Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ron stelt zich voor....

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 10 feb 2011 01:42

Ron stelt zich voor....

Beste orgel(muziek)liefhebbers, ik wil me even voorstellen:

Ik ben als kind opgegroeid met orgel en klavarskribo hetgeen uiteindelijk resulteerde in "het organistenambt" in Alblasserdam (De Jongh-orgel).
Dit was in de jaren 1984-1996. Daarna heb ik door persoonlijke omstandigheden geen orgel meer gezien, geen orgeltoets meer aangeraakt en geen orgelmuziek meer beluisterd.
Na zo'n 15 jaar bekroop mij weer het verlangen de draad weer op te pakken, een tweede orgelleven zullen we maar zeggen ("midi-muzieklife-crisis"?).
Ik heb geheel 2010 benut om me weer op het digitale orgel te orienteren. De vooruitgang van digitale technieken en klank bleek gigantisch te zijn.

Momenteel is mijn nieuwe Mixtuur-orgel in de maak, namelijk een volledig geintgegreerd "Hauptwerk-orgel" in een aangepaste kast van de Content Pastorale 5800. Samples worden Kampen, Caen, Vollenhove en Anloo.
Ik hoop na voltooiing een foto en gegevens op deze site te plaatsen.

Muziekvoorkeur: ik heb in m'n "eerste orgelleven" een ontwikkeling van anoloog orgel naar huispijporgel doorgemaakt.
Qua muziek een ontwikkeling van Asma, Zwart etc naar onze klassiekers (Bach, tijdgenotenen volgelingen). Ook de "fransen" vindt ik mooi (Widor/Franck etc)
Ik ben geen alleseter, maar ook geen puritein.

Ik ben geen deskundige op het gebied van internet of de technische kant van Hauptwerk, maar ik heb al met veel plezier en interesse PCorgan doorgebladerd en daardoor eigenlijk - terwijl ik op het punt stond een digitaal orgel aan te schaffen - tot mijn keuze gekomen.

Een nieuwe start dus, veel studeren weer en hopelijk fijne conversaties op deze site!
Muzikale groet uit Dordrecht.
_________________
Vriendelijke groet,
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 15:35

Re: Ron stelt zich voor....

Beste haupwerkers,
toen ik me voorstelde had ik nog geen orgel. Nu ook nog niet, maar ik heb nu wat plaatjes bijgevoegd. Let wel, het zijn slechts foto's van computertekeningen. Scherper kreeg ik ze niet in deze topic, omdat de foto's aan beperkte afmetingen mogen voldoen. En de tekeningen zelf bijvoegen lukte mij "digibeet" niet.
Het geeft jullie wel een idee, hoe het wordt.
Gr. Ron.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 04 maart 2011 15:51

Re: Ron stelt zich voor....

Ziet er geweldig uit,leuk dat er een pijpenfrontje op komt.
Maar wat ik echt mooi vind dat zijn die ornamenten boven op de petten!
Komen die ook bij mixtuur vandaan?

Gr,
Lub.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 16:08

Re: Ron stelt zich voor....

Nee Lub, bij Mixtuur kunnen ze wel veel, maar houtsnijden volgens mij niet :)
De precieze vorm van dat snijwerk kan nog veranderen, of wellicht zet ik er wel een paar van die "lieve engeltjes met muziekinstrumenten" op. 8-)
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 04 maart 2011 19:56

Re: Ron stelt zich voor....

Beste Ron,

worden die touchscreens die jij in je computertekening heb zitten speciaal op maat gemaakt?

Gr. Gert
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 20:08

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Gert,
je bedoelt denk ik de registerpanelen?
De standaard plaatsen van de registerknoppen in de kast van de Content P5800 worden wel aangehouden. De registertrekkers en de panelen met registerbenamingen worden in de stijl van Kampen gemaakt.
Deze registerpanelen (raamwerk) kan je omkeren, want aan de andere zijde komen de registerbenamingen voor sampleset Caen.

Verder komt er een los 19' touchscreen links naast het orgel aan de muur (kort bij de klavieren, zodat je er makkelijk al spelend bij kan). Dit voor de bediening uiteraard en voor gebruik van de kleine samplesets.
Gr. Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 04 maart 2011 20:34

Re: Ron stelt zich voor....

He Ron, wat voor soort tekeningen zijn dit dan? De meeste formaat tekeningen kun je wel omzetten naar een webvriendelijk formaat.

Groet Lubbert
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 20:53

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Lub, ik heb hier onder topic "Algemene discussie" ook een vraag over gesteld (Hoe dokumenten uit je Map Dokumenten als bijlage invoegen?)

De tekeningen die ik maak zijn "gewoon" in Office 2007 met Word.
Basis is een Worddokument, met daarop "geplakt" een foto" en die weer bewerkt door te plakken, knippen, bewerken etc etc.
Eigenlijk zoals vroeger op de kleuterschool. ;)

De dokumenten worden automatisch .docx opgeslagen. Ik heb het ook op enkele andere manieren geprobeerd echter zonder resultaat.
Ik krijg als ik een bijlage in een topic wil plaatsen steeds "extensie .docx" of "extensie.rtf" niet toegstaan.

Help deze digibeet :?: :roll:
Ron.
Laatst bijgewerkt door RonD op 04 maart 2011 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 04 maart 2011 21:07

Re: Ron stelt zich voor....

RonD schreef:Hoi Lub, ik heb hier onder topic "Algemene discussie" ook een vraag over gesteld (Hoe dokumenten uit je Map Dokumenten als bijlage invoegen?)

De tekeningen die ik maak zijn "gewoon" in Office 2007 met Word.
Basis is een Worddokument, met daarop "geplakt" een foto" en die weer bewerkt door te plakken, knippen, bewerken etc etc.
Eigenlijk zoals vroeger op de kleuterschool. ;)

De dokumenten worden automatisch .docx opgeslagen. Ik heb het ook op enkele andere manieren geprobeerd echter zonder resultaat.

Help deze digibeet :?: :roll:
Ron.



Als het binnen het scherm van je beeldscherm valt kun je ook [print scrn] indrukken, dan paint openen en het plakken in paint. Opslaan op je bureaublad als jpg en dat bestand toevoegen aan een reactie. Je kunt het bestand ook afdrukken als pdf (eerst programma voor installeren bv cutepdf!) en dan eventueel inzoomen op je beeldscherm.

Succes, maar foto's bewerken doe je toch niet met word??????? Dat kun je toch beter nog met Paint doen. Met Paint kun je ook op een simpele wijze tekst toevoegen aan een foto.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 21:52

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Lub,
Ik kan een tekening (Word etc) nooit opslaan als jpg(foto)bestand. Anders zou het bijvoegen in een topic inderdaad makkelijk zijn.

Ook heb ik de tekening opgeslagen als .pdf. Maar ook dan lukt het bijvoegen niet.
Maar goed ik ga nog wel eens puzzelen.

Het tekenprogramma in Office 2007 bevat zeer veel mogelijkheden, waaronder ook tekst invoegen. En ik ben daar nu redelijk ervaren in.
Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 04 maart 2011 22:23

Re: Ron stelt zich voor....

Ron, offece is een tekstverwerker waar je ook mee kunt tekenen. WIl je foto's bewerken zul je over moeten stappen op een tekenprogramma. Bijvoorbeeld Paint.

Ik denk dat je nog niet bekend met knippen en plakken binnen windows? want anders had je wel begrepen wat ik schreef. Je kunt namelijk een schermafdruk maken via de toets [print screen] en deze dan plakken in Paint.

[of topic]
Ik ben op dit moment bezig om een pijporgel na te tekenen. Dit doe ik gewoon over de foto heen. Via en cad-programma. Via dit cad programma kun je ook lagen uit zetten. De laag waar de foto instaat zet ik uit en dan krijg ik dus een schermweergave van alleen de tekening. Dit kan met paint niet en met Word ook niet. Ik verander dus niet de foto, maar ik leg er een soort doorzichtig papiertje overheen waar ik op teken en dat kan ik dus aan/uit kan zetten.

Zie ook:
http://www.orgeltekeningen.nl/Bethelkerk/
[on topic]

Al je wilt dat ik er een jpg van maak moet je mij maar de pdf of het word bestand sturen.

Groet Lubbert
RonD schreef:Hoi Lub,
Ik kan een tekening (Word etc) nooit opslaan als jpg(foto)bestand. Anders zou het bijvoegen in een topic inderdaad makkelijk zijn.

Ook heb ik de tekening opgeslagen als .pdf. Maar ook dan lukt het bijvoegen niet.
Maar goed ik ga nog wel eens puzzelen.

Het tekenprogramma in Office 2007 bevat zeer veel mogelijkheden, waaronder ook tekst invoegen. En ik ben daar nu redelijk ervaren in.
Ron.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 05 maart 2011 08:04

Re: Ron stelt zich voor....

Mooie tekening heb je gemaakt Lubbert!

Als ik het goed begrijp laad je in je acad programma een foto die je dan vervolgens overtrekt?

Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 07 maart 2011 08:31

Re: Ron stelt zich voor....

Peter, dankjewel.

ik had zaterdag ook al een antwoord gegeven maar dat is ineens weg????

Tekenen in autocad is niet overtekenen, de meeste lijnen moet je zelf zetten natuurlijk heb je wel een voorbeeld maar je kunt alleen rechte lijnen zeten cirkels of ronde lijnen. Deze lijnen kun je wel sturen maar daar heb je wel even werk van.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 mei 2011 20:56

Re: Ron stelt zich voor....

Hallo Hauptwerkers.
Afgelopen zaterdag was ik voor de Klavarorganistendag in Ermelo bij Content.
Tot m'n verheuging stond daar de (nog lege) kast van mijn orgel. Op enkele kleine dingen na (registerplaatjes/snijwerk op kast) is de kast klaar. Het binnenwerk moet er nog ingebouwd worden bij Mixtuur.
Hierbij een enkele foto.
Gr. Ron.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 30 mei 2011 09:03

Re: Ron stelt zich voor....

Nou RonD, het ziet er veelbelovend uit. En het wachten ook wel waard of niet dan? :mrgreen: :oops:
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 mei 2011 12:42

Re: Ron stelt zich voor....

Zeker Lubbert! M'n "gemixtuurde gevoelens" zijn verdwenen en ik ben er
"ZEER Content mee" tot nu toe. :D
De door mij getekende wijzigingen aan de kast vallen precies zo uit als ik me voorgesteld had. (ondanks die "slechte tekening", weet je wel ;) )
Nu nog afwachten hoe de klank uit gaat vallen, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Als hij klaar is nog een beetje experimenteren met de posities vanhet 2e paar speakers en de surroundspeakers, maar dat zijn losse speakers, dus dat is geen punt.
Hoe het uiteindelijk geworden is lees en zie je wel.
Gr. Ron.

Berichten: 48

Geregistreerd: 08 feb 2011 22:49

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 30 mei 2011 14:59

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Ron,

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Je zult niet snel misgrijpen met al die knoppen. :P

Het wachten zal wel steeds moeilijker worden.

Groeten,
Roel
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 mei 2011 16:50

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi die Roel.
Knoppen genoeg, maar toch kan ik nog niet de "windlosser van Kampen" plaatsen, erg he? ;)
Wachten valt nu ik het gezien heb wel mee. Nog 1 a 1,5 maand schat ik, waarvan ik nog 3 weken met
vakantie ben.
groetjes, Ron.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 31 mei 2011 12:45

Re: Ron stelt zich voor....

Ha Ron,

Wat gaan ze in die 1 tot 1,5 maand nog doen? In die tijd kun je ongeveer een heel orgel bouwen, mits je natuurlijk de juiste materialen beschikbaar hebt.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 31 mei 2011 17:13

Re: Ron stelt zich voor....

Nou Peter,
daar heb ik eigenlijk zelf geen kijk op. Zo technisch ben ik niet, maar ik neem aan, dat alles bij Mixtuur wel klaar ligt.
Maar sommige dingen schijnen nogal lang te duren, zoals bijv. de panelen met registerbenamingen. Deze kunnen nu de kast klaar is pas precies opgemeten, besteld en gemaakt worden.
Soms ligt dat ook aan mezelf vanwege wijzigingen, die ik wil laten aanbrengen. Bijv. nu een SSD voor Windows en een HD voor Hauptwerk (i.p.v. alleen een HD). Ik ben een pietje precies en hopenlijk niet te lastig voor de bouwer.
Ook zaten er nu kunststof klavieren op, die nog vervangen moeten worden door klavieren met houten kern.
Maar goed, een week meer of minder maakt me niet uit.
Gr. Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 03 jun 2011 13:53

Re: Ron stelt zich voor....

Ron, ik vind het prachtig! Mooi gedaan, maar, ik vind wel dat je er erg lang op moet wachten. Dit ondanks jouw steeds aangepaste ideeën.
Het zal je, naast geduld, ook een lieve duit gaan kosten vrees ik.... ;)
Zodra het klaar is, horen we je klinkende resultaten graag via Contrebom of hoe dan ook!
Zijn het klavieren met weerstand/drukpunt?

Gr. Kees
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jun 2011 16:13

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Ron,


even van je buurman overzee,

je kast ziet er geweldig uit, alles mooi en netjes in verhouding, perfect.

nu het binnenwerk nog, en dan champagne???of eerst even spelen op dat mooie instrument,

alvast veel plezier ermee,

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 jun 2011 22:57

Re: Ron stelt zich voor....

Hoi Kees,
nee geen drukpunten, anders zou die "bom duiten echt explosief worden". ;)
Is een kwestie van keuzes maken en dus mijn Skoda nog een jaartje of 5 afraggen. ;)
"t Zijn wel toetsen met houten kernen.
Gr. Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 jun 2011 23:03

Re: Ron stelt zich voor....

Dank je, Jan Wim.
inderdaad de wijzigingen aan de kast zijn precies zo uitgevallen als ik getekend en me voorgesteld heb. Is altijd nog maar even afwachten hoe het uitvalt.
De diverse wijzigingen aangebracht op de standaard Content-kast waren niet eens zo ingrijpend, maar "tekenen het orgel wel" in positieve zin.
Alleen al bijvoorbeeld die paar zwarte lijsten onder de klavieren laten de speeltafel beter tot z'n recht komen. Maar ook zwarte bakstukken zou dan weer teveel zijn.
En bijvoorbeeld het extra pijpenveldje in het midden werkt daardoor in de hoogte en laat het orgel minder breed lijken.

Champagne...? bah...! Maar een biertje of Jagermeistertje wordt er wel op gedronken. ;)
En als het klaar is "kom je maar eens van overzee" om te spelen en luisteren.
Gr. Ron

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 02 jul 2011 19:07

Re: Ron stelt zich voor....

Prachtig orgel, Ron! Het gebruik van echte pijpen geeft een orgel toch altijd net iets meer aanzien.
Ik zie dat je ook voor fysieke knoppen hebt gekozen, wat is jou motivatie geweest om hiervoor te kiezen?
Volgende

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com