Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Toon actieve onderwerpen


Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 19 jan 2018 21:30

Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Even een vraag als ik Kampen ga inkorten van de nagalm naar 2.5 bijvoorbeeld doen de eerst drie toetsen wel dan het volgende octaaf niet en dat volgende octaaf weer wel enz tot einde klavier
Bij alle klavieren en pedaal op de zelfde toon hoogte

Met met volledig laden heb ik hier geen last van.

Mvg Eef

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2018 12:55

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Eef

Er is van alles mogelijk in HW, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Daarom heb ik dit zojuist bij mij getest en het inkorten van de nagalm heeft geen negatieve invloed op welke toetsen het wel doen en welke niet. Alle toetsen werken van alle manualen en pedaal werken.
Er moet bij jou dus wat anders aan de hand zijn en dat nu pas boven water komt.

Je kunt de alle MIDI- en/of orgelinstellingen resetten. Dit staat op blz. 93 van het boek beschreven.
Start Kampen op
Start via dat menu die wizard op, klik 2x next en ok.
Vervolgens moet je met MIDI learn je manualen en pedaal van Kampen opnieuw aan je eigen orgel koppelen. Werkt het nu wel?

Als dat niet werkt kun je mijn "Kampen configuratie" gebruiken.
Ik stuur je een PM bericht met downloadlink.
Stop HW als je dat opgestart hebt.
Ga naar de directory C:'\Hauptwerk\HauptwerkUserData\ConfigN1-OrganSettings (C: kan ook D: zijn en N1 kan 0, 1, 2 of 3 zijn, afhankelijk welke HW config jij opgestart hebt)
Zoek naar het bestand "OrganID000136Config.OrganConfig_Hauptwerk_xml"
Zet dit bestand even apart in een andere directory op je harddisk zodat je weer terug kunt naar de oorspronkelijke situatie.
Kopieer het bestand uit de download naar C:'\Hauptwerk\HauptwerkUserData\ConfigN1-OrganSettings (dus over het oude bestand kopiëren).
Laad Kampen via menu Organ, Load organ, adjusting audio .....
Alles staat al goed (dus op 2,5 sec. truncation). Klik OK
Test het daarna

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 20 jan 2018 14:09

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Beste Evert Jan

Het bovenste werk niet ik kan de onderste proberen als je die opstuurt voor mij kan ik het proberen.

Eef

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2018 14:41

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Ik snap niet waarom de reset van MIDI instellingen niet werkt.
Dat is een standaard HW functie die altijd zou werken, onafhankelijk van het orgel dat geladen is. Dus bij elk orgel.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 20 jan 2018 15:54

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Evert jan

Met jou bestand werkte ook niet maar het probleem zit in reaper dit was ik vergeten te melden dat Reaper er achter zit
Nu Kampen zonder reaper werk wel met inkorten dus het is een Reaper probleem
Ik heb nog een andere orgel op gestart Reaper daar is het zelfde probleem mee als met Kampen

Eef

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 jan 2018 16:12

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Eef

Reaper op zich kan nooit het probleem zijn!!
er moet dan in reaper iets niet goed staan , een zelf toegevoegde FX ??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2018 16:26

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Eef

Als Reaper de veroorzaker zou zijn, dan kan Kampen met volledige galm ook nooit goed gewerkt hebben. En Reaper veroorzaakt zeker niet dat bepaalde toetsen het niet doen en anderen wel.
Misschien moet je eerst een goede analyse maken wat wel en wat vooral NIET goed werkt. En dat bij verschillende orgels.

Ten aanzien van Reaper: je hebt ook het HW boek in je bezit. Vergelijk de Reaper instellingen op jouw PC met de plaatjes in het boek in hoofdstuk 14.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 20 jan 2018 16:50

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Dat klopt

Sir 2

Ik had pas een nieuwe installatie gemaakt maar nog niet verder verdiept in reaper
omdat ik met Kampen wilde verbeteren kwam ik hier achter

Eef

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2018 18:21

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Eef

je moet 1 ding tegelijk doen. Eerst zorgen dan Kampen in alleen HW fatsoenlijk draait zoals jij dat wilt hebben en dat goed testen. Pas dan Reaper gaan installeren en configureren. En een paar HW settings aanpassen en Kampen via Reaper laten spelen.

Even buiten dit technisch probleem om: waarom zou je de galmstaarten van Kampen eerst inkorten en daarna SIR2 inzetten om weer galm te maken/aan Kampen toe te voegen? Is dan het eindresultaat beter volgens jou?
M.i. moet je SIR gebruiken om de wat drogere kerken meer akoestiek te geven.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 jan 2018 20:09

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Evert-Jan schreef:Even buiten dit technisch probleem om: waarom zou je de galmstaarten van Kampen eerst inkorten en daarna SIR2 inzetten om weer galm te maken/aan Kampen toe te voegen? Is dan het eindresultaat beter volgens jou?
M.i. moet je SIR gebruiken om de wat drogere kerken meer akoestiek te geven.

Of Eef wil van Kampen surround maken, zoals Bucanier liet horen in zijn geposte link (Kampen in volle glorie).
Maar dan nog hoef je de frontkanalen inderdaad niet af te knijpen. ;)
Het lijkt mij een midi-probleem....al weet ik niet precies wat.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2018 20:36

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Jaap

dat zou kunnen. Even vergeten.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 23 jan 2018 20:35

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Evert-Jan schreef:Jaap

dat zou kunnen. Even vergeten.


Kampen is bij mij nu de bovenkerk, ik heb hier nu diverse organisten gehad, en deze zeggen ook Dit is kampen dit is het gevoel, de klank dat je daadwerkelijk in de bovenkerk zit puur alleen dat ik dus de reverb alleen op de rearspeakers heb staan, maar dan moet je dus wel de front inkorten op de galmstaarten, anders krijg je een brei.

Daarentegen, ik heb dus ook basplit toegepast vanaf het eerste octaaf en deze op rear gezet. dus de zware jongens komen nu niet vanaf het eerste octaaf door mijn frontspeakers, mm ik heb er nu ondertussen 4 want het bovenwerk is ook verdeeld nu (is voor mij gedaan) de juiste registers op de juiste plaats. oke Aangezien ik zeer zware rear luidspeakers heb op een klasse A single endend buizenamp heb draaien zoals jullie hebben kunnen zien en horen, is het nu zo . Zodra ik de akoorden loslaat dan sterft het zo naar achteren af, net zoals in de kerk, de zware jongens (registers die rollen lekker mee. en het front klinkt dan nu lekker fris en doorzichtig en helder, vanwege de afgeknapte galmstaartjes. En dat wordt dan weer aangevuld op mijn achterspeakers.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 jan 2018 00:23

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Bucanier schreef:...Zodra ik de akoorden loslaat dan sterft het zo naar achteren af, net zoals in de kerk, de zware jongens (registers die rollen lekker mee. en het front klinkt dan nu lekker fris en doorzichtig en helder, vanwege de afgeknapte galmstaartjes. En dat wordt dan weer aangevuld op mijn achterspeakers.

Ik wordt er nieuwsgierig van.... :D
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jan 2018 07:47

Re: Probleem bij inkorten van de nagalm Kampen

Jaap380 schreef:
Bucanier schreef:...Zodra ik de akoorden loslaat dan sterft het zo naar achteren af, net zoals in de kerk, de zware jongens (registers die rollen lekker mee. en het front klinkt dan nu lekker fris en doorzichtig en helder, vanwege de afgeknapte galmstaartjes. En dat wordt dan weer aangevuld op mijn achterspeakers.

Ik wordt er nieuwsgierig van.... :D


beste jaap je komt lekker gezellig een zaterdagmiddag langs, leef je uit zou ik zeggen
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com