Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 08 maart 2021 22:59

Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Februari 2020 heb ik via marktplaats de distant versie van Groningen gekocht. Keurig de ilok licentie overgeschreven, tot zover geen probleem. Dit leek mij de perfecte toepassing van het nieuwe ilok systeem: Eindelijk tweedehands sets kunnen kopen waar een ander van af wil!

Waar ik toen echter niet aan heb gedacht is deze licentie ook bij SonusParadisi te laten overschrijven. Ik heb eigenlijk geen idee of dat toen überhaupt al mogelijk was.

Het probleem is nu dat ik daardoor nu niet kan updaten naar de nieuwste versie van de set. Ik heb hem niet in mijn account en kan dus de bestanden niet downloaden. Jiri weigert vooralsnog elke medewerking anders dan dat de verkoper alsnog de licentie overschrijft bij sonusparadisi (tegen betaling, maar dat vind ik niet zo erg).

Nu ben ik dus op zoek naar de verkoper, maar anders dan marktplaats heb ik geen contactgegevens en die werken niet meer doordat het te lang geleden is.

Het gaat om de gebruiker "Orgelliefhebber". Ik hoop dat het niet om de volgende gebruiker gaat, maar aangezien de ilok user zich "W S" noemt vrees ik er wel een beetje voor: viewtopic.php?f=6&t=3985

Mocht de verkoper niet gevonden / bereikt kunnen worden: Iemand nog andere ideeën? Je zou zeggen dat je met je iLok licentie toch moet kunnen aantonen dat je de huidige rechthebbende bent, maar daar denkt Jiri anders over.
Wat ik ook niet snap: Ik heb alleen de bestanden nodig, waar ik zonder licentie uberhaupt niets aan zou hebben. ik zie het probleem dus niet.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 08 maart 2021 23:12

Re: Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Sonus Paradisi voert inderdaad een stevig ontmoedigingsbeleid wat betreft doorverkoop.

Maar... er staan downloadbare bestanden publiekelijk online op een website van Sonus Paradisi:

http://hw5.sonusparadisi.cz/Martini.htm

Daar moet je mee vooruit kunnen! Ik vermoed alleen dat dit niet de meest recente versie is (met pipe coupling), dat zal dan wel via je account geregeld moeten worden.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 08 maart 2021 23:19

Re: Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Hoi Josq,

Ik vermoed dat dit de originele bestanden zijn (ik zal later de MD5 hash nog even vergelijken). Deze heb ik al en ik kan de set ook al een jaar gebruiken. Het gaat mij echter specifiek om de laatste update

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 maart 2021 00:07

Re: Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Niet goed gelezen! :D

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 09 maart 2021 17:37

Re: Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp zover! (Veelal via priveberichten)

Dankzij jullie heb ik intussen contact met de verkoper en het lijkt erop dat de licentie naar mij overgezet gaat worden.

Als ik toch ergens vastloop of als het geregeld is zal ik dit nog even melden.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 10 maart 2021 17:52

Re: Via marktplaats gekochte sampleset Groningen (Distant)

Goed nieuws! Het is helemaal gelukt.

Ik kreeg in eerste instantie de mail niet binnen van SP, maar nadat ik een ander emailadres had ingesteld en we het hele proces nog een keer hebben gedaan kwam de mail wel binnen.

Ik heb de files gedownload en ook maar even naar de MD5 gekeken en wat blijkt: De files op de link die josq deelde zijn de bestanden van de 1.2 versie!

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com