Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (gratis)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2023 14:42

1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (gratis)

Sygsoft/Hauptwerk.nl heeft net een nieuwe sample set uitgebracht: het koororgel in de St. Jans Basiliek in Oosterhout. Het orgel is in klassieke zuidelijke stijl ontworpen/gebouwd door fa. Verschueren en heeft 2 manualen en vrij pedaal (11/2+P).

Afbeelding

De sample set is 8 kanaals surround: front, middle, rear en wall (de achtermuur, dus nog iets verder dan rear) en is geschikt voor Hauptwerk 5 en hoger. Virtueel zijn 5 registers toegevoegd en op het nevenwerk een tremulant.
Het is niet zo maar een koororgeltje met 1 klavier en aangehangen pedaal. Het is een orgel op 8 voets basis en met potentie, waarbij de akoestiek in de kerk een grote rol heeft. De toegevoegde registers hebben de registratiemogelijkheden vergroot.

Info: https://www.hauptwerk.nl/verschuerennl.php
2 MP3 demo's: https://www.hauptwerk.nl/mp3verschuerennl.php

De set is gratis te downloaden.

PS. vergeet niet als je dit orgel wilt bespelen de motor aan te zetten .... ;)

Berichten: 43

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 10 jun 2023 10:40

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Wat een prachtig klinkend orgel geeft Sygsoft hier weg, bijzonder is wel dat ze dat in 8 kanalen techniek gedaan hebben aangezien zij dit vaak in 6 kanalen doen. Wat mij niet helemaal duidelijk is waar ik hoe ik het kanaal "wall" moet plaatsen maar daar moet ik nog even mee experimenteren.
Het klinkt allemaal heel natuurlijk en alles klopt naar mijn gevoel en dan bedoel ik vooral de balans in ruimtelijkheid en directheid.
Dit is allemaal heel fijn af te stellen met de 4 schuifjes, en ik ben nog steeds van mening dat je een eenmaal gekozen perspectief bij de opname niet achteraf kunt wijzigen anders dan de microfoons fysiek te verplaatsten.
Dank aan Sygsoft voor dit prachtige cadeau!

Hgr, Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 17 jul 2023 23:57

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Dank aan Sygsoft voor deze mooie gratis sampleset van een mooi koororgel. Voor iedereen die deze set nog niet heeft gedownload wil ik deze zeer aanraden. Heel zuiver opgenomen. Klinkt heerlijk realistisch. Een orgel om te genieten. En een goede kennismaking met de kwaliteit van Sygsoft.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 18 nov 2023 12:25

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Ik begrijp dat je dit orgel eerst moet registreren op iLock. Je moet daar een activatiecode invullen. Weet iemand waar je die voor dit orgel kunt vinden of eventueel wat die code is?

Berichten: 8

Geregistreerd: 30 apr 2020 11:50

Bericht 18 nov 2023 13:23

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Nee dat is niet zo Rob. Op https://www.hauptwerk.nl/hauptwerk5nl.php#Oosterhout kun je alles wat je nodig hebt downloaden en dan installeren. Groet Fred de Jong Sygsoft.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 18 nov 2023 14:31

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Hartelijk dank voor het snelle bericht!
Het werkt!

Berichten: 8

Geregistreerd: 30 apr 2020 11:50

Bericht 23 nov 2023 16:54

Re: 1977 Verschuren koororgel, Basiliek te Oosterhout (grati

Er is een foutje gemeld: De Fluit 4' van het Hoofdwerk tremuleert mee met de Tremulant van het Nevenwerk. De oorzaak is dat de Fluit 4' een transmissie is van de Roerfluit 4' van het Nevenwerk. Ik heb dat over het hoofd gezien. Om dit op te lossen moet ik de samples van de Roerfluit 4' echt kopiëren en dat is een heel werk want dan moet ik een nieuwe versie maken. Ik heb het genoteerd in een Todo lijstje maar voorlopig moet u het er mee doen.
Groet Fred de Jong Sygsoft Holland.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 138 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com