Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Beste sample set voor een kerk installatie.

Toon actieve onderwerpen

Bericht 27 mei 2017 20:46

Re: Beste sample set voor een kerk installatie.

Hey Jan Wim

Grappig dat je dat zegt! Hier zat ik namelijk ook aan te denken. Met mono heb je dubbelzoveel kanalen om te verdelen.
Nu zou je links en recht op de wand achter de kansel 2klusters van 10 boxen hebben. Mocht je alles mono doen dan zou het beter zijn om alles in één cluster te zetten aan de linker of rechter zijde.

Bericht 27 mei 2017 21:54

Inspired acoustics heeft ook de nodige sets op dearkt gebracht zou bijv Heppenheim ook een goede kandidaat kunnen zijn.
http://www.inspiredacoustics.com/en/pro ... p/overview
Zijn er mensen die deze set kennen?

Gr Jan

Bericht 27 mei 2017 22:45

pedro schreef:Raak je dan het stereo effect niet kwijt,Jan Wim?
Als je stemmen mono gaat laden?
Of telt dit enkel voor een grotere ruimte?
Pete

Hoi Pete je raakt de sweetspot kwijt zoals wij die thuis kennen, maar dat is in een grote ruimte totaal niet urgent, sterker nog het gaat juist tegen werken.

Per saldo is in de kerk de orgelpijp ook gewoon mono, waarom zou je die dan stereo de grote ruimte in sturen?

Een sweetspot komt er nooit , en het gaat eerder kunstmatig klinken

Gr

Jw

Bericht 27 mei 2017 22:49

Loosman schreef:Hey Jan Wim

Grappig dat je dat zegt! Hier zat ik namelijk ook aan te denken. Met mono heb je dubbelzoveel kanalen om te verdelen.
Nu zou je links en recht op de wand achter de kansel 2klusters van 10 boxen hebben. Mocht je alles mono doen dan zou het beter zijn om alles in één cluster te zetten aan de linker of rechter zijde.

Of je bouwt het c/cis op
Heel vaak hebben de set opnames die redelijk dichtbij zijn opgenomen al een dominant kanaal in zich, moet je maar eens luisteren als je bv de stereo slider totaal naar links of rechts schuift.
Dan hoor je bij een goede opname, dat er 1 zijde meer pijp info bevat en het andere kanaal hoor je iets, meer de ruimte erbij. Afhankelijk waar de originele pijp zich bevond t.o.v de microfoon, bij front pijpen is dit het sterkst.
Als je dus dit in je set selecteerd heb je altijd de optimale mono zijde, en laat je die kant dan ook alleen spreken via d speakers, dit komt het totaal ten goede.

Gr

Jw

Bericht 28 mei 2017 21:44

Jan Wim schreef:
ps ik weet niet of alles uitbesteed is, of dat er ook nog wat door de gemeente leden zelf gedaan wordt qua kosten besparing, maar als ik je ergens op audio gebied mee kan helpen, en het past in mijn agenda, dan wil ik geheel belangeloos een helpende hand bieden indien nodig

Hey Jan Wim

Nog bedankt voor je aanbod! Zeer gewaardeerd en indien nodig wil ik graag een beroep op je doen.

Groet Jan

Bericht 29 mei 2017 05:29

Ik zat nog te denken: kun je niet met Menesterol starten? Voor een euro of 70 heb je dan een mooi orgel in de barokstijl, in een intuitieve dispositie van ruim 20 registers. Bovendien krijg je dan meteen alle versies: dry, moist, wet en surround. Dat geeft je mooi de gelegenheid om van alles te testen, zonder dat je meteen EUR 1500 besteedt aan sample sets die misschien net niet doen wat je er van hoopt. Tijdens de test- en intonatiefase (of zelfs later) kun je dan je definitieve keuze maken.

Bericht 30 mei 2017 08:53

Hey Jos

Misschien wel een idee om voorlopig meet te starten.

Groet Jan

Bericht 15 sep 2017 12:40

Bericht 15 sep 2017 15:30

Als het orgel is geïnstalleerd gaan we via Mixtuur een aantal geschikte sample sets ter plekke uitproberen.
Zelf heb ik ook Velesovo met de modificatie van Al Morse voorgesteld waardoor de samples van de 2 klaviers versie worden omgezet naar een 3 klaviers incl, 2x zwel en generaal cresendo.
Velesovo heeft mooi gedetailleerde samples met niet te wet.

Groet Jan
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets