Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Technisch probleem Zwolle (versie 2)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 14 maart 2011 20:46

Bericht 16 maart 2011 00:26

Technisch probleem Zwolle (versie 2)

Beste Anton,
hartelijk dank voor de uitleg,ik ga het morgen proberen.
ik hou je op de hoogte!!

Anton Heger schreef:Als je Zwolle Surround laadt met de standaard instellingen (16 bit overigens) kom je op 15 GB geheugen gebruik.
Je zou met 24 GB dus het orgel in 20 bit moeten kunnen laden.
Het probleem zit m.i. in de instelling van de polyfonie óf in de instelling van de audio.

Je kunt polyfonie instelling eenvoudig controleren.
Rechtermuisknop op de taakbalk: selecteer Taakbeheer.
Dan geeft het 4e tabblad "prestaties" een grafiek van processorbelasting.
Speel orgel en kijk of die grafiek boven 80% uitkomt. Want op dat moment kun je rekenen op problemen in de geluidsweergave.
Als dat zo is moet de ingestelde polyfonie omlaag (bij general settings / audio / audio settings).
Ik heb een AMD QUAD op 3,2 GHZ en daar staat de polyfonie op 2000.
Je moet de polyfonie net zo ver omlaag brengen dat de grafiek van de processor in het volle werk niet boven 80% uitkomt.

Heb je dan nog steeds gekraak dan staan de audioinstellingen niet goed. Je moet dan de audiobuffer en de ASIO buffer vergroten.
Als het bovenstaande niet helpt wil ik best uitleggen hoe dat gaat.
Maar nu eerst die polyfonie maar eens goed instellen.

HG,
Anton

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 maart 2011 20:46

Bericht 17 maart 2011 18:36

Re: Technisch probleem Zwolle (versie 2)

Beste Anton(en andere forumleden)
Hartelijk bedankt voor de geboden hulp/tips...het is gelukt en het lag aan de polyfony!
Echter volgens mij toch een mankement: de c,d en de e van het vijfde octaaf werken niet hij springt dan terug naar de a van het vierde octaaf...bij jullie ook?


martin schreef:Beste Anton,

hartelijk dank voor de uitleg,ik ga het morgen proberen.
ik hou je op de hoogte!!

Anton Heger schreef:Als je Zwolle Surround laadt met de standaard instellingen (16 bit overigens) kom je op 15 GB geheugen gebruik.
Je zou met 24 GB dus het orgel in 20 bit moeten kunnen laden.
Het probleem zit m.i. in de instelling van de polyfonie óf in de instelling van de audio.

Je kunt polyfonie instelling eenvoudig controleren.
Rechtermuisknop op de taakbalk: selecteer Taakbeheer.
Dan geeft het 4e tabblad "prestaties" een grafiek van processorbelasting.
Speel orgel en kijk of die grafiek boven 80% uitkomt. Want op dat moment kun je rekenen op problemen in de geluidsweergave.
Als dat zo is moet de ingestelde polyfonie omlaag (bij general settings / audio / audio settings).
Ik heb een AMD QUAD op 3,2 GHZ en daar staat de polyfonie op 2000.
Je moet de polyfonie net zo ver omlaag brengen dat de grafiek van de processor in het volle werk niet boven 80% uitkomt.

Heb je dan nog steeds gekraak dan staan de audioinstellingen niet goed. Je moet dan de audiobuffer en de ASIO buffer vergroten.
Als het bovenstaande niet helpt wil ik best uitleggen hoe dat gaat.
Maar nu eerst die polyfonie maar eens goed instellen.

HG,
Anton

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 17 maart 2011 21:02

Re: Technisch probleem Zwolle (versie 2)

Echter volgens mij toch een mankement: de c,d en de e van het vijfde octaaf werken niet hij springt dan terug naar de a van het vierde octaaf...bij jullie ook?
\
Ja, omdat Zwolle een orgel is met 4 oktaven, worden de tonen vanaf de cis herhaald.
Als de Original Organ Tuning gebruikt, kun je die toetsen dus niet gebruiken.
Als je een ander temperament laadt, worden die tonen kunstmatig op de goede hoogte gebracht.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com