Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 25 mei 2020 22:26

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Loosman schreef:
Harm schreef:Gisteravond nog een tijdje heerlijk gespeeld. De Voix Celeste heb ik wat Frans-symphonischer getuned. Op het zwelwerk krijg je met strijkers, 8vts fluiten en octavin 2 met gesloten zwelkst ELK-Den Haaggevoelens. Psalm 16 van Asma klinkt dan zeer realistisch. De diffuseopname kan me nog steeds niet bekoren, met direct 20 bit en rearopnames 16 bit heb ik een -voor mijn doen- heerlijke weergave. Voor een 32 gb aanwezigheid van RAM-geheugen lijkt me dit de beste oplossing.

Hoi Harm

Jou commentaar over het spelen met de direct en rear i.p.v. diffuse met rear triggerde mij om nu ipv de diffuse de direct samples in te laden samen met de rears en ik moet zeggen dat valt niet tegen omdat de direct samples toch nog wel redelijk wat galm bevatten.
De detailering wint absoluut en als je veel wilt instuderen dan is deze conf. wel fijner om mee te spelen.
Alleen de galm afhandeling klinkt wat vreemd, zeker met een enkele toon hoor je bij het loslaten dat de galm ineens naar achteren verspringt. Maar met gewoon een stuk spelen valt dat minder op. Misschien klein beetje galm bij de front toevoegen. Dat ga ik nog weleens uitproberen.

Gr Jan


Ha Jan,

Leuk je bevinding zo te lezen. Ik heb een beetje gegoocheod met de sliders, de rear wat luider gezet om die galmafhandeling wat te normaliseren. En ja, met die directopnames hoor je net wat meer detail. Sinds ik sets van Maier bespeel, is die behoefte aan detail toegenomen ;)
Tja, het blijft wat puzzelen met zo'n gigaset in een wat kleiner systeem... Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen met het fixen van de galm.
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 27 mei 2020 15:46

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Alexander schreef:Ik heb de demo nu een week bespeeld, en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Het orgel is werkelijk prachtig, en het repertoire dat je erop kunt spelen is enorm: van barok tot (laat-) romantiek. Waar ik ook erg van onder de indruk ben is de opnamekwaliteit. Mijn indruk is dat Jiri met Groningen en Billerbeck een nieuwe standaard heeft neergezet voor sample sets. De opnamen zijn van nog betere kwaliteit, en door de sets in 8 kanalen uit te brengen kan de gebruiker de set geheel naar eigen wensen instellen. Grote klasse.


Helemaal mee eens en niet alleen met Hauptwerk maar ook met GrandOrgue.
Er is nu ook een ODF voor Grandorgue voor deze Demo in de versie SemiDry. Die laadt in 24 bit resolutie in 16 GB RAM en in 16 bit resolutie met compressie in 8 GB RAM. Dit met inbegrip van de opgenomen tremulanten. Eigen ontwerp GUI met alleen de te laden registers, dus hierbij niet nodig om geladen registers een kleurtje te geven.
Ik heb die geupload in de FIlebase van MPS Orgelseite https://mps-orgelseite.de/home/filebase/. Gratis te downloaden.

Er wordt door een forumlid van MPS orgelseite ook gewerkt aan een GO-Odf voor de volledige versie.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 31 mei 2020 16:58

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

arendl schreef:Beschikbare registers een kleurtje geven.
Ik heb de beschikbare registers (Simple Jamb) m.b.v. het programma 'Paint' een kleurtje gegeven.
voorbeeld.png


De plaatjes van de registers (Simple Jamb)) staan in de volgende map:
C:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents\OrganInstallationPackages\002283\stops\simple

Na het wijzigen van de plaatjes moet je eenmalig wel de 'lange laadprocedure' opstarten.


Hoi Arend,

Zou je een screenshot van de simple view kunnen maken en opsturen? Dat vind ik minder riskant dan de plaatjes veranderen. Op termijn hoop ik de hele sample-set te kopen.

Bedankt alvast, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Bericht 21 jun 2020 14:17

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

we hebben een probleempje met dit orgel , als er een register op het swelwerk word in geschakeld dan kan hij ook op het hooftwerk klavier bediend worden zonder dat er een koppel aan staat
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 22 jun 2020 08:27

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Twee virtuele klavieren toegewezen aan hetzelfde klavier op je orgel?

Bericht 22 jun 2020 19:28

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

anco.marijs schreef:Twee virtuele klavieren toegewezen aan hetzelfde klavier op je orgel?


ja , dat doen we bij meerdere orgels , bij kampen hebben we het probleem niet
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 jun 2020 00:01

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Loosman schreef:Heb hem geinstalleerd op mijn 64 gb computer de direct samples niet geladen alleen diffuse en rear in 24 bit en de sounds in 16 bit.
Dat past allemaal goed nog een paar gbtjes over.
Het is een mooi orgel, is mooi opgenomen en ook met alleen diffuse en rear hoor je genoeg detaillering.
Mooie registers die mooi met elkaar mixen. Ook een stukje Bach gespeeld en dat klinkt wel aardig maar daar zijn zeker passender orgels voor. Daarna stukje van Otto Dienel met een mooie uitkomende stem dat was prachtig dan blijf je spelen.
Dus goede eerste indruk.
Voor die prijs hoef je niet lang na te denken lijkt mij.

Gr Jan


Hoi, gisteren heb ik de sample-set gekocht, geinstalleerd en geladen als Jiri geadviseerd heeft " 20-bit, other settings default: 52.7 GB" had ik eerst handmatig met CTRL-toets alle tremmed sample selecteren, om niet te laden. Het orgal is geladen, maar ik goud nog 30.1 GB RAM over, dus is het 16-bit geladen. Je schrijft 'diffuse en rear in 24 bit en de sounds in 16 bit. Kun je me duidelijker uitleggen hoe je het orgel geladen, want ik verwacht dat ik die instellingen ook wel ambieer. Op de Sonus Paradisi site vind ik met name de muziek (Distant Solo) van Erik Simmons mooi klinken. Alvast hartelijk dank voor je hulp.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 jun 2020 23:59

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

FredM schreef:
Loosman schreef:Heb hem geinstalleerd op mijn 64 gb computer de direct samples niet geladen alleen diffuse en rear in 24 bit en de sounds in 16 bit.
Dat past allemaal goed nog een paar gbtjes over.
Het is een mooi orgel, is mooi opgenomen en ook met alleen diffuse en rear hoor je genoeg detaillering.
Mooie registers die mooi met elkaar mixen. Ook een stukje Bach gespeeld en dat klinkt wel aardig maar daar zijn zeker passender orgels voor. Daarna stukje van Otto Dienel met een mooie uitkomende stem dat was prachtig dan blijf je spelen.
Dus goede eerste indruk.
Voor die prijs hoef je niet lang na te denken lijkt mij.

Gr Jan


Hoi, gisteren heb ik de sample-set gekocht, geinstalleerd en geladen als Jiri geadviseerd heeft " 20-bit, other settings default: 52.7 GB" had ik eerst handmatig met CTRL-toets alle tremmed sample selecteren, om niet te laden. Het orgal is geladen, maar ik goud nog 30.1 GB RAM over, dus is het 16-bit geladen. Je schrijft 'diffuse en rear in 24 bit en de sounds in 16 bit. Kun je me duidelijker uitleggen hoe je het orgel geladen, want ik verwacht dat ik die instellingen ook wel ambieer. Op de Sonus Paradisi site vind ik met name de muziek (Distant Solo) van Erik Simmons mooi klinken. Alvast hartelijk dank voor je hulp.


Intussen heb ik zelf wat zitten uitzoeken en de sample-set naar wens geladen. Ik heb een youtube gemaakt met twee akoestische versies: eerste keer alleen de Diffuse samples en de tweede keer Diffuse plus Rear samples, allebei even sterk. https://youtu.be/BTCTKkX-WPU
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Bericht 28 jun 2020 13:13

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

ik weet wel dat de semi dry variant geen aanrader is , maar omdat we weinig gb hebben om de surround versie te kopen hebben we de semi dry gekocht
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 jun 2020 17:01

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Hoi Fred

Ik zag dat je een vraag voor mij had. Door andere bezigheden kijk ik wat minder frequent op het forum als vroeger.
Ik zie dat je het zelf al hebt opgelost.
Mocht je nog meer willen vragen stuur me dan een pbtje die mis ik niet I.v.m. mail melding ervan.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 28 jun 2020 22:51

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Hallo Jan,

Ja, via een vriend op Contrebombarde (Erik Simmons) heb ik via wat heen en weer gechat het voor elkaar: Ik heb de Front Diffuse in 20 bit geladen en de Rear en noise samples in 16-bit geladen. Nu houd ik 20 GB aan RAM over. En speel ik Diffus + Rear 64/64
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 09 jul 2021 21:49

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Sonus Paradisi is bezig om ook zijn oudere orgels van Pipe Coupling en Pipe Detuning te voorzien.
Zo ook Billerbeck. Helaas echter alleen de 8 channel versie, en niet de 6 channel surround versie die ik bezit.
Nog even voor de zekerheid een mailtje aan Jiri gestuurd, maar hij is onverbiddelijk:

Hello,
no, this update is only for the fullest version of Billerbeck, i.e. 8
channels. I have limited forces, I must value very much, what energy I
can spend on what sample sets. Of course, I also need it to set it so
that the more you pay for some sample set, the more you get. Therefore,
this fine feature is there only for the 8 channel Billerbeck, being
Billerbeck generally among the cheapest sample sets (for its size and
capabilities and quality).

Yours,
Jiri

De set is al zo goedkoop dat dit er niet meer af kan!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2023 20:46

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Billerbeck update versie 1.5

Aan het orgel in de Dom is een Tuba divisie toegevoegd: 16', 8' en 4'.
Jiri Zurek is opnieuw in Billerbeck geweest en heeft deze opgenomen.

Het is een zelfstandig manuaal in de sample set, dat aan elk klavier en pedaal gekoppeld kan worden.

Versie 1.5 is te downloaden in de webshop.
Jiri adviseert om de oude sample set van de PC te verwijderen en dan de nieuwe te installeren.
HW doet vanwege de grootte van de set er zeer lang over om verschillen tussen oud en nieuw uit te zoeken (10 min. schrijft hij) om daarna de aanpassingen te installeren.

Nadeel van deze update: oude opgeslagen combinaties werken niet in de nieuwe versie. Dat komt door de toegevoegde registers.


Edit 9 december 2023

Jiri heeft een blog gemaakt, waarin hij aangeeft dat de combinaties wel werken, maar er zijn 2 uitzonderingen: Aequallage en Coupler IV-I. Deze geven nu een nieuw Tuba register. Je zal dit in de combinatie dus moeten corrigeren en dan weer opslaan om de oude registratie te krijgen.

  Code:
Stop ID   Old stop mapping     New stop mapping
71        Aequallage           Tuba 4'
88        Coupler IV - I       Ped. Tuba 2'
99        -niet gebruikt-      Aequallage
114       -niet gebruikt-      Coupler IV - I

Bron: https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/bi ... ompatible/

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 11 dec 2023 11:18

Re: 2008/2014 Fleiter orgel, Dom Billerbeck (72/4+P)

Inmiddels de update met de nieuwe versie geïnstalleerd en ja krachtig is hij zeker en past ook heel mooi in de totaal klank.
Ik bezit ook de 8 kanaals versie en kon nu ook de 6 kanaals surround versie laden met coupling en detuning.
Altijd aan het stoeien geweest om het orgel zo realistisch mogelijk te laten klinken waarbij ik probeer zoveel mogelijk stemmen in 24 bit en uncompressed te laden.
Het lijkt er op dat er meer gebeurd is in deze 1.5 versie dan alleen het toevoegen van een Tuba, het kan aan mij liggen maar het orgel staat nu beter in de ruimte.
En dit allemaal gratis voor een set die al niet duur was.
Top Jiri.

Hgr, Wim
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com