Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

OAM Sauer

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 19 apr 2016 10:35

OAM Sauer

Beste Hwers,


* ik ben mogelijk voornemens deze sampleset aan te schaffen , ik heb nog geen duits romantische set , de Set van Prof Maier / St Annaberg ' kan nog wel even duren , en Doesburg ben ik niet zo gecharmeerd van ;)

Nu is deze set enkel stereo , al je dan wel rear speakers heb , laad je de set dan zowel front als rear, of kan dat niet ?

Ik hoor het graag


Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2016 19:52

Re: OAM Sauer

Hans,

Als je Reaper hebt, kun je aan rear iets meer galm toevoegen. Ik zou front nooit ongewijzigd als rear gebruiken.

Alternatieve romantische sampleset zijn o.a. Dingelstaedt http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/major-european-schools/dingelstaedt-virtual-organ.html en Brasov http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/top-selection/bra.html
Zijn beiden nog 6 kanaals ook.
De demo versies even downloaden en proberen.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 apr 2016 06:14

Re: OAM Sauer

Orgel duppies schreef:Beste Hwers,


* ik ben mogelijk voornemens deze sampleset aan te schaffen , ik heb nog geen duits romantische set , de Set van Prof Maier / St Annaberg ' kan nog wel even duren , en Doesburg ben ik niet zo gecharmeerd van ;)

Nu is deze set enkel stereo , al je dan wel rear speakers heb , laad je de set dan zowel front als rear, of kan dat niet ?

Ik hoor het graag


Hans


Uiteraard kan je 2x stereo inschakelen, waarschijnlijk via de software van de geluidskaart (is tenminste bij mij zo)
kies je wat je via welke uitgang laat afspelen

groet

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 21 apr 2016 16:00

Re: OAM Sauer

Ik heb zelf geen duits romantisch orgel (ik wacht rustig op st Annaberg)

Maar misschien is Ladegast ook een mooi orgel om over na te denken?

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 21 apr 2016 18:24

Re: OAM Sauer

Karel van Ingen schreef:Ik heb zelf geen duits romantisch orgel (ik wacht rustig op st Annaberg



hoi Karel,

Ja ik denk dat ik dit toch ook maar doe of ik ga alsnog voor Doesburg, maar die moet ik eerst maar eens goed gaan bespelen ergens :D

groetjes

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 21 apr 2016 20:14

Re: OAM Sauer

Vergeet dit gratis orgel niet: http://www.piotrgrabowski.pl/szczecinek.html. Dan heb je alvast wat Duits-Romantisch. Een van de beste gratis sets tot nu toe.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 apr 2016 10:23

Re: OAM Sauer

Orgel duppies schreef:Ja ik denk dat ik dit toch ook maar doe of ik ga alsnog voor Doesburg, maar die moet ik eerst maar eens goed gaan bespelen ergens :D


Wat heeft je in zo'n korte tijd van mening over Doesburg doen veranderen? Ik vind Doesberg zelf een slechte set van SP.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 22 apr 2016 16:48

Re: OAM Sauer

T is net als in het echt: het orgel is altijd verguisd door de een en geliefd bij de ander ;)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 apr 2016 17:46

Re: OAM Sauer

Fokko schreef:T is net als in het echt: het orgel is altijd verguisd door de een en geliefd bij de ander ;)


Ik schreef bewust "set" omdat ik Doesburg zelf een prachtig orgel vind. Maar iets in dee set maakt dat het enorm elektronisch klinkt, het leeft op een bepaalde manier veel minder dan het echte orgel. Dit is bij sets als Rotterdam totaal niet het geval, dat vind ik weer een prachtige registratie van het origineel.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com