Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Father Willis Studio 24

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 feb 2011 07:26

Father Willis Studio 24

Wat is jullie mening over deze sampleset?
Meer info: http://www.silveroctopus.co.uk/prod02.htm
Je kunt een probeerversie (12/2+P) downloaden op: http://www.hauptwerk.com/downloads/inst ... downloads/
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 19 feb 2011 11:37

Re: Father Willis Studio 24

Lastig voor mij om het te beoordelen.
Enerzijds, omdat ik dat wat ik hoor "niet technisch naar Hauptwerk kan vertalen en uitleggen" (anderen kunnen dat veel beter)
Anderzijds omdat ik nog niet in de mogelijkheid ben het zelf te bespelen.

Ik heb dus alleen de demo's uitgebreid beluisterd en vergeleken met bijv. "Binns Haverhill" en "Willis Salisbury" en dat moet ik toch mijn eerste indruk kwijt (hopend hiermee niemand op z'n orgelklavieren te trappen) : "Vlak", "karakterloos" en voor mij "weinig inspirerend".
Ik geloof niet dat ik hier lang en geinspireerd op zou kunnen spelen.

Het is diezelfde "vlakke klank" die je bij veel digitale orgels van bekende merken ook tegenkomt, waar ook sprake is van een "samengesteld orgel".

Nogmaals, zomaar de eerste indrukken van een hauptwerk-digibeet, maar hopenlijk in het bezit van goeie oren ;)
En ik wacht met belangstelling af wat onze "hauptwerktechneuten" (ook met goeie oren) hiervan gaan vinden. Want daar leer ik alleen maar van.
Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 19 feb 2011 12:35

Re: Father Willis Studio 24

Deze vorm van orgelklanken verzamelen en in een orgelvorm gieten is al veel vaker toegepast en voor mijn gevoel nooit een succes geworden.
Het is gewoon een feit dat wanneer je van veel grandioze orgels het mooiste kopieert en deze stemmen samenvoegt je, er niet een geweldig mooi orgel ontstaat.
Een orgel bouwen is maatwerk en geen samenvoeging van allerlei willekeurige verkregen registers.
Ik gebruik regelmatig mijn Salisbury sample en vooral de stemmen die met tremulant zijn opgenomen klinken zeer realistisch.

mvrg. JacoP
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com