Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pim stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 dec 2014 14:42

Pim stelt zich voor

Beste mensen,

sinds kort geregistreerd op het forum na al een en ander gelezen te hebben. Ben organist in de buurt van mijn woonplaats Zetten (Betuwe), dat orgel mag echter geen naam hebben (geen Prestant 8' :( ).

Ik gebruik thuis nu een Eminent 7900, dat beestje is een jaartje ouder dan ik zelf ben.

Ik hoop hier op het forum af en toe nog eens een vraag te stellen, en natuurlijk zelf ook bijdragen te leveren. Van audio weet ik niet zoveel, daar ben ik me nog aan het inlezen, op computergebied (hardware) weet ik iets meer (af en toe schroef ik met veel plezier zelf samengestelde pc's in elkaar voor deze of gene).

Groeten
Pim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 20 jun 2015 17:54

Re: Pim stelt zich voor

Beste mensen,

een update hier, ik heb inmiddels de Omegan 7900 verkocht vanwege een nieuw beestje:

Afbeelding

Een Content D1130, deze heeft wel midi! Orgel is een jaartje of 15 oud, al die tijd is de MIDI niet gebruikt, maar deze werkte na het aansluiten via MIDI/USB verloopkabel direct zonder problemen. Ten opzichte van een keyboard is dit een grote vooruitgang voor Hauptwerk!

Overigens is de klank van het orgel zelf ook niet verkeerd, mooier dan Johannus orgels uit die tijd in elk geval. Het was een end rijden, maar het was absoluut de moeite waard, al was het maar vanwege de belachelijk lage prijs die ik ervoor betaald heb :D

Voorlopig kan ik lekker aan de slag met Hauptwerk free, gelukkig stoor ik mij niet aan het belletje dus meestal gebruik ik gewoon de Advanced in evaluation mode. Volgende upgrade wordt waarschijnlijk een stereo versterker, dan kan ik oude boxen die ik nog had staan gaan gebruiken.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 20 jun 2015 20:30

Re: Pim stelt zich voor

Veel speelplezier gewenst!!! :)

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com