Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welk sample set als eerste kopen?

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 04 feb 2011 19:25

Welk sample set als eerste kopen?

Stel ik ben een beginner met Hauptwerk.
Welk sample set(s) zal ik (als eerste) kopen?
Het budget is E 500,-
Alvast hartelijk bedankt voor aanbevelingen!

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 08 feb 2011 13:15

Re: Welk sample set als eerste kopen?

Mijn eerste "grote"aankoop ( 340 euro) was Velesovo.
Een mooi orgel met mooie nagalm. Daarbij is een gratis uitbreiding naar drieklaviers te downloaden.
Met Hauptwerk advanced is de sample (barok) af te stemmen op je eigen orgel, waardoor je wat romantische stemmen van je eigen orgel kunt toevoegen.Afstemmen kan via Functions>decrement master tuning.
Daardoor is het voor mij een heel mooi en compleet orgel geworden.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 09 feb 2011 13:56

Re: Welk sample set als eerste kopen?

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 dec 2017 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 12 feb 2011 22:02

Re: Welk sample set als eerste kopen?

Ik vind de strijkers en tongwerken van Litomysl wel mooi, maar prestanten en fluiten klinken niet zo, vind ik. Ook snelle muziek klinkt snel 'metaal'.
Vijf jaar geleden was Litomysl mijn tweede aankoop (na Marcussen/Moerdijk). Maar ik moet eerlijk bekennen dat vanwege ruimegebrek Litomys niet meer op m'n computer staat.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 12 feb 2011 22:05

Re: Welk sample set als eerste kopen?

Ha Gert,