Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Lub de Vries wil zich voorstellen

Toon actieve onderwerpen


lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 09 feb 2011 21:41

Lub de Vries wil zich voorstellen

Ik zal bij deze mij ook even voorstellen,
Laatst bijgewerkt door lub op 13 jul 2013 15:56, in totaal 7 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 10 feb 2011 01:48

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Eeen geweldig orgel, Lub.
Het concept alleen al moet inspireren bij het spelen! Schitterende klavieren en registers. Ook al heb je het zelf gebouwd, alles klopt!

Wat of welk orgel "heb je dan op je trekregisters staan"? Want "kampen staat op de wippers" en Vollenhove zag ik "op het scherm staan".

Ik neem ook aan, dat je speakers allemaal van goede kwaliteit zijn, anders hoor je toch verschil tussen de verschillende klavieren/werken?

Muzikale groet, Ron

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 11 feb 2011 00:43

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

RonD schreef:Eeen geweldig orgel, Lub.
Het concept alleen al moet inspireren bij het spelen! Schitterende klavieren en registers. Ook al heb je het zelf gebouwd, alles klopt!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Wat of welk orgel "heb je dan op je trekregisters staan"? Want "kampen staat op de wippers" en Vollenhove zag ik "op het scherm staan".

zowel vollenhove als kampen registreer ik met de trekregisters en voor kampen heb ik de tuimelaars er bij gemaakt.
kampen en vollenhove zijn allebij barrok orgels dus veel zelfde benamingen o.a prestant,octaaf,mixtuur,holpijp enz..
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ik neem ook aan, dat je speakers allemaal van goede kwaliteit zijn, anders hoor je toch verschil tussen de verschillende klavieren/werken?

ik gebruik een zelf aangepaste hauptwerk 1 sampelset met dezelfde stemmen op 2 klavieren om het volume en de klankkleur in te stellen voor de verschillende kanalen en speakers zodat het exact hetzelfde klinkt.

Vr,Gr,en bedankt voor de complimenten,
Lub
------------------------------------------------------------------------------------------
Muzikale groet, Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 11 feb 2011 23:17

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Lub, sinds vandaag kan ik hem in 24 bit beluisteren, extra genieten dus!

Er zijn wel wat minpuntjes natuurlijk, maar met wat ik van Hauptwerk-orgels verwacht is het een van de betere samplesets. Vandaag ook Vollenhove nog aangeschaft.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 11 feb 2011 23:30

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

He oud klasgenoot,
Kun je het verschil goed horen of zeg je van 16 bits is voldoende?
Met de aanschaf van vollenhove kan ik alleen maar zeggen ZEER goede keuze.Kom maar eens bij mij langs dat praat wat makkelijker.

Vr,Gr,
Lub de Vries
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 12 feb 2011 10:18

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

lub schreef:He oud klasgenoot,
Kun je het verschil goed horen of zeg je van 16 bits is voldoende?
Met de aanschaf van vollenhove kan ik alleen maar zeggen ZEER goede keuze.Kom maar eens bij mij langs dat praat wat makkelijker.

Vr,Gr,
Lub de Vries



Gisteravond kreeg ik het gevoel dat Kampen in 24 bit wat statiger over komt. Nu kunnen ook alle registers gebruikt worden :lol: , ik had er een paar uit gezet, i.v.m. het geheugen. Ik heb Vollenhove geinstalleerd en wacht nu op de dongle-update, gisteren heb ik hem bespeeld bij mixtuur maar als ik eerlijk ben maakt Kampen meer indruk op mij.

Ik wil gerust wel bij je langs komen hoor.... We maken binnenkort wel een afspraak.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 feb 2011 13:50

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

hoi Lub uiteraard is 24 bit beter
zal in het technische gedeelte waar dit onderwerp thuis hoort proberen iets ervan uit te leggen

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 04 okt 2011 17:09

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Ik heb 2 nieuwe foto`s toegevoegd omdat ik de bakstukken a`la`Hinsz laat lijken (althans dat is de bedoeling).
Nou is mijn vraag zou ik het zo laten of moet ik ook van die witte vakjes er op schilderen? zoals op de foto te zien is van de speeltafel Hinsz Bovenkerk Kampen
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 okt 2011 22:35

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Hoi Lub,
Je maakt er een kunstwerk van!
Mijn mening? Ik vind het in dezelfde kleurstelling AF. Ik ben bang dat als je erop gaat schilderen het kitserig wordt.
Ik neem aan dat bij het echte Kampen er sprake is van inlegstukken (been of ivoor?) Wellicht is er iemand die dat weet.
Verven komt dan volgens mij goedkoop over.
En je orgelkast is ook geen kopie van Kampen.

Nogmaals, ik vind het zo heel mooi.
Gr Ron

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 04 okt 2011 23:20

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Kijk daar heb ik wat aan,ik was eigelijk van plan om er dus die witte vlakken er op te schilderen,maar k`vind het zelf ook mooier zo als het nu is.
Bedankt Ron voor het bevestigen van mijn vermoeden :D

Gr Lub
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 05 okt 2011 10:31

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

Lub, ik vind ze ook zoals je ze nu hebt mooier dan dat je ze zwart/wit gaat verven. Je hebt het nu in dezelfde stijl als je speeltafel gedaan.... anders moet je die ook in dezelfde kleur verven als Kampen en dat is niet de bedoeling denk ik ;)

Groet.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 okt 2011 13:50

Re: Lub de Vries wil zich voorstellen

En dat moet je eigenlijk ook je registertrekkers in "Kamperstijl" maken....
En je engeltjes een andere kleur geven....
Oh ja, en geef dan ook je kamergewelf even een "Kamperkathedraalmetamorfose"! (Grijns)

Met andere woorden: houwen zo, Lub!
Ron

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com