Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

St. Ouen, Rouen - Composite

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 02 okt 2023 12:50

St. Ouen, Rouen - Composite

Ik kwam het volgende tegen: https://www.samsleath.com/rouen-cavaill ... -composite

Als ik het goed interpreteer dan kost deze sampleset GBP 55 te betalen via paypal. Hierbij worden dan meerdere demo danwel gratis sets gebruikt die je eerst moet installeren.

~~Iemand ervaring met deze set?

(Info vanaf deze website vertaald met google-translate)

St. Ouen, Rouen - Composiet
Het orgel van St. Ouen, Rouen werd gebouwd door Aristide Cavaillé-Coll in 1890. Velen beschouwen het als een van de mooiste orgels die door hem zijn gebouwd, door Charles-Marie Widor omschreven als een "Michelangelo van een orgel". Het heeft 64 spreekregisters verdeeld over 4 manualen en pedalen.

Uit bestaande demo-samplesets heb ik deze composiet gemaakt, waarbij maanden van het herstemmen en balanceren van verschillende soorten bestaande pijpen is gemoeid, om een ​​geluid te creëren dat zo dicht mogelijk bij de echte St. Ouen ligt. Hoewel ze geen rangen bevatten die van het echte instrument waren bemonsterd, werden de mengselspecificaties gekopieerd om het realisme van de composiet te vergroten. Veel van de rangen waren afkomstig van Cavaillé-Coll-demo's om het gewenste resultaat te krijgen. Het Positif is grotendeels gemaakt uit de voorste rijen, terwijl de rest van het orgel grotendeels uit de achterste rijen bestaat - dit helpt om de indruk te wekken van een nauwere Positif-verdeling, zoals in het echte leven, maar toch de grote akoestiek van de abdij te behouden.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 02 okt 2023 19:40

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

De demo's klinken goed en duiden grotendeels op nauwkeurigheid. 67 euro - dat klinkt ook goed.

https://www.contrebombarde.com/concerth ... 84/uploads

Ik ben echter sceptisch omdat er drie sets van Piotr Grabowski zijn geïntegreerd. Ik bedoel dat Grabowski altijd problemen heeft met de releases. Tenminste zo was het tot de Büßleben set.

Heeft Sam Sleath dit via ODF kunnen verbeteren?

Muzikale groeten
Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 04 okt 2023 11:13

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Welke problemen bij releases bedoel je? Dat de sample-sets gratis waren tot Bussleben??
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 04 okt 2023 18:39

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Ik bedoel de "release samples". Vooral met staccato/portato vind ik zijn sets moeilijk.

Muzikale groeten
Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 04 okt 2023 19:21

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Orgeljournal schreef:Ik bedoel de "release samples". Vooral met staccato/portato vind ik zijn sets moeilijk.

Muzikale groeten
Matthias


Ik probeer te begrijpen wat je bedoeld Matthias... maar wat je noemt zijn 2 totaal verschillende vormen van articulatie. Ik heb 2 sets van Piotr Gabrowski (Allesandria en Goch) en ben er zeer tevreden mee. Ik vind het één van de betere sampleset makers.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 okt 2023 19:47

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Zijn sets (althans de demoversies daarvan) maken op mij een variabele indruk. Bussleben bijvoorbeeld is behoorlijk goed. Nancy heeft wat mij betreft een groot probleem met o.a. de releases. Maar dit kan iedereen voor zichzelf beoordelen aan de hand van de demosets.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 04 okt 2023 20:08

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Jan Leendert schreef:Ik probeer te begrijpen wat je bedoeld Matthias... maar wat je noemt zijn 2 totaal verschillende vormen van articulatie.


Dat is absoluut duidelijk. Maar staccato of portato en de overgang zijn moeilijk. De release marker zijn volgens mij vaak niet helemaal correct.

Muzikale groeten
Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 04 okt 2023 21:37

Re: St. Ouen, Rouen - Composite

Orgeljournal schreef:
Jan Leendert schreef:Ik probeer te begrijpen wat je bedoeld Matthias... maar wat je noemt zijn 2 totaal verschillende vormen van articulatie.


Dat is absoluut duidelijk. Maar staccato of portato en de overgang zijn moeilijk. De release marker zijn volgens mij vaak niet helemaal correct.

Muzikale groeten
Matthias


Aha duidelijk! En bij welke sets van Piotr ervaar je dat? Misschien dat je dit probleem bij Piotr kan navragen?
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com