Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hans stelt zich voor...

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 25 mei 2015 10:17

Woonplaats: Ouddorp ZH

Bericht 29 mei 2015 22:27

Hans stelt zich voor...

Hallo mede-Hauptwerkers,

Sinds een paar dagen ben ik lid van het forum en denk dat het wel handig is om me even voor te stellen.

Mijn naam is Hans Cammeraat en ik woon in het prachtige Ouddorp op Goeree-Overflakkee.
Ik ben nu ongeveer een jaar serieus bezig met Hauptwerk, al ken ik het al vanaf versie 1.
Toentertijd deed ik het af als speelgoed dat je niet serieus kon nemen, maar intussen is de realiteit
natuurlijk geheel anders.

Op 24 april 2009 heb ik nog een nieuw Johannus-orgel gekocht, een Vivaldi 35, en daarbij geen seconde
aan Hauptwerk gedacht. De levertijd was zes weken! Ik zou het orgel dus pas in juni krijgen!

En toen......, heb ik op 5 mei 2009 kennis gemaakt met Hauptwerk 4!!

Meteen spijt van de aankoop van mijn Vivaldi had/heb ik niet, maar om kennis te maken met veel mooiere
orgels nog voor ik de Vivaldi in huis had deed wel even pijn. Nu gebruik ik de Vivaldi natuurlijk als console
voor Hauptwerk 4. Ik heb er een behoorlijk zware PC bij met 32Gb en een i7-processor. Ik gebruik
(nog even) de on-board audio van een Gigabyte GA-Z87X-UD5H met ASIO-drivers i.c.m. een Sony versterker
die optisch-digitaal is aangesloten. Ik maak met veel plezier gebruik van de sample-sets van de Dom in Utrecht,
de Laurens in Rotterdam, Velosovo, Litomysl (allen als volledige sample-set) en de demo's van enkele andere
orgels.

Kortom, een tevreden Hauptwerk-gebruiker die nog gro(o)t(s)e plannen heeft voor de toekomst, zoals een
zelfbouw-console, betere geluidskaart en betere audio enz.

Voornamelijk om mijn licht op te steken over zelfbouw, MIDI en audio ben ik lid geworden van dit (dat heb ik
al gemerkt!) zeer leerzame forum.

Een hartelijke groet uit Ouddorp!!

Hans
Laatst bijgewerkt door Cammeraat op 03 jun 2015 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 30 mei 2015 08:48

Re: Hans stelt zich voor...

Dag Hans,

welkom en veel plezier hier! Mooie omgeving waar je woont (kom af en toe in Stellendam).

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 01 jun 2015 13:15

Re: Hans stelt zich voor...

hoi Hans

Ook welkom op forum als dorp genoot en veel plezier met Johannus orgel met hauptwerk er op.
En veel info en gezelligheid op forum.
En niet te vergeten als organist in de HHK.

Mvg Eef
Ouddorp

Berichten: 6

Geregistreerd: 25 mei 2015 10:17

Woonplaats: Ouddorp ZH

Bericht 03 jun 2015 08:21

Re: Hans stelt zich voor...

Eef schreef:Ook welkom op forum als dorp genoot en veel plezier met Johannus orgel met hauptwerk er op.


Ha Eef,

Leuk om je op deze manier ook eens te ontmoeten in plaats van 'live'! :lol:

Bedankt voor je welkom!

Gr.

Hans

Bericht 29 jun 2017 19:44

Re: Hans stelt zich voor...

Ha Hans,

Ook de sample set van Utrecht Zie ik? Nog plannen om een kast te gaan bouwen?
Ik heb jl. mn Johannus Opus 35 verkocht... Zo langzamer had ga ik stap voor stap mn HW opbouwen.
Mn orgelbank heb ik al helemaal klaar, alleen nog niet geschilderd....


Muzikale groet van de buurman om de hoek aan het eind van de straat ;)

Jacco

Berichten: 6

Geregistreerd: 25 mei 2015 10:17

Woonplaats: Ouddorp ZH

Bericht 24 jan 2018 19:56

Re: Hans stelt zich voor...

jacco93 schreef:Ha Hans,

Ook de sample set van Utrecht Zie ik? Nog plannen om een kast te gaan bouwen?
Ik heb jl. mn Johannus Opus 35 verkocht... Zo langzamer had ga ik stap voor stap mn HW opbouwen.
Mn orgelbank heb ik al helemaal klaar, alleen nog niet geschilderd....


Muzikale groet van de buurman om de hoek aan het eind van de straat ;)

Jacco




Hoi Jacco,

Ik zag je berichtje vanavond pas, want ik ben al een poosje niet meer actief geweest op het forum.
Leuk dat je je orgel hebt kunnen verkopen! Ik volg je Hauptwerk-verrichtingen met belangstelling vanaf de weg.
Elke keer als ik de Diependorst in kom rijden, kijk ik op nr. 7 wel even of er nog iets is veranderd.
De laatste 4 weken ben ik (vanwege mijn operatie) niet meer door de Diependorst gekomen, maar ik ben wel
benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden. Ben je al helemaal klaar?

Voorlopig houd ik mijn Vivaldi 35 nog aan als Hauptwerk-console, maar plannen heb ik genoeg.
De ideeën zijn nog niet helemaal uitgekristalliseerd! Gelukkig maakt het voor de klank niet uit hoe je console
er uitziet! :D

Met vr.gr.

Hans

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 05 feb 2018 23:10

Re: Hans stelt zich voor...

Hoi Hans

Volgens mij is Jacco er mij gestopt op forum misschien dat die nog mee lees dat weet ik niet

Eef

Berichten: 6

Geregistreerd: 25 mei 2015 10:17

Woonplaats: Ouddorp ZH

Bericht 05 feb 2018 23:43

Re: Hans stelt zich voor...

Hoi Eef,

Dat had ik inmiddels begrepen!
Hij heeft maar kort belangstelling gehad...!
Jammer...

Gr.
Hans

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com