Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Demo Rotterdam Laurenskerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 14 jan 2013 21:38

Demo Rotterdam Laurenskerk

Ik las net op het hauptwerk forum dat Jiri de demo van Rotterdam klaar heeft en te downloaden is
Het zijn 24 stemmen en ruim 10 gb groot

http://www.sonusparadisi.cz/en/free-stuff.html


peter
Laatst bijgewerkt door peterdb72 op 14 jan 2013 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 14 jan 2013 22:01

Re: Demo Rotterdan Laurenskerk

ruim 10 gb groot
Inderdaad staat op site:
  Code:
Requirements: Your computer should have at least 16 GB of RAM installed to run this sample set in a sufficient quality (at least 20-bit depth).

Maar je kunt de demo-set natuurlijk ook gebruiken in 16-bit en alleen front samples laden, dan heb je waarschijnlijk aan 8 GB ook wel genoeg.

Willen mensen reageren die hier ervaring mee hebben?

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 14 jan 2013 22:33

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Beste Gert

Misschien even de n in een m veranderen van Rotterdam

Willem.
Laatst bijgewerkt door Willem Orlando op 15 jan 2013 00:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 jan 2013 22:33

Re: Demo Rotterdan Laurenskerk

Gert schreef:Willen mensen reageren die hier ervaring mee hebben?


Bij mij kan de set in 20 bit binnen 16 GB geladen worden.
Als je alleen de front samples laadt (met tremulant) dan neemt Hauptwerk bijna 5 GB in gebruik.

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 14 jan 2013 22:39

Re: Demo Rotterdan Laurenskerk

Willem Orlando schreef:Beste Gert

Misschien even de n in een m veranderen van Rotterdam

Willem.




Heb ik zelf even gedaan
stom van mij;0


peter
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 15 jan 2013 13:40

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Vanmorgen met de demo aan het spelen geweest en dat beviel prima. Het is een mooi samengestelde demo. Het klinkt zoals door anderen ook al aangeven heel realistisch.
En met zoveel mogelijk heden is deze demo een sampleset op zichzelf. En dat voor nop! :P
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 15 jan 2013 18:58

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Extended DEMO versie ?

Ik heb indertijd Caen DEMO wat uitgebreid met 'transmissies'.
Is er belangstelling om dit ook voor Rotterdam te doen?
Ik heb voor mezelf al iets gemaakt met al de stops die wel werken op het eerste scherm, zie foto.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 15 jan 2013 20:21

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Houd nu allemaal es op met die demo binnen te halen, nu gaat het super langzaam en ik wil 'm nu ook wel es... :twisted:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 15 jan 2013 20:49

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Anton Heger schreef:Extended DEMO versie ?

Ik heb indertijd Caen DEMO wat uitgebreid met 'transmissies'.
Is er belangstelling om dit ook voor Rotterdam te doen?
Ik heb voor mezelf al iets gemaakt met al de stops die wel werken op het eerste scherm, zie foto.



JAAAAH!!!!! :lol: :roll:

Berichten: 2

Geregistreerd: 26 jul 2011 22:03

Bericht 15 jan 2013 21:24

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Kees Hoekman schreef:Houd nu allemaal es op met die demo binnen te halen, nu gaat het super langzaam en ik wil 'm nu ook wel es... :twisted:

Ik eerst.....nog minstens 3 uur wachten Kees :lol:

Berichten: 2

Geregistreerd: 26 jul 2011 22:03

Bericht 15 jan 2013 21:25

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Anton Heger schreef:Extended DEMO versie ?

Ik heb indertijd Caen DEMO wat uitgebreid met 'transmissies'.
Is er belangstelling om dit ook voor Rotterdam te doen?
Ik heb voor mezelf al iets gemaakt met al de stops die wel werken op het eerste scherm, zie foto.

Keigoed idee!!! :idea:

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 feb 2011 21:00

Woonplaats: Borne

Bericht 15 jan 2013 21:49

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Hallo Anton,

ik heb zeer zeker belangstelling, goed idee,

groet, Ben
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 15 jan 2013 22:04

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Zou super zijn Anton. Hetzelfde als je met Caen demo hebt gedaan. Ik heb nu een lijstje met de demo registers op het 2e scherm staan.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 15 jan 2013 22:37

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Ja, vraagt wel even geduld de drie delen te downloaden.Begon er aan de wat late kant aan.
Al snel liep de download tijd van deel 1 op van ,iets meer dan een uur naar meer dan 2 uur om later wel weer wat sneller terug te lopen richting een uur, en toen moesten er nog 2 downloads!
Ver na middernacht eindelijk binnen.vanmiddag de klavieren gekoppeld om daarna kennis temaken met de eerste klanken van deze demo.
Moet eerlijk bekennen dat ik best onder de indruk ben van het sample.
Er zijn(waren), zo las ik nogal wat afwijkende meningen over dit orgel.Was het niet een spreeuwenkast??.Begin me toch werkelijk af te vragen of dit wel terecht is, en er niet te veel wordt gepapagaaid.!!!!!

Denk dat een uitbreiding van de demo vast wel welkom is dus....
Ik ben voorals zeker niet teleur gesteld in dit neo barock instrument
Grt ceess

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2013 23:37

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Anton Heger schreef:Extended DEMO versie ?
Is er belangstelling om dit ook voor Rotterdam te doen?
Ik heb voor mezelf al iets gemaakt met al de stops die wel werken op het eerste scherm, zie foto.
Ik heb zeker belangstelling, ook voor een gewone versie waarin alleen die knoppen zichtbaar zijn, die ook werkelijk in de demo werken. Nu is het echt zoeken, zoeken, zoeken
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 16 jan 2013 00:09

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

steven1974 schreef:
Kees Hoekman schreef:Houd nu allemaal es op met die demo binnen te halen, nu gaat het super langzaam en ik wil 'm nu ook wel es... :twisted:

Ik eerst.....nog minstens 3 uur wachten Kees :lol:

Ha gaan jullie rustig eerst hoor!
Ik speel voorlopig toch niet.
Maar ik heb toch niets anders te doen, dan krijg je dit soort driftkikkerij... ;)
Ik heb van al m'n vrienden de update naar HW4 gekregen, super leuk kado! waardoor ik zonder problemen nu ook alle demo's kan laden. Ik kan nu straks voorlopig al es wat met midifiles gaan experimenteren, blijf ik zo toch met Hauptwerk bezig. Maar traag is het spulletje wel ja. Deel 2 loopt al sinds 1700 uur. Morgen zien we weer wel es.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 16 jan 2013 01:38

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Ik heb vanmiddag op het werk de drie files opgehaald, daar hebben we een heel wat snellere verbinding dan dat ik thuis heb. Heb de files op 3 USB sticks gezet en vanavond geïnstalleerd en net Hauptwerk uitgezet, moet morgen weer werken.
Ik ben echt onder de indruk moet ik zeggen. De veel voorkomende negatieve opmerkingen en meningen die eerder verkondigd zijn over het orgel kan ik niet delen moet ik zeggen. En vanzelfsprekend spreek ik over de demoversie. Ik vind 'em beter, althans ik kan er beter mee overweg dan Utrecht met de megagalm.
Wel heb ik alleen gespeeld met de AKG op m'n hoofd om de slapenden te laten slapen, weet dus niet hoe het over de speakers klinkt. Dat is bijna altijd minder goed helaas.

Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 jan 2013 13:56

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Hoi Jan,
Dit sample klinkt geweldig goed over de luidsprekers, vind ik. Het is zelfs een van de samples die ik bij voorkeur over de luidsprekers speel in plaats van hoofdtelefoon. Ik ben blij dat Jiri de gelegenheid geeft dat ieder voor zich een oordeel kan vellen met behulp van de zeer uitgebreide demo.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jan 2013 18:45

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Jan schreef:Ik heb vanmiddag op het werk de drie files opgehaald, daar hebben we een heel wat snellere verbinding dan dat ik thuis heb. Heb de files op 3 USB sticks gezet en vanavond geïnstalleerd en net Hauptwerk uitgezet, moet morgen weer werken.
Ik ben echt onder de indruk moet ik zeggen. De veel voorkomende negatieve opmerkingen en meningen die eerder verkondigd zijn over het orgel kan ik niet delen moet ik zeggen. En vanzelfsprekend spreek ik over de demoversie. Ik vind 'em beter, althans ik kan er beter mee overweg dan Utrecht met de megagalm.
Wel heb ik alleen gespeeld met de AKG op m'n hoofd om de slapenden te laten slapen, weet dus niet hoe het over de speakers klinkt. Dat is bijna altijd minder goed helaas.

Jan

Ik ben beslist niet negatief over het orgel gestemd.
Wat me wel opvalt, en dat zegt m.i. wat van het sampleset, dat de bas erg zwaar overkomt op alle opnames op CB tot nu toe.
Het orgel zelf is rijk aan klank, maar je moet het kunnen natuurlijk.
Ik heb de demo geladen, maar spelen heb ik nog niet gedaan.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 18 jan 2013 08:02

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Anton Heger schreef:Extended DEMO versie ?

Ik heb indertijd Caen DEMO wat uitgebreid met 'transmissies'.
Is er belangstelling om dit ook voor Rotterdam te doen?
Ik heb voor mezelf al iets gemaakt met al de stops die wel werken op het eerste scherm, zie foto.


Hallo Anton,

Ik zou al blij zijn met hetgeen je nu hebt gemaakt: werkende registers op 1e tabblad.

Mvg,
Paul Haagsma.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 jan 2013 10:53

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Een andere mogelijkheid is dat de werkende stops een iets andere kleur krijgen, zodat je eenvoudiger kunt zien welke stops er in de DEMO werken. Ik heb dit zelf gedaan en werkt goed. Zie hiervoor onderstaand plaatje.
SimpleTab_Updated.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 jan 2013 10:55

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Zie bijgevoegd een zip-file waarin de aangepaste plaatjes zitten zoals aangegeven op het vorige scherm. Ik heb ook meteen de koppels en tremulant knoppen een iets andere kleur gegeven aangezien de kleur grijs niet echt goed opvalt en niet altijd duidelijk is of de knop in of uit staat.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 18 jan 2013 11:27

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

gkruizenga schreef:Zie bijgevoegd een zip-file waarin de aangepaste plaatjes zitten zoals aangegeven op het vorige scherm. Ik heb ook meteen de koppels en tremulant knoppen een iets andere kleur gegeven aangezien de kleur grijs niet echt goed opvalt en niet altijd duidelijk is of de knop in of uit staat.


Dat is een mooie oplossing, maar moet je dat ergens in Hauptwerk plakken of zo? Hoe krijg ik dit werkend?

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 jan 2013 11:54

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Je moet naar de installatie directory gaan van Hauptwerk waarin alle packages staan (directory OrganInstallationPackages). Hierin zit een subdirectory met de organid (in dit geval 000891 voor Rotterdam). Binnen deze directory zie je de directory stops5 en stops6. Je moet dan de bestanden in mijn zip kopieren naar deze directories. Daarna opnieuw de sampleset laden, dus geforceerd echt opnieuw laden zodat de nieuwe plaatjes worden meegenomen.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 18 jan 2013 11:54

Re: Demo Rotterdam Laurenskerk

Ook nog een plaatje van de koppel en tremulant knoppen:
Updated_Keys_KoppelsTremulant.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com