Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Arie stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 okt 2014 12:12

Arie stelt zich voor

Beste orgelliefhebers,

Hoewel ik al een paar jaar lid ben van dit forum, had ik me nog nooit voorgesteld.

Inmiddels is mijn orgel-opbouw klaar en leek het me leuk om deze met jullie te delen.

In 2012 had ik net een nieuwe zwarte Domus Chorale 3 aangeschaft, toen mijn zwager (Reinier) me op Hauptwerk attendeerde. Ik had er niet zoveel oren naar, want ik had de nieuwste Domus met de (dacht ik) nieuwste sampletechniek. Toch ontkwam ik er niet aan om bij hem te gaan luisten naar HW.
De uitkomst zal jullie niet verrassen..: Fenomenaal !! Maar ja.. net een nieuw orgel gekocht dus de hobby-kas was leeg.
Vervolgens heb ik een poosje gewerkt met HW-Free op de zakelijke laptop. Als snel daarna HW-adv aangeschaft en weer even later een aparte PC met 32gb. Als samplesets had ik inmiddels Kampen(2e hands maar wel compleet), Tholen, Mijdrecht en een aantal demo's.
Om het enigszins compleet te maken kwamen er ook 2 Adam's A7X. Qua geluid voor mij ruim voldoende om de buren ook nog te vriend te houden.

Inmiddels was het Domus-orgel (incl touchscreen en speakers) uitgegroeid tot een oerwoud van snoeren/adapters etc etc waarvan het meeste in het zicht. Met als gevolg een W.A.F. van vér onder het nulpunt met alle gevolgen van dien.

Nu is zelfbouw voor mij geen optie en dus heb ik een schets gemaakt van een opbouwtje (in de stijl van de Domus)waarin alles weggewerkt kon worden. Dit heb ik bij een bedrijf in MDF laten maken en vervolgens bij een spuiterij zwart laten spuiten.
Het was de bedoeling om het scherm achter de lezenaar vandaan te kantelen middels een hele grote monitorarm; hiervoor bleek het scherm te groot en heb ik ervoor gekozen om het scherm in dezelfde schuinte als de lezenaar te plaatsen met ruimte voor een boek precies eronder.

Zie hieronder het resultaat.

Groeten uit Sliedrecht

Arie

foto pc organ 3.jpg
foto pc organ 2.jpg
foto pc organ 1.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 13 okt 2014 12:48

Re: Arie stelt zich voor

Hoi Arie,

Ziet er strak uit hoor! Netjes!! hopelijk gaat de WAF nu weer met sprongen omhoog ;)
Veel speelplezier vanuit Dordrecht

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 13 okt 2014 13:17

Re: Arie stelt zich voor

Ik vind het een briljante oplossing, met een mooi resultaat.

We leuk dat de kast van een Chorale 3 zich hier goed voor leent. Het is absoluut een eenheid gebleven.

Wat is me dan afvraag: hoe vaak klinkt de originele Domus nog? Of is de Domus in de praktijk gewoon een Midi Speelstafel geworden?

Ik wens je veel speelplezier!
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 okt 2014 13:45

Re: Arie stelt zich voor

David Peekstok schreef:
Wat is me dan afvraag: hoe vaak klinkt de originele Domus nog? Of is de Domus in de praktijk gewoon een Midi Speelstafel geworden?


Inderdaad is de Domus verworden tot een midi-speeltafel. Wat wel het vermelden waard is: Domus heeft (ondanks dat het plastic is) heerlijke dikke toetsen in het orgel verwerkt en alle toetsenwippers, zwelpedalen tot de kleinste draaiknopjes toe...corresponderen feilloos met Midi en HW.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 okt 2014 15:12

Re: Arie stelt zich voor

Mooie oplossing, mooi gedaan. De WAF factor is dik in orde, moet je ook wel doen voordat de vrouw begint te keffen :lol: :lol:
Gebruik je nog iets van de Domus speakers.
Ik heb in het verleden mijn Johannus speakers als subwoofer gebruikt d.m.v. Een laag doorlaat filter in Reaper.
Nu gebruik ik mijn johannus speakers voor de toets/ register blower geluiden. Daar kan je dus gebruik van maken als je een aux ingang hebt.

Groet Jan

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com