Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Goerlitz

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 25 jan 2018 13:55

Goerlitz

Hallo, ik heb enige tijd Goerlitz (volledige set) in mijn bezit. Heel mooie set met veel mogelijkheden. Het orgel nodigd ook uit tot spelen met 1 of enkele stemmen. Juist bij het spelen met enkele stemmen is het geluid in golven hoorbaar (zonder tremulant uiteraard). Ik heb het orgel van orginal naar equal gezet dan is het minder. Is dit bekend?

gr. Arie

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 jan 2018 14:17

Re: Goerlitz

Hoi, ik heb Goerlitz ook, alleen deel 1 en 2. Dit probleem klinkt voor mij niet bekend. Kun je proberen iets preciezer te omschrijven wat je hoort? Zijn het de echo's van de kerkruimte of iets wat daarop lijkt? Of is het eerder een tremulantachtig effect? Valt het geluid weg? Verandert de toonhoogte? Verandert de helderheid? Hoe lang duurt 1 golf? Hoor je het ook als je een opname maakt en deze ergens anders afspeelt?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 jan 2018 17:43

Re: Goerlitz

Arie,

wat je ook kan testen, klinken de golven ook als je de sliderstand veranderd?
dus bv eerst alleen direct spelen Rear uit.
daarna alleen diffuus enz.

wellicht ver gezocht, maar een optie kan zijn dat er per ongeluk rear stemmen op de front kanalen staan of andersom?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 25 jan 2018 23:40

Re: Goerlitz

Windmodel even uitzetten kan ook nog wel eens helpen is mijn ervaring.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 26 jan 2018 02:07

Re: Goerlitz

Ik kreeg van iemand de terechte suggestie dat Hauptwerk een willekeurige ontstemming toepast, zonder daarbij te rekenen met het gebruik van 4 (of bij Goerlitz zelfs 6) kanalen. Daardoor kan het gebeuren dat een register ontstemt is met zichzelf, wat voor zwevingen kan zorgen.

Dit lijkt me een passende verklaring die duidelijk maakt waarom dit effect juist opvalt wanneer je met 1 of maar weinig registers speelt.

Persoonlijk was me dit (nog) niet opgevallen bij Goerlitz. Je kunt proberen om bij organ settings>>organ preferences>>audio engine de "random pipe detuning" op een lage waarde of op 0% te zetten.

Dit is een gebrek van Hauptwerk in de omgang met meerkanaalssets, als het goed is wordt deze kwestie in de toekomst verholpen wanneer er een nieuwe versie van Hauptwerk komt.

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 22 feb 2018 17:59

Re: Goerlitz

Heren,

Een wat late reactie maar de tip van Josq heeft het probleem opgelost.

Gr. Arie

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com