Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opatinus

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 08 nov 2012 20:03

Bericht 02 sep 2013 17:12

opatinus

Ik lees al een poosje mee, en velen kennen me al van het klavarorganistenforum, maar zal me netjes voorstellen.
ik heet Martin Bruinooge, en ben werkzaam als binnenschipper en heb aan boord een ouwe content k350, welke gemidificeert is met een zelfbouwprint van Gino midi (small). Omdat mijn pc in de stuurhut het begaf, heb ik de pc met een Phenom processor, en 8 Gb RAM uit het orgel gehaald, en daar een nieuwe voor gebouwd, op basis van een x79 platform, 2011 socket en I7 processor 4 core ( andere 2 waren mij te duur ) en 64 Gb RAM.
Windows 7 draait met een verkleinde versie op een 40 Gb SSD, en voor Hauptwerk heb ik een HDD van 2 Tb ter beschikking, waarop op dit moment hoofdzakelijk Forcalquier draait, tot volle tevredenheid.
omdat ik met trekregisters werk (reedcontacten), heb ik geen touchscreen, en als videokaart een Radion HD 5450. deze levert trouwens problemen op, omdat er ergens wat los trilt bij het varen en deze dan warm wordt, waardoor soms een crash optreedt, (zoek ik nog een oplossing voor.)
voor het geluid heb ik een focusrite 2i4 met een ouwe Quad 405 versterker met 2 Raveland x2508 150 Watt RMS boxen, wat in ons roefje van +/- 40 m3 ruim voldoende is.
voor het in- en uitschakelen van de pc gebruik ik een zelfgebouwde electronische sleutelschakelaar.

groeten Martin

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 sep 2013 18:11

Re: opatinus

Hoi Martin,


van harte welkom op dit forum,
nog een schipper met hauptwerk leuk ;)

zo te lezen heb je een goed investering gedaan met je pc

heel veel speel plezier

ben wel benieuwd hoe het geluid klinkt in een schip, geen last van laag plafond, en andere materiaal van wanden??


gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 02 sep 2013 20:32

Re: opatinus

Hallo Martin,

Hartelijk welkom op dit prachtige forum. Ik heb op het klavarforum eens iets gelezen over een printje wat je gemaakt hebt voor je sleutelschakelaar. Kan je de werking misschien nog eens uitleggen? Op het moment gebruik ik een omgebouwde sleutelschakelaar uit een Heijligers orgel, maar deze moet ik nu snel door de 45 graden positie draaien om een pulsje te generen voor mijn PC. Het werkt, maar is volgens mij niet zo mooi als jou oplossing.

Alvast bedankt.

gr

Gertjan

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 sep 2013 20:45

Re: opatinus

Martin

Welkom hier op het forum.

Wat betreft je video kaart:
- heb je die wel stevig aangedrukt in het moederbord?
- ook vastgezet aan de kastbracket?
- zit koellichaam goed vast?

Als je het zoeken zat bent, voor een paar tientjes heb je een stille (geen ventilator dus) videokaart, die 2 monitoren kan aansturen (bijv. de Sapphire HD6450 SILENT,1GB -
http://www.mycom.nl/componenten/videoka ... -silent1gb ; 31,99 euro)

PS
het zal nu wel heel stil worden op het Klavarforum :lol: :lol: :lol:

Berichten: 3

Geregistreerd: 08 nov 2012 20:03

Bericht 02 sep 2013 21:26

Re: opatinus

heren, dank voor het welkom,

wat betreft het geluid zou ik zeggen: kom eens luisteren :D het is moeilijk uit te leggen hoe iets klinkt, maar de boxen staan allebei aan dezelfde kant naast het orgel, met een tussenafstand van 3 meter, zodat je een ruimtelijk effect krijgt. voor polyfonie is de ruimte gewoon te klein (mijn idee)

voor de sleutelschakelaar zal ik eens kijken hoe je hier een afbeelding kan plaatsen, en of ik daar een apart topic voor aan moet maken.

en ja die videokaart............! deze koste ook maar een paar tientjes, en is een stille, maar heb het idee dat de storing in de koelplaat zit. of de kaart goed vast zit heb ik al gecontroleerd :roll:
en stil worden op het klavarforum? ik ben maar één van de vele die daar schrijven, en meestal over andere zaken dan hauptwerk ;)

groeten Martin
Avatar gebruiker

Berichten: 316

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 03 sep 2013 14:28

Re: opatinus

Hallo Martin,

Leuk je ook hier tegen te komen. Voor jou zal een processor met waterkoeling wel een oplossing zijn :lol: ?
Is dat Gapinge orgeltje ook niks voor jou. Waarschijnlijk uitstekend geschikt voor je kajuitje en leuk prijsje.
Misschien zien we elkaar wel weer eens op een orgeldag hier in de buurt.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 sep 2013 17:55

Re: opatinus

Leuk Martin je ook hier te ontmoeten!
Welkom!
kBen wel benieuwd hoe tremulanten klinken op de wilde baren :o
Groetjes...Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 sep 2013 18:44

Re: opatinus

Ha die Martin, leuk je hier te zien!
Jouw tremulanten zijn dus niet opliggend, inliggend, maar doorklievend?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com