Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 29 aug 2011 17:06

1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Ik ontdekte net dat deze sampleset uit 2004 nog altijd te krijgen is. De oude website was al een hele tijd onbereikbaar, maar nu stuitte ik op http://www.marcussenhauptwerk.nl/.

Oorspronkelijk was dit een HW1-set, later geüpdate naar HW2. Geen multi-releases ed dus. De prijs is 60 euro (+3 euro verzendkosten). Ik ken deze set niet, maar deze prijs lijkt mij gezien de kwaliteit/prijs-verhouding van de nieuwe sets nogal aan de hoge kant. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er voor deze prijs nog veel verkocht worden. Als ik de eigenaar van deze set was, zou ik eerder voor een prijs van 25 euro gaan. Ik vermoed dat er dan nog wel enkele tientallen klanten te vinden zijn, bv. onder de gebruikers van HW-free.

Maar goed, misschien is er iemand die deze set heeft, die beter dan ik kan inschatten of deze set ook nu nog zijn geld waard is?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 29 aug 2011 17:16

Re: 1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Ik heb deze set gekocht, maar na één keer spelen aan de kant gelegd.
In de tijd dat ik begon met Hauptwerk (2006) werd er over deze set lovend gesproken. Nu is het in alle opzichten achterhaald.
Wildervank of iets dergelijks is veel mooier dan deze.
Absoluut geen aanrader dus.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 31 aug 2011 09:30

Re: 1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Ah, dat bevestigt mijn vermoeden dus wel. Als Wildervank (65 euro) al veel beter is, dan zal voor deze dus niemand meer 63 euro gaan neertellen...
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 aug 2011 10:46

Re: 1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Persoonlijk vind ik Wildervank ook niet mooi. Maar je hebt wel voor weinig geld een set.
Wildervank mis ik helderheid, het is met te wollig.
Marcussen heeft best mooie stemmen, maar je moet niet teveel open trekken.
Zelf wat ontstemmingen aanbrengen etc. maakt Moerdijk heel behoorlijk, maar je spreekt dan wel over een goedkope set.
Ik zou liever voor Freiberg gaan of Vollenhove. Beiden zijn breed inzetbaar. Maar je moet er wel de centen voor (over) hebben.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 31 aug 2011 12:13

Re: 1965 Marcussen, Moerdijk, Nederland

Mijn interesse voor Hauptwerk is met deze set gewekt.
Via mijn laptop met usb-midi-kabel kon ik met een enkel midi-klaviertje toch nog een beetje spelen op mijn studentenkamer... Ik was er toen maar wat blij mee en vond de kwaliteit niet heel slecht.

Met name op het gebied van galm is tegenwoordig wel meer mogelijk en is deze set wel gedateerd. Grafisch vind ik niet zo'n punt.
Misschien is de overplaatsing van dit orgel (als het daarvan komt) een mooie reden om een heropname te maken, want klanktechnisch is het een prima orgel en de toekomstige locatie heeft denk ik een prima akoestiek...

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com