Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle, NL

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
14
45%
Tevreden, aanbevolen.
9
29%
Neutraal
5
16%
Ontevreden, spijt van aankoop.
3
10%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 31
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 15 maart 2011 18:28

Re: Zwolle versie 2

Had je dit probleem ook met Zwolle 1 dan?

martin schreef:Hallo Orgelliefhebbers!
Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum, en ik zal van de week even een stukje schrijven bij "even voorstellen"
Voor nu een technische vraag,misschien dat iemand wat tips voor mij heeft.
Sinds vorige week heb ik de upgrade van zwolle1 naar zwolle2 wet/surround in huis.
Als ik deze inlaad kom de pc geheugen tekort en kan ik nauwelijks spelen.
Mijn pc (24gb RAM intel i7 quad core) zou dit moeiteloos aan moeten kunnen.
Zelfs als ik al de 'rear'stemmen niet inlaad,trekt de pc het niet.
Na contact te hebben gehad met Jiri, kom ik er nog niet echt goed uit
(mijn engels is niet optimaal)
Ik hoop van ganser harte dat iemand mij stap voor stap kan vertellen hoe ik moet inladen,en met welke instellingen.
Er moet iets zijn wat ik niet goed doe!
Alvast bedankt,
Martin

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 15 maart 2011 19:13

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Dag Martin,
Net moest ik het even afraffelen.
24 GB RAM is genoeg om de samples in 20-bit/compression te laden, maar probeer het eventueel eerst voor de zekerheid anders in 16-bit.
Wanneer treedt het probleem op?
a. Ook als je 1 register selecteerd?
b. Bij veel registers en langzaam spel? (dan staat volume te hoog)
c. Bij veel registers en snel spel? (dan staat polyphony instelling te hoog)
Heb je het ook bij andere samplesets, of alleen bij Zwolle v2?

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 maart 2011 20:46

Bericht 15 maart 2011 21:17

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Heren, alvast bedankt voor de snelle reakties.
Het probleem dient zich aan als ik met meerdere stemmen tegelijk speel en met wat grotere/snellere akkoorden.
Ik heb dit echter alleen met zwollev2,Kampen en Metz draaien prima zelfs in 24 bit.
Ik hoorde je opmerken dat wellicht de polyphony te hoog staat, daar heb ik vanwege ontwetendheid nog nooit naar gekeken,hoe zou ik dat kunnen zien en wat moet het worden?

Bij voorbaat dank!





Gert schreef:Dag Martin,
Net moest ik het even afraffelen.
24 GB RAM is genoeg om de samples in 20-bit/compression te laden, maar probeer het eventueel eerst voor de zekerheid anders in 16-bit.
Wanneer treedt het probleem op?
a. Ook als je 1 register selecteerd?
b. Bij veel registers en langzaam spel? (dan staat volume te hoog)
c. Bij veel registers en snel spel? (dan staat polyphony instelling te hoog)
Heb je het ook bij andere samplesets, of alleen bij Zwolle v2?
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 maart 2011 23:14

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Hoi Martin

Ik heb dezelfde configuratie als jij hebt en als ik alleen alle front registers in 24bit met compressie inlaad dan kom ik op 15,4 gig uit dus je systeem moet het makkelijk aan kunnen. Kan het geen virus zijn? Misschien kan CCleaner je helpen door je systeem en je register te controleren en fouten eruit halen.

Groeten Jan Loosman

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 15 maart 2011 23:27

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Als je Zwolle Surround laadt met de standaard instellingen (16 bit overigens) kom je op 15 GB geheugen gebruik.
Je zou met 24 GB dus het orgel in 20 bit moeten kunnen laden.
Het probleem zit m.i. in de instelling van de polyfonie óf in de instelling van de audio.

Je kunt polyfonie instelling eenvoudig controleren.
Rechtermuisknop op de taakbalk: selecteer Taakbeheer.
Dan geeft het 4e tabblad "prestaties" een grafiek van processorbelasting.
Speel orgel en kijk of die grafiek boven 80% uitkomt. Want op dat moment kun je rekenen op problemen in de geluidsweergave.
Als dat zo is moet de ingestelde polyfonie omlaag (bij general settings / audio / audio settings).
Ik heb een AMD QUAD op 3,2 GHZ en daar staat de polyfonie op 2000.
Je moet de polyfonie net zo ver omlaag brengen dat de grafiek van de processor in het volle werk niet boven 80% uitkomt.

Heb je dan nog steeds gekraak dan staan de audioinstellingen niet goed. Je moet dan de audiobuffer en de ASIO buffer vergroten.
Als het bovenstaande niet helpt wil ik best uitleggen hoe dat gaat.
Maar nu eerst die polyfonie maar eens goed instellen.

HG,
Anton

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 16 maart 2011 08:39

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Excuus.
Ik heb geprobeerd alle berichten betreffende het probleem van Martin te splitsen naar een ander onderwerp.
Dat ging niet helemaal goed, alleen het laatste bericht (terwijl ik de anderen wel had geselecteerd :( ) kwam daar terecht.
Zie: viewtopic.php?f=4&t=90 ( Technisch probleem Zwolle (versie 2) )
Antwoorden daar plaatsen a.u.b.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 19 apr 2011 20:51

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Dick Sanderman heeft ditmaal de sampleset van Zwolle onderhanden genomen met een review, foto's en opnames.
Een deel is opgenomen op versie 1 van de set omdat versie 2 toen nog niet uit was.
Hij kent het originele orgel goed, dat maakt het extra waardevol.
Kijk, lees en luister op: http://www.pcorgan.com/SampleSets6.html
Dick, hartelijk bedankt!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 28 apr 2011 13:29

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Hallo allemaal,

Een poosje geleden heb ik geschreven:
Het geluid is goed. De mogelijkheid van Surround is winst. Maar als je met één scherm moet werken is het een stevige verslechtering.
Ik gebruik Kampen niet, en ik denk nu: met deze schermindeling ga ik van Zwolle ook een beetje .
Het is immer net zo priegelig allemaal.

Gelukkig is het niet heel moeilijk om de schermen van Zwolle versie 1 te combineren met het geluid van de nieuwe versie. Dat kost even tijd, maar dan heb ik uiteindelijk toch winst.

Ik wil hier op terug komen.
Ik gebruik Zwolle veel en vind het standaard scherm zoals ik hen nu voor me heb helemaal niet zo vervelend als ik eerder schreef.
Ik vind het eigenlijk best mooi en heel goed bruikbaar.

Ik wilde het maar even recht gezet hebben.

Anton

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 28 apr 2011 15:45

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Anton Heger schreef:Ik wilde het maar even recht gezet hebben.

Dank je! Ik hoopte al dat de kritiek die ik kreeg voor een deel zou verstommen na een gewenningsperiode. Als je de oude layout gewend was, is dit inderdaad wel een omschakeling.

Dat neemt niet weg dat ik veel van de kritiek zal meenemen bij het maken van nieuwe layouts voor andere sets. Gelukkig krijg ik van Jiri over het algemeen betere foto's dan van Zwolle, zodat het ook mooier kán dan Zwolle geworden is. Geen lelijk flitslicht meer bijvoorbeeld, en meer keus qua perspectief en ornamenten. Ik begreep van Jiri dat mijn derde ontwerp over een maand uitkomt. Ik ben benieuwd wat jullie daar van gaan vinden. (Voordat iemand vraagt wat dan nummer 2 was: die laat nog even op zich wachten.)
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 14 mei 2011 00:00

Re: 1721 Arp/F.C. Schnitger, Zwolle (versie 2)

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 nov 2012 19:52

Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle, NL

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen die de set daadwerkelijk bezitten.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem.

Zie voor deze set: http://www.pcorgan.com/SampleSets6.html

Berichten: 61

Geregistreerd: 09 mei 2012 08:51

Woonplaats: Katwijk

Bericht 01 jan 2013 20:05

Re: Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle,

Wat vind ik van deze set? Prachtige prestanten, fluiten en solo tongwerken. Ik speel/studeer met zeer veel plezier Bach en Walther op dit orgel. Verder vind de weergave van de samples echt top: ruimtelijk (met surround) maar toch direct en gedetailleerd.

Wat ik alleen jammer vind van Zwolle is dat ik er beperkt koraalbewerkingen op kan spelen. Een cf-gedeelte of een ander zacht stuk vind ik heel mooi, maar zodra je richting een stevig stuk of een eindkoraal gaat wordt het me te scherp.

Kan iemand me een barok-set aanbevelen waarop je zowel Bach als Asma/Zwart kwijt kunt?

groeten,
Willem.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jan 2013 20:18

Re: Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle,

willem_g schreef:Wat vind ik van deze set? Prachtige prestanten, fluiten en solo tongwerken. Ik speel/studeer met zeer veel plezier Bach en Walther op dit orgel. Verder vind de weergave van de samples echt top: ruimtelijk (met surround) maar toch direct en gedetailleerd.

Wat ik alleen jammer vind van Zwolle is dat ik er beperkt koraalbewerkingen op kan spelen. Een cf-gedeelte of een ander zacht stuk vind ik heel mooi, maar zodra je richting een stevig stuk of een eindkoraal gaat wordt het me te scherp.

Kan iemand me een barok-set aanbevelen waarop je zowel Bach als Asma/Zwart kwijt kunt?

groeten,
Willem.


willem schreef:
Kan iemand me een barok-set aanbevelen waarop je zowel Bach als Asma/Zwart kwijt kunt?


zou ik toch aan het Domorgel denken, is wel is waar heel erg ruimtelijk opgenomen , maar op het rugwerk kan je goed met barok uit de voeten, het bovenwerk met daarbij uitkomende stemmen erg geschikt voor koraalwerk.

en het tutti van dit orgel speelt erg geweldig

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 01 jan 2013 21:31

Re: Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle,

Ik speel zelf graag koralen op zwolle en denk dat dat ook prima kan. Mits je de juiste register combinatie's gebruikt kun je aan dit orgel best wat romantische klanken ontlokken. Alhoewel de aard van het beestje zich niet laat verbergen natuurlijk. Ik voeg op de front kanalen wat extra galm bij waardoor hij wat meer omfloerst en indirecter klinkt. Maar een lekker vette astma/zwart sound hoor je meer bij kampen en utrecht.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 61

Geregistreerd: 09 mei 2012 08:51

Woonplaats: Katwijk

Bericht 01 jan 2013 22:24

Re: Stem: 1721 Arp/F.C. Schnitger, St. Michaelskerk, Zwolle,

Utrecht heb ik; idd koraalmuziek klinkt prachtig maar erg indirect; te indirect voor studie wat mij betreft. Daarnaast is het toch niet echt een barokorgel. Kampen is qua orgel zeker geschikt maar de sample set vind ik ook te indirect en tja overpriced.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com