Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Werking klavieren st Omer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 okt 2020 18:50

Werking klavieren st Omer

Beste mede forumgenoten,

Ik heb nu een aantal dagen de demo van st Omer geïnstalleerd. (extended). Maar ik kom niet uit de werking van G.O. dat volgens mij verdeeld is over twee klavieren. Ik krijg geen geluid uit het bovenste G.O. klavier. Zoals ik meen te herinneren, is het onderste G.O. klavier voor de grond stemmen/Prestanten en bovenste G.O. Klavier met toevoeging van vul stemmen? Of komt dit doordat het een demo versie is?

Wie o wie heeft ervaring met dit sample set en kan dit uitleggen? :shock:

muzikale groet,

PoulJ.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 09 okt 2020 16:59

Re: Werking klavieren st Omer

van de website van Sonus Paradisi:

The limitation of the demo version is the limited number of sounding stops available:
(De beperking van de demo-versie is het beperkte aantal beschikbare klinkende stemmen:)

Positif: all 13 stops available.
G.O.: 3 stops available (Bourdon 8, Montre 8, Prestant 4)
Récit: 3 stops available (Flute harm. 8, Viola di Gamba 8, Trompette 8)

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 09 okt 2020 23:46

Re: Werking klavieren st Omer

Martijn70 schreef:van de website van Sonus Paradisi:

The limitation of the demo version is the limited number of sounding stops available:
(De beperking van de demo-versie is het beperkte aantal beschikbare klinkende stemmen:)

Positif: all 13 stops available.
G.O.: 3 stops available (Bourdon 8, Montre 8, Prestant 4)
Récit: 3 stops available (Flute harm. 8, Viola di Gamba 8, Trompette 8)


Dank voor je reactie, mijn demo (extended)is uitgebreider dan de 6 stops zoals jij vermeld, maar ik bedoelde eigenlijk meer: hoe werkt de verdeling van G.O. over de 2 klavieren en hoe koppel je dat ect.
Groet,

PoulJan
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 53

Geregistreerd: 31 jan 2019 18:47

Bericht 11 okt 2020 10:33

Re: Werking klavieren st Omer

PJ Forrest schreef:
Martijn70 schreef:van de website van Sonus Paradisi:

The limitation of the demo version is the limited number of sounding stops available:
(De beperking van de demo-versie is het beperkte aantal beschikbare klinkende stemmen:)

Positif: all 13 stops available.
G.O.: 3 stops available (Bourdon 8, Montre 8, Prestant 4)
Récit: 3 stops available (Flute harm. 8, Viola di Gamba 8, Trompette 8)


Dank voor je reactie, mijn demo (extended)is uitgebreider dan de 6 stops zoals jij vermeld, maar ik bedoelde eigenlijk meer: hoe werkt de verdeling van G.O. over de 2 klavieren en hoe koppel je dat ect.
Groet,

PoulJan


Het Cavaillé-Coll-orgel in St.-Omer is een relatief vroeg orgel van Cavaillé-Coll. Het orgel kenmerkt zich door duidelijke invloeden van de Franse barok (CC behield veel bestaand pijpwerk), maar ook een blik op de toekomst door voor die tijd nieuwe, (romantische) stemmen zijn toegevoegd zoals de Vox Celeste. Het resultaat is een prachtig orgel waar Franse barokmuziek goed op klinkt, maar ook vroege romantiek, met name Franck. Latere romantische muziek, zoals Widor en Vierne, vraagt toch een orgel van latere datum (zoals Caen).

Het orgel bestaat uit 4 klavieren, maar is in weze een 3-klaviers orgel:
1 - Positief (rugwerk);
2 - Grand orgue (alleen de grondstemmen ofwel fonds);
3 - Bombarde: de anches (sterkere stemmen);
4 - Recit.

Cavaillé-Coll heeft het Grand Orgue (hoofdwerk) dus over 2 klavieren verdeeld die gekoppeld kunnen worden. Het is wellicht wat ingewikkelder, maar het geeft ook extra artistieke mogelijkheden.
"L'orgue, c'est mon orchestre!” - César Franck

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com