Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Jos Biesheuvel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 26 apr 2011 15:53

Jos Biesheuvel

Hallo orgelvrienden

Hier even mezelf voorstellen:

Ik ben Jos Biesheuvel en woon in Werkendam. 34 jaar. Vanaf mijn 14e iedere zondag te vinden achter de klavieren van het Pels-orgel in de Chr geref kerk aldaar.
Getrouwd en 2 kinderen van 2,5 jaar en 2 weken. Heb nu 'ouderverlof' en dus tijd genoeg om dit forum af te struinen.
Ik ben eigenlijk al heel lang vanaf HW 1 gecharmeerd van de mogelijkheden van HW. Mijn eerste ervaring was met de sampleset uit Moerdijk bij een vriend van mij. Daarna afgestudeerd en getrouwd ( gaat veel tijd en centjes in zitten...) en nu 2,5 jr geleden een DOMUS Prestige 80 aangeschaft. Voor DOMUS gekozen omdat ik dit van de electroniums de meest realistische vind. Anderen denken hier misschien anders over. Klankbeleving is nml erg subjectief... Neemt niet weg dat dit soort orgels een allegaartje is van verschillende orgelsamples van vele orgels. Komt dus nooit in de buurt van een pijporgel, omdat een pijporgel een geheel is; niet in de laatste plaats met de ruimte waar het in staat.

Sinds HW 4 kan ik eindelijk simpel met Midi learning mijn registerknoppen gebruiken / toewijzen aan de verschillende registers in HW. Een uitkomst! Ik vind nml via een touchscreen niet zo realistisch als met echte wippers. Ook dit is natuurlijk weer puur persoonlijke voorkeur...

Gebruik nu een laptop met 4 gb Ram en Intel i3 processor. Het geluid gaat via de speakers van mijn orgel. Het voordeel is dat ik nu bij vrij droge samplesets gewoon de uitstekende nagalm van mijn eigen orgel kan gebruiken. ( keuze uit 8 verschillende ruimtes) Gaat uitstekend

Samplesets die ik vaak gebruik zijn naast de bekende demo's : Moerdijk, Silberman Marienkirche Rotha( HW 1, maar een juweeltje) , Santanyi ( spaans orgel) en Roquemaure ( Frans barok)
Binnenkort ga ik Anloo aan schaffen en de miniversie van Laeken en 4 gb ram erbij prikken.
Als het me goed bevalt via mijn eigen orgel dan op termijn een losse HW PC met genoeg Ram erin en de Advanced versie en wat betere sets zoals Vollenhove ( ben ik helemaal kwijt van....) en een goede Frans romantische.

Wat ik wel leuk vind, is dat ik hier namen tegenkom van organisten die ik erg hoog heb staan. ( zeker als ze bijna 3 keer alle psalmen rondgecomponeerd hebben). Niet verwacht dat zij ook zouden vallen voor een hometrainer wat een virtueel orgel nog steeds is.

Allemaal veel plezier met je HW orgel ( of je nu vaak 843' met tremulant speelt of niet. De liefhebber van goede orgelmuziek ' eet' alles! )

Jos Biesheuvel
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 apr 2011 00:27

Re: Jos Biesheuvel

Jos, welkom op dit forum
en gefeliciteerd "met de kleine"!
Ik heb eens gegoogeld naar je hometrainer: schitterend orgel met zeer veel mogelijkheden,
zeker als je daar nog eens "Hauptwerk aan gaat koppelen". 8-)

Als je in de toekomst "op de HW-PC-tour gaat" moet je je wel beseffen, dat daar een zeer....zeer groot gevaar in schuilt. ;)
'T risico is dan aanwezig, dat je "je eerste liefde (Domus) in 't geheel niet meer ziet staan", als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Zoiets als "muzikaal-digitaal-vreemdgaan" zullen we maar zeggen. En IK zou daar nog alle begrip voor hebben.....
Nogmaals "welkom" en ik heb je gewaarschuwd en daar "help geen lieve-843trem-combinatie aan!" ;)
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 apr 2011 07:51

Re: Jos Biesheuvel

Haha!

Bedankt voor de tip! Er is in ieder geval nog 1 troost voor mijn oude liefde als ik muzikaal vreemga...... Ze mag altijd meedoen als ze zelf maar niks zegt, snappie :D
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 maart 2013 00:35

Re: Jos Biesheuvel

Sinds vorige week mijn DOMUS Prestige 80 uitgebreid met Hauptwerk.

Pc met 64GB RAM geheugen & I7 3770 - 3.4 GHz LGA1155processor, harde schijf SSD 250 & Windows 7 pro
Meerkanaals geluidskaart M-Audio 1010LT, 17 inch touchscreen. Er zal waarschijnlijk nog een extra harddisk in komen.
Hauptwerk Advanced en (voorlopig) de samplesets van Laurenskerk, Anloo en Mijdrecht. De laatste twee gebruikte ik al 2 jaar op mijn laptopje via de speakers van mijn Domus.

Al mijn registerknoppen toegewezen aan de manuaalregisters van de Laurens. Precies genoeg knoppen :) !
Alleen de tremulanten en de Pedaalregisters bedien ik met het touchscreen. Die kon ik niet meer kwijt nml.. Registreren via mijn console verhoogd het gebruiksgemak vind ik persoonlijk. Onder mijn registerknoppen heb ik magneetstrips geplakt precies in de kleur van mijn orgelkast (zwartbruin). In Excel registerplaatjes,-strips gemaakt en deze op metaalstrips geplakt, Deze zijn heel snel en gemakkelijk te verwisselen voor een andere sampleset.

Voor de geluidsweergave heb ik 2 Prestantboxen via CMO laten maken. Zijn dus op bestelling gemaakt en in de juiste kleur in hoogglans gespoten. Voor de rearweergave heb ik aan beide zijden in de kamer Alesis M1active speakers in de vensterbank staan. Is in mijn kamer de beste hoogte qua geluid. Een subwoofer is niet nodig. Nog wel geprobeerd om via mijn eigen orgel de lage tonen te laten lopen, maar dat gaf geen significant beter resultaat. Subwoofer niet nodig.

De Laurens klinkt hier echt heel goed op.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Jos Biesheuvel op 03 maart 2013 21:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 maart 2013 00:56

Re: Jos Biesheuvel

Dat ziet er goed uit Jos!

Geweldig idee, die magneetstrips. Ik heb een Domus Chorale 3dlx die volgens mij dezelfde kleur heeft... Zou ik misschien het adres mogen waar je dit kunt kopen?

Groet,
Arie
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 maart 2013 11:44

Re: Jos Biesheuvel

Arie schreef:Dat ziet er goed uit Jos!

Geweldig idee, die magneetstrips. Ik heb een Domus Chorale 3dlx die volgens mij dezelfde kleur heeft... Zou ik misschien het adres mogen waar je dit kunt kopen?

Groet,
Arie


Hoi Arie,

heb ze gekocht op http://webwinkel.eelkeverschuur.nl/mate ... agneetband
Let op: hierop heb ik metaalstrips gemaakt die hierop vastkleven. Deze heb ik gemaakt van metalen spanband. Spul dat je gebruikt om lading op een pallet vast te trekken. Dit is mooi flexibel spul en precies de goede breedte!
Ieder groot bedrijf heeft dat wel in de afvalbak gebruikt liggen. Gewoon vragen of je een paar stukkies mag van een paar meter.
Laatst bijgewerkt door Jos Biesheuvel op 03 maart 2013 21:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 maart 2013 12:08

Re: Jos Biesheuvel

Mooi Jos! Zijn die boxen gesloten aan de achterkant, dat ze zo dicht tegen de muur staan?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 maart 2013 13:01

Re: Jos Biesheuvel

Kees Hoekman schreef:Mooi Jos! Zijn die boxen gesloten aan de achterkant, dat ze zo dicht tegen de muur staan?

Dank je Kees,

Ja zijn gesloten van achteren. Klinken het beste dicht tegen de muur aan. Ook geprobeerd schuin naar me toe gericht, maar dan worden de hoge tonen te schel en de bassen te iel. Wist niet dat dat zoveel uit kon maken. Dacht dat een speaker gewoon een speaker is, maar ik hoor nu in mijn cd-verzameling ook veel meer detail. Heb de boxen gewoon over een goede Technics HiFi installatie/versterker lopen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 maart 2013 22:15

Re: Jos Biesheuvel

Hoi Jos

Ziet er mooi uit je set! Ik vind het Domus orgel erg mooi in die donkere kleuren.
Speel je nog wel eens gewoon op je Domus? Ik speel nog wel eens heel kort op mijn Johannus als de sampleset aan het in
laden is. Vroeger was ik blij met de Johannus sound maar nu ben ik blij als de set ingeladen is want dat klinkt gewoon 10x beter. Heb je verder nog wensen behalve Tholen?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 04 maart 2013 02:27

Re: Jos Biesheuvel

9
Loosman schreef:Hoi Jos

Ziet er mooi uit je set! Ik vind het Domus orgel erg mooi in die donkere kleuren.
Speel je nog wel eens gewoon op je Domus? Ik speel nog wel eens heel kort op mijn Johannus als de sampleset aan het in
laden is. Vroeger was ik blij met de Johannus sound maar nu ben ik blij als de set ingeladen is want dat klinkt gewoon 10x beter. Heb je verder nog wensen behalve Tholen?

Groet Jan

Hoi Jan.

Ja ik speel ook nog op mijn Domus. Heb de kast en zijpanelen speciaal zo laten maken. Ook heb ik zelf bij Domus een dispositie uitgekozen. Niet standaard dus... Heb via Viscount software de boel zelf geintoneerd. Er zit een hele goede nagalm op. Dus voor gedetailleerd een stuk instuderen blijf ik ook zonder Hauptwerk mijn orgel nog gebruiken.
Naast Tholen heb ik nog wel wat wensen ja ;) . Ik vond bij CMO in Urk Zwolle erg mooi klinken. Caen, Freiberg, etc.
Als de Bavo ooit uitkomt als set, vrees ik dat ik die ook ooit voor mijn verjaardag ga vragen :D. Maar ja, alles kan niet tegelijk hè...
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 maart 2013 11:55

Re: Jos Biesheuvel

Hoi Jos

Caen is absoluut een mooie set als je een surround installatie hebt,eigenlijk een must have set voor iedere Hauptwerk liefhebber, ik speel er met veel plezier op, al is het na de aanschaf van Utrecht wel iets minder geworden. Zwolle heb ik ook maar toch speel ik er weinig op ik vind het geluid soms iets te direct en zeker bij grote registraties vind ik het niet altijd even mooi. Waar ik wel heel blij mee ben is Skrzeszow, erg mooi opgenomen Baroque set, mooie stemmen die erg goed mengen en een prachtige akoestiek.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 04 maart 2013 18:22

Re: Jos Biesheuvel

Loosman schreef:Hoi Jos

Caen is absoluut een mooie set als je een surround installatie hebt,eigenlijk een must have set voor iedere Hauptwerk liefhebber, ik speel er met veel plezier op, al is het na de aanschaf van Utrecht wel iets minder geworden. Zwolle heb ik ook maar toch speel ik er weinig op ik vind het geluid soms iets te direct en zeker bij grote registraties vind ik het niet altijd even mooi. Waar ik wel heel blij mee ben is Skrzeszow, erg mooi opgenomen Baroque set, mooie stemmen die erg goed mengen en een prachtige akoestiek.

Groet Jan

Ik hoor het al. Moet voorlopig nog heel veel gaatjes boren voor ik alles heb. :roll:
Jij boort natuurlijk al iets langer dan ik..... :D
Misschien zien we elkaar op de HW dag in Dordrecht!

Groet Jos
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 maart 2013 12:54

Re: Jos Biesheuvel

Heren, graag wel alleen gaatjes die er al zijn......( grapje hoor, Jan kent mij gelukkig..... :oops: )

Maar alle gekheid op een stokje: fraai gedaan met die extra strips, en ook is je weergavesysteem (totnutoe) erg ingetogen qua aantal speakers, extra sub, etc. KISS lijkt mij.

Nog een vraagje: klopt het, dat je de Domus presetknoppen niet kunt gebruiken in HW, dat ze dus geen Midi uitzenden??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 maart 2013 13:37

Re: Jos Biesheuvel

Hoi Geert

Klopt niet helemaal. Werk al jaren in de orthodontie dus gaatjes boor ik niet zo vaak meer.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 05 maart 2013 19:43

Re: Jos Biesheuvel

Loosman schreef:Hoi Geert

Klopt niet helemaal. Werk al jaren in de orthodontie dus gaatjes boor ik niet zo vaak meer.

Groet Jan

Nou, dan komt het helemaal wel goed!
Hoewel....... die nieuwe tarieven ortho :cry:
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 05 maart 2013 19:46

Re: Jos Biesheuvel

Geert schreef:Heren, graag wel alleen gaatjes die er al zijn......( grapje hoor, Jan kent mij gelukkig..... :oops: )

Maar alle gekheid op een stokje: fraai gedaan met die extra strips, en ook is je weergavesysteem (totnutoe) erg ingetogen qua aantal speakers, extra sub, etc. KISS lijkt mij.

Nog een vraagje: klopt het, dat je de Domus presetknoppen niet kunt gebruiken in HW, dat ze dus geen Midi uitzenden??

HG

Geert

Hoi Geert,

Dat beperkte weergave valt wel mee hoor. de prestant 32" hoor en voel (!) ik tot aan de laagste C.
De buren kunnen meegenieten. Vooral als je de Chamades erbij trekt gaat het héél hard :twisted:

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com