuwe locatiemogelijkheid gekeken.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 18 sep 2015 00:21

Re: Fout bij downloaden Cracov

Evert-Jan schreef:De service provider van Piotr heeft alle downloads geblokkeerd i.v.m. het vele dataverkeer. Er wordt naar een nieuwe locatiemogelijkheid gekeken.


Dan was ik vanmiddag dus net op tijd , maar dus mede verantwoordelijk voor het dataverkeer. :lol:

Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 18 sep 2015 09:53

Re: Fout bij downloaden Cracov

Als iemand behoefte heeft aan dit bestand van Pjotr en in de nabijheid van Zwolle woont mag het altijd bij mij komen overzetten op een usb of hd. Stuur dan even een pb'tje.

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 18 sep 2015 11:07

Re: Fout bij downloaden Cracov

Is WeTransfer een optie?

Of is het bestand daar te groot voor.

VrGr

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 sep 2015 12:28

Re: Fout bij downloaden Cracov

ceecies schreef:Is WeTransfer een optie?

Of is het bestand daar te groot voor.

VrGr

Johan

De gratis versie van WeTransfer gaat tot 2GB. Dit bestand is ruim 7 GB.
Als iemand in de buurt van Sliedrecht het bestand wil hebben, stuur dan even een pb'tje

Mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 sep 2015 14:09

Re: Fout bij downloaden Cracov

Adriaan L. T. schreef:
We zouden een keer een Hauptwerk/orgeldag moeten organiseren, dan kunnen we elkaar persoonlijk leren kennen :)


Dit idee is al meer geopperd maar dat komt niet echt van de grond.
Ik ben er wel een voorstander van. We kunnen ook iets organiseren hier in de regio dan hoef niemand ver te rijden, er zitten hier genoeg "hauptwerkers" in de buurt.
Ik weet nog wel een kerk waar we ons uit kunnen leven.

Groet,
Bram

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 sep 2015 17:32

Re: Fout bij downloaden Cracov

Er is een nieuwe downloadlink beschikbaar:
https://mega.nz/#!aEgFgBCB!eukn9VSbEAhz9Dp6LF4rNSobchHOVz1FWYU81sTQqpI
Klik op "Download through your browser" (de link onder de 2 knoppen); anders wordt er een APP op je PC geïnstalleerd.

De webbrowser Chrome werkt het beste bij de Mega.co.nz file downloads. Alle andere webbrowser laten steken vallen.
Als je Chrome nog niet op je PC hebt en daar in de toekomst ook niet mee wil werken, dan kun je de portable versie gebruiken. Zie http://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable. Om deze browser te downloaden: klik op de groene knop. Je wordt dan doorgestuurd naar http://www.sourceforge.net waarna de download van Chrome start.
Bij het installeren van Chrome kun je een directory opgeven waar het programma geïnstalleerd moet worden. Na gebruik van deze webbrowser voor de download kun je die directory in zijn geheel weer weggooien en is Chrome van je PC verwijderd. Of je laat de directory staan en gebruikt Chrome in de toekomst voor andere downloads vanaf http://www.mega.co.nz
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 22 sep 2015 14:49

Re: Fout bij downloaden Cracov

Bram schreef:
Adriaan L. T. schreef:
We zouden een keer een Hauptwerk/orgeldag moeten organiseren, dan kunnen we elkaar persoonlijk leren kennen :)


Dit idee is al meer geopperd maar dat komt niet echt van de grond.
Ik ben er wel een voorstander van. We kunnen ook iets organiseren hier in de regio dan hoef niemand ver te rijden, er zitten hier genoeg "hauptwerkers" in de buurt.
Ik weet nog wel een kerk waar we ons uit kunnen leven.

Groet,
Bram



Ik heb samen met Reinier eind april 2013 een HW-dag georganiseerd in Dordrecht.
Zijn die dag zo'n 60 mensen uit heel het land (& zelfs buitenland) geweest, was erg gezellig. Animo is er wel voor.

Wil best een paar ideen aanreiken om de zaak op gang te helpen, maar er ging toch wel behoorlijk wat tijd in zitten en op de dag zelf heb je als organisator weinig tijd om mee te doen met alles. Dus nog een keer organiseren zie ik niet zo zitten.

groeten,

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 28 sep 2015 22:30

Re: Fout bij downloaden Cracov

waarom werkt het bij meestal nooit zoals het er staat....:
ik heb firefox en het ".. them all" geïnstalleerd zoals beschreven vlg Evert-Jan. vervolgens de sample met rechtsklik op dTAoneClick maar dan loopt het ... NIET. Ik krijg weer dat gedoe met MEGA en weet daar geen raad mee. dat is geïnstalleerd (waarom nodig weet ik niet, waarom dat opkomt weet ik ook niet; ik moest dat installeren toen ik deze sample "gewoon" downloaded, ik kon er niet onder uit. Maar nadat Mega geïnstalleerd was lukte nog steeds niet de sample te krijgen. (ergens anders al gepost) Bij toeval kwam ik hier terecht met het antwoord -dacht ik- op hetzelfde probleem. Maar het loopt "dus niet vanzelf". wat kan ik nog doen? BVD!
(Vreemd allemaal, bij zurek had ik bv geen enkel probleem. Zolang dit gedoe nog zo lastig is heeft Johannes wel bestaansrecht lijkt me)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 sep 2015 22:44

Re: Fout bij downloaden Cracov

:o :o

Je moet even 2 berichten terug lezen (mijn bericht van 18 sep 2015 17:32 uur).

Het bestand is intussen nl. verhuisd naar mega.co.nz. En bij die site geeft Chrome het beste resultaat omdat je niet extra's hoeft te installeren dan alleen Chrome protable als je nog geen Chome op je PC hebt.
Dus in dit geval geen Firefox gebruiken. Kan wel bij andere sites en dan heb je DownThemAll + Firefox al klaar staan....

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com