Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 dec 2015 12:48

Bericht 03 maart 2017 14:02

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Omnibus,

Ik heb inmiddels de set van het bijzondere Bader/Timpe/Reil-orgel aangeschaft.
Ik ben vanaf de eerste tonen onder de indruk van dit magnifieke instrument! Als je luistert naar de demo's ervaar je het toch heel anders dan in de, in ons geval, studeerkamer waar ik mag spelen via een surround opstelling die uitstekend aansluit bij de orgels die ik bespeel. Het blijft toch een bijzondere techniek waarbij je, als je met gesloten ogen in de kamer gaat staan, je midden in een grote kerk waant. De ruimtelijke werking van deze set is bijzonder fraai met name natuurlijk door een nagalm van 8 seconden.

Ik ben van mening dat Jiri met deze set toch wel weer een heel hoog niveau heeft bereikt en menig organist vele uren speelplezier geeft. Ik kan vanuit mijn muzikale hart deze set dan ook zeker aanbevelen.

Mocht iemand de set willen horen in de door mij genoemde setting dan is hij of zij hiervoor van harte uitgenodigd. Stuur dan even een privé bericht. Ik woon in het noorden des lands.


Paul

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 maart 2017 19:39

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Ja,ik zou wel even willen komen,maar ik zit op de west kust van Canada.
Ik vindt hem een beetje dof klinken.Maar misschien valt het mee.
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 dec 2015 12:48

Bericht 06 maart 2017 12:56

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Dag Pete,

pedro schreef:Ja,ik zou wel even willen komen,maar ik zit op de west kust van Canada.
Ik vindt hem een beetje dof klinken.Maar misschien valt het mee.
Pete


Ik heb afgelopen weekend, zoals je zult begrijpen, veel gespeeld met de voor mij nieuwe set. In de hele discussie over het dof klinken heb ik in ieder geval begrepen dat Jiri al een update heeft gemaakt met een meer briljante klank die ik dan ook direct heb geïnstalleerd. Ik vind zelf de klank meer dan transparant genoeg. Hierbij zijn belangrijke zaken als registreren en uiteraard de speakers die het geluid weergeven van groot belang. Een persoonlijke interpretatie van dof t.o.v. helder is ook van belang. Daarom is het voor mij erg lastig om aan te geven of de set ook dof klinkt. Als ik lees over het orgel dan is in ieder geval duidelijk dat het pijpwerk van Bader veel lood bevat en daarom als erg zangrijk van klank wordt omschreven. Ik kan dit vanuit mijn ervaringen beamen, dit orgel klinkt via deze sample-set als prachtig zangrijk waarbij het bijzondere bovenwerk van Timpe helemaal past in zijn tijd maar ondanks dat prima te gebruiken is in combinatie met het pijpwerk van Bader. Ook de soms ratelende tongwerken van Reil vullen de kleurenrijkdom van dit orgel prima aan.

Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met de helderheid van de sample-set en geniet van de rijkdom aan klank en mogelijkheden om veel mooie registercombinaties te maken.

Groet,
Paul
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 25 aug 2017 22:04

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Sinds kort in het bezit van de sampleset van Zutphen. Klinkt bijzonder mooi en helder. De stemmen zijn stuk voor stuk juweeltjes. Er kunnen prachtige klankcombinaties gemaakt worden, ook als uitkomende stem. Echt genieten om op dit orgel te spelen. Er komt gelijk weer een hoop nieuwe inspiratie naar boven.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 jun 2018 13:22

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

In eerste instantie liep ik niet warm voor deze sampleset, inmiddels ben ik helemaal om. De eerste versie heb ik een paar keer bij andere personen bespeeld en vond ik tegenvallen.

Een paar maanden geleden heb uiteindelijk en na veel luisteren toch de set aangeschaft. Nu is het elke keer weer een feest om er op te spelen! Zeker na recente verbeteringen aan mijn set-up vind ik het zeker niet dof klinken.
Wellicht speelt mee dat je aan sommige orgels moet wennen?

Het is een zangrijk orgel met prachtige stemmen!

Berichten: 62

Geregistreerd: 29 okt 2018 15:26

Bericht 29 okt 2022 18:28

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Deze week heeft Sonus Paradisi een verdere upgrade uitgebracht van 'Zutphen' (zoals deze zet in de HW-mond genoemd wordt). In versie 1.35 heeft hij pipe coupling, pipe detuning en de niet finegetunede mixturen toegevoegd. Na wat verder testen kwamen we tot de conclusie dat de releases verbeterd konden worden, dat is nu gedaan in 1.36.
Naar mijn mening een flinke vooruitgang van deze set, waarbij opgemerkt moet worden dat dit orgel zeer lastig is om op te nemen, zoals ook vaak te horen op CD-opnamen. Met name door de zeer ruime akoestiek.

Hierbij de eerste opname van versie 1.36:
https://www.youtube.com/watch?v=tJrVWl-hM5E
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 nov 2022 20:58

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

PJRL schreef:Deze week heeft Sonus Paradisi een verdere upgrade uitgebracht van 'Zutphen' (zoals deze zet in de HW-mond genoemd wordt). In versie 1.35 heeft hij pipe coupling, pipe detuning en de niet finegetunede mixturen toegevoegd. Na wat verder testen kwamen we tot de conclusie dat de releases verbeterd konden worden, dat is nu gedaan in 1.36.
Naar mijn mening een flinke vooruitgang van deze set, waarbij opgemerkt moet worden dat dit orgel zeer lastig is om op te nemen, zoals ook vaak te horen op CD-opnamen. Met name door de zeer ruime akoestiek.

Hierbij de eerste opname van versie 1.36:
https://www.youtube.com/watch?v=tJrVWl-hM5E


Ik heb tot tweemaal toe geprobeerd versie 1.36 te installeren, maar krijg steeds na uitpakken van de rar's wat ca. een kwartier duurt, de volgende foutmelding:

The organ definition file named 'Zutphen Surround.Organ_Hauptwerk_xml' couldn't be loaded to query its version, while attempting to install the component packages 'Q:/My_Hauptwerk_Installs/Sample_Set_Zutphen/Versie 1.36/Zutphen_Surround.part01.CompPkg_Hauptwerk_rar'. If it's a licensed file, then perhaps a license hasn't yet been installed for it. Message code (for diagnostic purposes): 1223

Ik heb Zutphen 1.35 zonder problemen draaien op mijn Hauptwerk V PC met iLok Wie weet raad.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 nov 2022 21:51

Re: 1643/1814/1996 Bader/Timpe/Reil, Zutphen (38/3+P)

Fred,

De nieuwe versie van Zutphen is alleen werkend onder HW7:
https://www.sonusparadisi.cz/en/organs/netherlands/zutphen-virtual-organ-model.html
Version 1.36 of the Surround set can be downloaded from within the "My Products" inside the user area. The sample set is good for Hauptwerk 7 (or higher).

en onder tabje Feeatures
The samples are offered in 48kHz/24bit resolution. The multiple releases have three levels: short, mid and long. Hauptwerk v.7 and higher required. The surround variant of the sample set is encrypted, dongle protected.

Daarom kun jij deze update helaas niet werkend krijgen op jouw PC.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com