Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Goerlitz installatie probleem

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 21 okt 2015 18:19

Re: Goerlitz installatie probleem

Evert-Jan,

Ik heb jouw raad opgevolgd: Goerlitzmap van C:/Hauptwerk (hier staan alle samplesets geinstalleerd) naar Downloads gekopierd, echter geen resultaat: er schijnt geen install bestand te zijn, ook heb ik de bestanden resp.rar en .r00 genoemd zoals je eerder aangaf, dit probleem heb ik nog nooit aan de veter gehad.....
Wat te doen?


Gr. Huib
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 okt 2015 18:35

Re: Goerlitz installatie probleem

Het is geen programma dat je moet installeren als een Windows programma maar het is een sampleset. Deze heeft dus geen eigen setup maar het installeren doe je vanuit HW.

HW opstarten.
Dan Menu File en dan Install orgen, temperament ....
Vervolgens ga je naar die Goerlitz directory en klikt het RAR bestand aan en dan OK.
Als dat gebeurd is, kun je het orgel laden in de settings, die jij aangeeft in het schermpje schermpje dat dan voor komt
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 21 okt 2015 19:24

Re: Goerlitz installatie probleem

Evert-Jan,
Geloof me, het is niet de 1e sampleset die ik installeer, als ik in HW kies voor Install> Organ or Temp> kies ik het betreffende bestand ( nu dus gezet in de Downloads Directory), hierna gebeurt niets: m.a.w. Hw "pakt" het bestand niet op .....
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 okt 2015 19:47

Re: Goerlitz installatie probleem

Sorry dat ik je dan verkeerd begrepen heb. Maar als iemand de downloadbestanden in C:\hauptwerk gaat plaatsen en dan ook nog zegt dat er geen install bestanden zijn, ja dan ............. :o :o


Dan maar eerst een controle doen op de MD5 checksum m.b.v. winmd5 (http://www.winmd5.com).

MD5 checksum van Goerlitz____1_.CompPkg.Hauptwerk.rar:
8776fa5b534739e0d7e4603cf8d32441
File size: 4.698.669.056 bytes

MD5 checksum van Goerlitz____1_.CompPkg.Hauptwerk.r00:
721b18646eab58f5d983ae517e801e4b
File size: 3.182.098.354 bytes

Want als dat klopt, weten we ook dat je de bestanden bij het geven van een andere naam niet per ongeluk verwisseld hebt.
En hierboven staan de goede namen dus vermeld.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 22 okt 2015 13:18

Re: Goerlitz installatie probleem

Nu een beter bericht: dankzij de fantastische hulp van Gert Jan Schipper "op afstand" is het uiteindelijk gelukt om de Demo Set te installeren. Iedereen ontzettend bedankt voor de waardevolle adviezen, in het bijzonder Gert jan!!
De oorzaak dat het niet lukte was 1: toch niet de volledige bestanden gedownload; 2: ik had de uitgepakte bestanden op de USB stick gezet, dat werkt blijkbaar niet......
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 okt 2015 17:40

Re: Goerlitz installatie probleem

Huib,

Mooi dat het dan nu toch gelukt is.

Het is toch belangrijk de installatieadviezen van SP op te volgen. Ze staan daar niet voor niets.
Kortom: de gedownloaden bestanden ALTIJD eerst controleren op de MD5 checksum (want dan had je je ook een hoop vervolgmoeite kunnen besparen) en daarna de beide bestanden in 1 directory zetten (omdat het multi RAR bestanden zijn).

En bij HW geldt dat de sampleset installer van HW het RAR bestand uitpakt en dan direct ook de CRC (checksum) van elk audio bestand in die RAR file controleert en of het RAR bestand volledig is.
Dat is bij deze Demo versie van de sampleset niet anders dan bij het installeren van andere samplesets.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 22 okt 2015 19:06

Re: Goerlitz installatie probleem

EvertJan,
Dank voor je reactie; ik denk wel (het is me nog niet eerder voorgekomen dit gehannis) dat het ook en vooral ligt aan de grootte van de bestanden, daardoor benader je op een aantal fronten kritische grenzen (niet-juist geformateerde USB sticks, in het verleden adviseerde SP een downloadmanager,; vlgs mij is deze niet in Win 10 voorhanden??
Al met al, ook jouw waardevolle en SNELLE adviezen, hebben bijgedragen aan een grondige aanpak, waarvoor ook dank aan jou!!
Wat me wel opvalt is het grote aantal foutmeldingen dat meerdere Goerliz-Demo-Genotsgenoten deed opmerken; last but not least speelt bij toch ook de taalbarriere een rol, vakantie-Engels is toch wat anders als Technisch-Hauptwerk-Engels (oorspronkelijk Tsjechisch).....


Gr. Huib
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 okt 2015 21:51

Re: Goerlitz installatie probleem

Downloadmanagers zijn ook gewoon voor Windows 10 verkrijgbaar. Ze werken in webbrowsers zoals Firefox of Chrome. Gebruik bij downloaden NOOIT Internet Explorer want dit geeft ALTIJD een bestand dat corrupt is.

Downloadmanager voor de Firefox webbrowser: DownThemAll (https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/downthemall/) Kies bij downloaden voor DownThemAll i.p.v. de standaard “opslaan” of “opslaan als” van Firefox
Neem de portable versie van Firefox voor het geval normaal een andere webbrowser gebruikt wordt zodat beiden onafhankelijk van elkaar blijven werken. Download Firefox van http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable en installeer deze. Ga vervolgens in de webbrowser Firefox naar https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/downthemall/ voor de downloadmanager. Klik op de groene knop "Toevoegen aan Firefox" (installeren).
Als er een groot bestand zoals een sampelset gedownload moet worden, ga in Firefox naar die site toe. Met de muis dan boven de downloadlink of downloadknop staan en vervolgens met rechtse muisknop en kiezen voor dTAoneClick.

Ook de USB stick wordt op de SP site genoemd: Because file size of file no. 1 you can't use a standard USB stick for transferring the file to your HW PC. This stick must be in Fat32ext of NTFS format.
Goed, het Engels kan een probleem zijn. Maar in dit topic hierboven is het al een keer genoemd, evenals het controleren van de MD5 checksum.

Je bent nu wel een ervaring rijker. En ook andere forumlezers leren er hopelijk van.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com