Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Jan stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 19 nov 2013 23:50

Bericht 03 feb 2014 23:06

Jan stelt zich voor

Dag allemaal,

Ik ben Jan Vermeulen. Al heel lang lees/luister ik op dit forum/deze site mee. Nu ik de trotse bezitter ben van een nieuw hauptwerkorgel, dacht ik dat het goed was om me even voor te stellen.

In december heb ik bij Noorlander een Figura III gekocht: drie klaviers met één touchscreen en als sampleset Tholen. (Hier op de site vind je ook wat van mijn muziek die Gert prachtig heeft gespeeld op Tholen. Dat hielp me weer des te beter bij het kiezen voor deze sampleset.).

Omdat ik absoluut niet handig ben, ben ik niet aan zelfbouw avonturen begonnen. Maar na twintig jaar heerlijk gespeeld te hebben op mijn Johannes opus 910, had ik toch wel zin in wat anders. En ook in een nieuw meubel. Dus is het dit orgel geworden. We zijn heel blij dat er firma's als Noorlander deze mooie orgels aanbieden. Ik zou zeggen: de traditionele orgelbouwers zullen er ook aan moeten, anders zijn ze over twintig jaar verdwenen.

Wij, mijn oudste zoon Christian, de jongste Michael en ik, spelen er nu ruim een maand op en het is in één woord genieten!
Tholen geeft voldoende galm voor het 'kerkgevoel' maar niet téveel zodat je het contact niet kwijtraakt, ook niet met de achterboxen die we erbij gekocht hebben voor de surround klank. Mijn oudste zoon speelt weer erg graag op de extended demo van Doesburg. Dat is natuurlijk het heerlijke van hauptwerk: dat is allemaal heel snel geregeld. Al duurt het laden van Tholen wel even.

Zelf ben ik maar een eenvoudige amateur op muziekgebied, maar mocht je geïnteresseerd zijn: op cantique.nl kun je een aantal bundeltjes bladmuziek van mijn hand vinden, terwijl prozamusica.nl koormuziek van mij verkoopt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 04 feb 2014 11:35

Re: Jan stelt zich voor

hallo Jan, van harte welkom op dit forum.



* Ik heb zelf ook een orgel van Kees Noorlander ( september 2013) en ik begrijp precies wat je bedoelt, alles mooi strak weggewerkt in 1 meubel en een prima klank :D

Maar groot respect voor de handige doe het zelvers hier , je ziet hier zeer mooie staaltjes van zelfbouwkunst voorbijkomen.

Veel plezier met je orgel en leuk dat je zonen ook meedoen ;)

Muzikale HW groeten

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 feb 2014 16:53

Re: Jan stelt zich voor

Hoi Jan,

Van harte welkom op het forum, en gefeliciteerd met je mooie orgel meubel
direct speelklaar zonder gezaag en geschaaf ;)

je schrijft:
Zelf ben ik maar een eenvoudige amateur op muziekgebied, maar mocht je geïnteresseerd zijn: op cantique.nl kun je een aantal bundeltjes bladmuziek van mijn hand vinden, terwijl prozamusica.nl koormuziek van mij verkoopt.


Nu moet ik zeggen dat ik diversen bundels van je heb voor orgel, en dat ik daar voor sommige stukken toch echt voor moet gaan studeren :oops: :oops:

Dan mag je de status van jezelf als eenvoudige amateur wel iets opwaarderen hoor :lol:

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 04 feb 2014 17:51

Re: Jan stelt zich voor

Dag Jan,

Welkom op het forum en ook van mij van harte gefeliciteerd met je mooie orgel.
Ik denk dat jij en je zoons hier heel veel plezier aan gaan beleven.
Vergeet niet ook eens wat midi bestanden van Fazioli gespeeld op Tholen
te downloaden en in de midi player van Hauptwerk af te spelen.
Er zijn echt hele mooie bij.

Groet,
Pleun

Berichten: 6

Geregistreerd: 19 nov 2013 23:50

Bericht 05 feb 2014 15:20

Re: Jan stelt zich voor

Leuk, Hans, dat je ook een Noorlander orgel hebt. Heb je ook Figura, of ben jij meer uit je slot geschoten met trekregisters enzo?

Het is inderdaad erg leuk dat mijn zoons ook graag spelen. Vooral de oudste (niet op de foto) is al best ver en zit er heel veel achter: we moeten een soort orgelrooster instellen...

Berichten: 6

Geregistreerd: 19 nov 2013 23:50

Bericht 05 feb 2014 15:24

Re: Jan stelt zich voor

[quote Nu moet ik zeggen dat ik diversen bundels van je heb voor orgel, en dat ik daar voor sommige stukken toch echt voor moet gaan studeren

[/quote]

Dag Jan Wim,

Leuk dat je mijn muziek ook speelt, dan kan ik weer een aardappel meer eten :D

Maar wie zegt dat ik het zelf wel allemaal kan spelen.... :roll:
Ik zal het je niet kwalijk nemen als je zo her en der wat smokkelt met de (pedaal-)noten.

groet,
Jan

Berichten: 6

Geregistreerd: 19 nov 2013 23:50

Bericht 05 feb 2014 15:31

Re: Jan stelt zich voor

Dag Pleun,

Even gegoogeld op 'Fazioli tholen'. Klinkt echt heel mooi zeg! Dank voor de tip.

Groet,
jan
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 06 feb 2014 10:53

Re: Jan stelt zich voor

[quote="Jan Vermeulen"]Leuk, Hans, dat je ook een Noorlander orgel hebt. Heb je ook Figura, of ben jij meer uit je slot geschoten met trekregisters enzo?

Hoi Jan,

Nee, geen trekregisters , die horen in de kerk thuis ;) ik heb een aangepaste Menuet III

zie ook viewtopic.php?f=7&t=1242

Hw groeten :)

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com