Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Freiberg V2 Hauptwerk V

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 29 dec 2019 21:02

Freiberg V2 Hauptwerk V

Ik heb vandaag op mijn nieuwe PC Hauptwerk V geïnstalleerd en de trial geactiveerd.
Het openen van Freiberg (V2) werkt echter niet in Hauptwerk V.
Ik kan op de site van Sonus wel de bestanden van Freiberg downloaden, maar dat is een nieuwere versie.
Iemand een idee? (anders dan het voor de hand liggende antwoord om de upgrade aan te schaffen)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 dec 2019 23:43

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Je geeft het antwoord zelf al, Jan.

Toelichting: alle encrypted sets uit het HW3/4 tijdperk werken NIET in HW5.
Daarom moest je de beveiligde sets opnieuw downloaden.

Een Freiberg upgrade kopen is de enige oplossing.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 30 dec 2019 09:49

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Evert-Jan schreef:Je geeft het antwoord zelf al, Jan.

Toelichting: alle encrypted sets uit het HW3/4 tijdperk werken NIET in HW5.
Daarom moest je de beveiligde sets opnieuw downloaden.

Een Freiberg upgrade kopen is de enige oplossing.


In het draadje stappenplan HW4 naar HW5 staat een lijstje met compatibiliteit. Daar is V2 aangemerkt als compatibel met HW5.

Compatibel V5.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2019 10:38

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

In dat lijstje van Mixtuur staat het fout (er staan trouwens meer fouten in, dus gauw vergeten dat lijstje).

Freiberg V2 is opgevolgd door Freiberg V2.5, waarin het tremulantmodel is aangepast met L/R component registers.
Die upgrade was destijds voor ca 30 euro te koop (net als de Domkerk, Caen en als laatste Zwolle, die iets duurder was en ook toen een dongle beveiliging kreeg).
Bij de upgrade versie worden oude versies van die sample sets niet meer ondersteund.

Maar stel de vraag gewoon aan Jiri.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2019 14:25

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Freiberg versie 2 was toch niet versleuteld? Dus die zou gewoon moeten werken in HW5, lijkt me. Versie 2.5 is wel versleuteld, dus die moet opnieuw gedownload worden, maar versie 2 niet. Een upgrade kopen naar 2.5 lijkt me dus niet nodig om Freiberg werkend te krijgen in 2.5.

Ik denk dat er bij Jan iets anders mis gaat, óf hij vergist zich en heeft niet versie 2, maar toch 2.5.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 30 dec 2019 19:46

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Gerrit schreef:Freiberg versie 2 was toch niet versleuteld? Dus die zou gewoon moeten werken in HW5, lijkt me. Versie 2.5 is wel versleuteld, dus die moet opnieuw gedownload worden, maar versie 2 niet. Een upgrade kopen naar 2.5 lijkt me dus niet nodig om Freiberg werkend te krijgen in 2.5.

Ik denk dat er bij Jan iets anders mis gaat, óf hij vergist zich en heeft niet versie 2, maar toch 2.5.


Mijn Freiberg versie is 2! Staat op de 6 DVD's. Deze set werkt zonder dongelbeveiliging. Daarom dacht ik ook dat deze zou moeten werken in HW5.
Heeft het zin om ze opnieuw te installeren? (als foutmelding geeft ie aan dat de Hauptwerkversie niet compatible is, zowel bij diffuse als dichtbijversie).

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2019 20:33

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Jan

kijk op je SSD/Harddisk van de PC in de folder \HauptwerkSampleSetsAndComponents\OrganInstallationPackages\000847, of 000848 t/m 000852 en je zult daar HBW bestanden zien.
Dat betekent dat ze encrypt zijn. En die bestanden werken niet meer in HW5 omdat de encryptie aangepast is. Vandaar dat je dat soort bestanden opnieuw moest downloaden nadat de sample set makers nieuwe installatiebestanden hadden aangemaakt met de nieuwe encryptie.
Opnieuw installeren heeft geen zin.

@Gerrit.
Waarschijnlijk ben jij in de war dat deze V2.0 set geen dongle beveiliging had.
Er is verschil tussen encryptie (versleuteling) en dongle beveiliging.
Bijv. de DEMO sample set van Freiberg 2.0 is ook encrypt maar niet dongle beveiligd. Hetzelfde geldt voor St. Anne.
Die sets kun je dus gewoon laden, zonder dat er een licentie in de dongle aanwezig hoeft te zijn.
Alleen in de HW4 Free Edition was Freiberg niet te laden; St. Anne wel. Er zijn dus meerdere soorten encryptie.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2019 20:37

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Je hebt gelijkt, Evert-Jan. Dat een set zonder dongelbeveiliging versleuteld kan zijn, wist ik wel, maar ik was vergeten dat dat voor deze ene set van SP ook gold. Tja, dan is upgraden naar 2.5 inderdaad de enige oplossing.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 31 dec 2019 18:21

Re: Freiberg V2 Hauptwerk V

Evert-Jan schreef:In dat lijstje van Mixtuur staat het fout (er staan trouwens meer fouten in, dus gauw vergeten dat lijstje).

Freiberg V2 is opgevolgd door Freiberg V2.5, waarin het tremulantmodel is aangepast met L/R component registers.
Die upgrade was destijds voor ca 30 euro te koop (net als de Domkerk, Caen en als laatste Zwolle, die iets duurder was en ook toen een dongle beveiliging kreeg).
Bij de upgrade versie worden oude versies van die sample sets niet meer ondersteund.

Maar stel de vraag gewoon aan Jiri.


Is er ergens een lijstje beschikbaar dat wel correct is?

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com