Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nico Stam stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 7

Geregistreerd: 15 aug 2014 19:42

Bericht 19 aug 2014 21:14

Nico Stam stelt zich voor

Heel mijn leven al weg geweest van orgelmuziek, heb het voorrecht om al 33 jaar kerkorganist te zijn in Nieuw-Lekkerland. Thuis lange tijd Domus 8, nu al weer ruim 12 jaar een Johannus 1110, dus tijd voor wat anders, en dat is (nu nog) de Johannus 1110 met Hauptwerk

Ik ben al een aantal jaar (zo af en toe) bezig geweest met de demo versie van Hauptwerk, sinds een aantal maanden heb ik op een stevige laptop (moest m’n “gezinsPC”vervangen) Hauptwerk advanced aangeschaft met de samplesets Vollenhoven en Utrecht.

Huidige configuratie:
Laptop Lenovo Z710, i7, 16 GB intern
Geluidskaart: Roland Ediroll UA-25EX (had ik al om muziek in te spelen / Capella scan / KlavarScript e.d)
Versterker: Simpele oude Samsung (90 watt als ik het geloven moet ;-)
Hieraan gekoppeld twee Magnat boxen 90/170 watt en een actieve Magnat subwoofer type 8010701.
Geen superconfiguratie, maar ik heb er al veel plezier aan beleefd,

Toekomstplannen:
3 klaviers orgel aanschaffen (2dehandsje als het lukt) met goede midi. M’n Johannus 1110 voldoet op dit moment nog wel, maar voor Utrecht kom ik een klavier te kort en de zweltreden geven geen midi signaal.
Afhankelijk van m’n ervaringen met de huidige configuratie evt. zwaardere PC, met Focusrite saffire pro 24 o.i.d. en actieve boxen

Ik wil in het bijzonder m’n complimenten uitspreken over deze site. Erg informatief en leerzaam. Alhoewel er soms termen voorbijgaan die me niets zeggen.

Ik heb nog wel een vraag/probleem met de aanspreektijd van de toetsen maar daar moet ik me eerst nog beter in verdiepen. Binnenkort kom ik nog wel in de lucht met een aantal vragen.

Groeten
Nico

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 aug 2014 21:23

Re: Nico Stam stelt zich voor

NStam schreef:Heel mijn leven al weg geweest van orgelmuziek, heb het voorrecht om al 33 jaar kerkorganist te zijn in Nieuw-Lekkerland. Thuis lange tijd Domus 8, nu al weer ruim 12 jaar een Johannus 1110, dus tijd voor wat anders, en dat is (nu nog) de Johannus 1110 met Hauptwerk

Ik ben al een aantal jaar (zo af en toe) bezig geweest met de demo versie van Hauptwerk, sinds een aantal maanden heb ik op een stevige laptop (moest m’n “gezinsPC”vervangen) Hauptwerk advanced aangeschaft met de samplesets Vollenhoven en Utrecht.

Huidige configuratie:
Laptop Lenovo Z710, i7, 16 GB intern
Geluidskaart: Roland Ediroll UA-25EX (had ik al om muziek in te spelen / Capella scan / KlavarScript e.d)
Versterker: Simpele oude Samsung (90 watt als ik het geloven moet ;-)
Hieraan gekoppeld twee Magnat boxen 90/170 watt en een actieve Magnat subwoofer type 8010701.
Geen superconfiguratie, maar ik heb er al veel plezier aan beleefd,

Toekomstplannen:
3 klaviers orgel aanschaffen (2dehandsje als het lukt) met goede midi. M’n Johannus 1110 voldoet op dit moment nog wel, maar voor Utrecht kom ik een klavier te kort en de zweltreden geven geen midi signaal.
Afhankelijk van m’n ervaringen met de huidige configuratie evt. zwaardere PC, met Focusrite saffire pro 24 o.i.d. en actieve boxen

Ik wil in het bijzonder m’n complimenten uitspreken over deze site. Erg informatief en leerzaam. Alhoewel er soms termen voorbijgaan die me niets zeggen.

Ik heb nog wel een vraag/probleem met de aanspreektijd van de toetsen maar daar moet ik me eerst nog beter in verdiepen. Binnenkort kom ik nog wel in de lucht met een aantal vragen.

Groeten
Nico



Hoi Nico,

Van harte welkom op het forum.

zo te lezen ben je nog aardig wat van plan, leuk

Als je vragen hebt brand hier maar los :lol:
er lopen hier deskundigen genoeg die je met vragen op weg kunnen helpen

succes

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 aug 2014 22:14

Re: Nico Stam stelt zich voor

Nico, welkom op dit forum.
Ik zit er nog niet zo lang en het is zeer interessant en leerzaam.
Ik ben organist in een dorpje verderop: Oud-Alblas!!
Ook ben ik organist in Hoornaar. Daar hebben we het kerkorgel uitgebreid met Hauptwerk. Super!! Elke keer weer een feest om te spelen.
Trouwens, je kunt twee virtuele klavieren aan één fysiek klavier koppelen en dat werkt prima.

HG
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 20 aug 2014 08:16

Re: Nico Stam stelt zich voor

Hallo Nico,

Hartelijk welkom! Ik ben organist in 2 dorpen iets verderop in de Alblasserwaard, Ottoland & Brandwijk.
Stel gerust je vragen, loopt inderdaad genoeg volk rond die je op vrijwel elk gebied kan adviseren en helpen.

Je kan inderdaad meerdere klavieren viryueel koppelen aan 1 fysiek klavier en dan door indrukken van toets/knopje snel wisselen. Werk perfect en maakt het bruikbare aanbod van 2e hands orgels ineens veel groter :-)

Je bent welkom om dat eens bij mij thuis uit te komen proberen, ik woon in Dordrecht.

Veel HW-plezier thuis en op het forum.

André Kaptein
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 20 aug 2014 12:00

Re: Nico Stam stelt zich voor

Andre_Kaptein schreef:Hallo Nico,

Hartelijk welkom! Ik ben organist in 2 dorpen iets verderop in de Alblasserwaard, Ottoland & Brandwijk.
Stel gerust je vragen, loopt inderdaad genoeg volk rond die je op vrijwel elk gebied kan adviseren en helpen.

Je kan inderdaad meerdere klavieren viryueel koppelen aan 1 fysiek klavier en dan door indrukken van toets/knopje snel wisselen. Werk perfect en maakt het bruikbare aanbod van 2e hands orgels ineens veel groter :-)

Je bent welkom om dat eens bij mij thuis uit te komen proberen, ik woon in Dordrecht.

Veel HW-plezier thuis en op het forum.

André Kaptein


Hallo Andre,

Hoe werkt dat precies met die toets of dat knopje?

Groet,

Gert W.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 20 aug 2014 15:24

Re: Nico Stam stelt zich voor

Hallo,

Om te beginnen moet je eerst wel je floating divisions instellen. Staat hier ergens op het forum uitgebreid beschreven in Jip&Janneke termen.

Wat ik dan doe bij het toewijzen van de klavieren is de 2 of 3 hoogste toetsen niet toewijzen.
Dus de laagste toets indrukken en als hoogste toets de 3 of 4 na hoogste indrukken.

Vervolgens kun je deze toetsen gebruiken voor van alles en nog wat.

Om snel van klavier te kunnen wisselen in floating divisions ga je dan in de toolbar naar "Vieuw" en dan naar large floating controlpanels en kies daar voor floating divisions. Je hebt daar 5 divions en per division kan je kiezen uit
4 routes.
Deze routes heb je al ingesteld als het goed is en als je met de rechter muisknop op één van de knoppen klikt kan je voor auto detect midi trigger kiezen.
Als je dat gedaan hebt druk je op 1 van de vrijgehouden toetsen op je klavier en klik je op done.
Op deze manier kan je tijden het spelen heel snel door 1 tikje op de betreffende toets naar een ander klavier gaan.
Overigens kan je hier ook een piston voor gebruiken al die van midi is voorzien.

Als je alles hebt ingesteld/toegewezen klik je op het kruisje van het controle paneel en je hebt er geen omkijken meer naar. Moet je overigens wel voor ieder orgel afzonderlijk instellen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is omschreven.

André
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com