Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Bas stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 06 jun 2013 16:44

Bas stelt zich voor

Goedemiddag,

Na ruim twintig jaar zonder studie-instrument, vond ik het toch tijd worden voor een orgel in huis (sinds 2001 heb ik wel een Yamaha piano met het silent systeem). Uit onwetendheid bereidde ik me voor op een Johannus of iets dergelijks. Niet het allermooiste vooruitzicht qua klank (hoewel dat ook niet meer te vergelijken is met 25 jaar geleden), maar beter dan niets... Totdat enkele maanden geleden op Facebook een van mijn vrienden schreef 'eindelijk het dom-orgel in huis'. Na wat heen en weer gemail en gegoogle ontdekte ik dus Hauptwerk. Er ging een wereld voor me open.
Ik oriënteerde me her en der en kwam erachter dat een van de betere leveranciers, Mixtuur, een dorp verderop zat. (Ik woon zelf in Houten, ben getrouwd, heb 2 kindjes van vier en zeven en werk als communicatiemanager bij een financiële dienstverlener. Ik heb als kerkmusicus bewust geen vaste aanstelling, maar speel vrijwel ieder weekend ergens in of om Utrecht waar men geen organist/pianist heeft of deze verhinderd is.)
Bij Mixtuur heb ik een V-touch besteld, die volgende week wordt afgeleverd. Om te beginnen heb ik Arlesheim en Caen als samplesets besteld.

Ik moet zeggen dat dit forum en de andere onderdelen van de pcorgan website me enorm op weg hebben geholpen in een wereld die ik nog helemaal niet kende, daarvoor mijn dank aan jullie allemaal.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jun 2013 17:17

Re: Bas stelt zich voor

Hoi Bas,

van harte welkom op dit forum,

zo te lezen, bega je geen half werk, maar je pakt het gelijk professioneel aan.

heel veel hauptwerk plezier


gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 06 jun 2013 19:22

Re: Bas stelt zich voor

Welkom en veel plezier ermee!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 08 jun 2013 08:59

Re: Bas stelt zich voor

Welkom op 't forum, Bas!
Mij is het ook zo vergaan....ik stond echt op het punt een
Johannus Symphonica te kopen....ook mooi....maar toch...
Uiteindelijk ook bij Mixtuur beland....

Veel speelplezier straks!
Ron

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 13 jun 2013 19:27

Re: Bas stelt zich voor

Hauptwerk_Jongeling_s.jpg
Vandaag afgeleverd, keurig op tijd ;-)
Mijn nieuwe V-touch van Mixtuur. wordt een weekend heerlijk spelen #zinin
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Bas op 15 jun 2013 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 jun 2013 19:32

Re: Bas stelt zich voor

Ha proficiat!
Binnenkort jouw bijdrage op Contrebombarde?!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jun 2013 19:43

Re: Bas stelt zich voor

ziet er mooi strak uit Bas.


gefeliciteerd, en veel speel plezier.



gr



JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 14 jun 2013 16:05

Re: Bas stelt zich voor

Contrebombarde, dat is ook nog nieuw voor mij. Ik heb wel ervaring met Soundcloud (https://soundcloud.com/bas-jongeling en zelfs gisteren al de eerste kleine testjes met Hauptwerk opnemen geupload) Is het als platform daarmee te vergelijken?

Kees Hoekman schreef:Ha proficiat!
Binnenkort jouw bijdrage op Contrebombarde?!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 14 jun 2013 20:22

Re: Bas stelt zich voor

Ha Bas,

Ik ga hier es rustig naar luisteren, maar nu slaapt mijn vrouw omdat ze de nacht in moet, dus duurt even. Laptop is geen gehoor zie je.
Dit is breder en je moet een account hebben.

Contrebombarde is zuiver voor gebruikers van Hauptwerk en is ook als zodanig voorbereid, dat je de samplesets, genre e.d. maar hoeft aan te klikken. Het is openbaar, je hoeft geen account te hebben om de items te kunnen beluisteren.
Ook krijg je er van div. mensen feedback, m.n. Agnus Deï, die meestal de eerste is... ;)
Niet iemand van dit forum geloof ik.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 14 jun 2013 20:30

Re: Bas stelt zich voor

Moet je toch eens naar vissen, Kees, met jouw grote circuit van HW-gebruikers. Mij intrigeert het ook al lang, wie dat nou kan zijn.

Jij kan begrijp ik dus, regelmatig in de kleine uurtjes spelen......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 14 jun 2013 20:37

Re: Bas stelt zich voor

Ha Geert, ja hij heet David en is wellicht organist/theoloog?
Ik speel altijd tot in de kleine uurtjes, de kids zijn het gewend, ook als 't hard gaat. Maar Jolanda niet...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 14 jun 2013 22:40

Re: Bas stelt zich voor

Kees Hoekman schreef:Ha Bas,

Ik ga hier es rustig naar luisteren, maar nu slaapt mijn vrouw omdat ze de nacht in moet, dus duurt even. Laptop is geen gehoor zie je.
Dit is breder en je moet een account hebben.

Contrebombarde is zuiver voor gebruikers van Hauptwerk en is ook als zodanig voorbereid, dat je de samplesets, genre e.d. maar hoeft aan te klikken. Het is openbaar, je hoeft geen account te hebben om de items te kunnen beluisteren.
Ook krijg je er van div. mensen feedback, m.n. Agnus Deï, die meestal de eerste is... ;)
Niet iemand van dit forum geloof ik.


Klopt Kees, Souncloud is veel breder en dat is ook leuk. Zo kun je je bijvoorbeeld abonneren op de clouds van bekende labels als Deutsche Grammophon, Decca en Naxos en krijg je gratis hun opnames tot je beschikking. Ander leuke kant is dat je orgelmuziek (en Hauptwerk!) onder een breder muziekliefhebberspubliek bekend kunt maken. En dat kan in deze tijd nooit kwaad ;)

Maar ik zal me ook eens oriënteren op Contrebombarde (zag overigens dat je daar ook een account moet aanmaken om te kunnen uploaden).
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 14 jun 2013 23:03

Re: Bas stelt zich voor

Bij mij heet ze Jolinda......Maar ik denk dat het goed is, als je kinderen reeds vroeg met muziek bekend maakt. Zelf lag ik altijd in mijn bedje te luisteren als mijn ouders dan - vaak ook nog met bezoek - dingen gingen spelen en zingen.

Das toch heel wat anders dan die commerciele troep die de jeugd wordt aangepraat om via toch vooral heel persoonlijke oordoppen tot zich te nemen.

HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 15 jun 2013 17:52

Re: Bas stelt zich voor

Ik heb vanmiddag 2 bestanden geupload naar Contrebombade, maar zie ze niet terug. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ondertussen plaats ik mijn opnames op Soundcloud https://soundcloud.com/bas-jongeling
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 15 jun 2013 18:09

Re: Bas stelt zich voor

Als het waves waren, kan dat zijn. Want ook mijn en anderen liepen hier tegenaan. Ze stellen dat de voorkeur naar waves uitgaat, maar ze mislukken meestal bij plaatsing.
Een goede MP3 in 320 format gaat sneller en lukt altijd. Om te comprimeren gebruik ik meestal Wavepad, free edition.
http://www.NCH.com.au/index.html
Wel kan het voorkomen, dat na een week, of meer..., je die wave ineens toch ziet komen, maar nee, niet op te vertrouwen.

Ik moet je opnames nog beluisteren, maar hier hebben we een fors ziek kind, ik kwam er nog niet aan toe.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 15 jun 2013 20:14

Re: Bas stelt zich voor

Kees Hoekman schreef:Als het waves waren, kan dat zijn. Want ook mijn en anderen liepen hier tegenaan. Ze stellen dat de voorkeur naar waves uitgaat, maar ze mislukken meestal bij plaatsing.
Een goede MP3 in 320 format gaat sneller en lukt altijd. Om te comprimeren gebruik ik meestal Wavepad, free edition.
http://www.NCH.com.au/index.html
Wel kan het voorkomen, dat na een week, of meer..., je die wave ineens toch ziet komen, maar nee, niet op te vertrouwen.

Ik moet je opnames nog beluisteren, maar hier hebben we een fors ziek kind, ik kwam er nog niet aan toe.


Beterschap dan daar, Kees, ziek zijn is nooit leuk, maar als het je kind betreft, is het altijd extra naar.

(overigens ook een voordeel van Soundcloud, je kunt hele kwalitatieve geluidsopnames uploaden. En nee, ik heb geen aandelen ;-))
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 jun 2013 21:11

Re: Bas stelt zich voor

Klinkt goed, Bas, en je hoort ook we ldat het kwalitatief goede opnames zijn. Ik moet het nog verder beluisteren, maar een eerste indruk is wel, dat het zo zacht is opgenomen.

heb je die files nog genormalized om het maar eens in fraai NL te zeggen?? Dat je dus de PC opdracht geeft om de hoogste piek op te zoeken, en daar da nbv 2 dB onder blijft voor alle zekerheid.

De signaal/ruisverhouding bij afspelen zal hierdoor op de meeste thuis-installaties sterk verbeteren.

HG, en reuze bedankt voor die inspirerende stukjes...

Geert

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 15 jun 2013 23:44

Re: Bas stelt zich voor

Geert schreef:Klinkt goed, Bas, en je hoort ook we ldat het kwalitatief goede opnames zijn. Ik moet het nog verder beluisteren, maar een eerste indruk is wel, dat het zo zacht is opgenomen.

heb je die files nog genormalized om het maar eens in fraai NL te zeggen?? Dat je dus de PC opdracht geeft om de hoogste piek op te zoeken, en daar da nbv 2 dB onder blijft voor alle zekerheid.

De signaal/ruisverhouding bij afspelen zal hierdoor op de meeste thuis-installaties sterk verbeteren.

HG, en reuze bedankt voor die inspirerende stukjes...

Geert



Dat 'normalizen' doet Soundcloud. De bestanden die ik upload zijn inderdaad harder dan dat ze op Soundcloud te horen zijn. Ik zal eens kijken of dat een of andere instelling is.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jun 2013 23:47

Re: Bas stelt zich voor

Kees Hoekman schreef:Om te comprimeren gebruik ik meestal Wavepad, free edition.
http://www.NCH.com.au/index.html

Met dit programma wordt, als je niet uitkijkt, ook rommel op je PC geinstalleerd. Sorry Kees, maar ik zo dan liever lamedropXPd3.exe gebruiken ( http://www.rarewares.org/mp3-lamedrop.php ). Hoef je niet te installeren; uitpakken na het downloaden en opstarten. Je krijgt dan een wit vlakje op het bureaublad. Eerst de settings eenmalig goedzetten - rechtermuisknop en dan Encoding options (Target quality = 100 en dit is variable bitrate 256kbps) + accept en ook de Outputdirectory
Vervolgens de wav file met de muis naar het witte vlak slepen en voila, de MP3 is er.

En beterschap daar met de zieke(n)

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 16 jun 2013 10:04

Re: Bas stelt zich voor

Evert-Jan schreef:
Kees Hoekman schreef:Om te comprimeren gebruik ik meestal Wavepad, free edition.
http://www.NCH.com.au/index.html

Met dit programma wordt, als je niet uitkijkt, ook rommel op je PC geinstalleerd. Sorry Kees, maar ik zo dan liever lamedropXPd3.exe gebruiken ( http://www.rarewares.org/mp3-lamedrop.php ). Hoef je niet te installeren; uitpakken na het downloaden en opstarten. Je krijgt dan een wit vlakje op het bureaublad. Eerst de settings eenmalig goedzetten - rechtermuisknop en dan Encoding options (Target quality = 100 en dit is variable bitrate 256kbps) + accept en ook de Outputdirectory
Vervolgens de wav file met de muis naar het witte vlak slepen en voila, de MP3 is er.

En beterschap daar met de zieke(n)



Werkt inderdaad erg handig, Lamedrop. bedankt voor de tip, Evert-Jan! De eerste postings op Contrebombarde zijn geplaatst, net als de eerste reacties van Agnus_Dei ;-) (zoals voorspeld door Kees).
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 16 jun 2013 23:10

Re: Bas stelt zich voor

Wel, ik houd het toch maar met Switchsound Converter, (Wavepad was een foutje..., gebruik ik ook wel, maar is wat anders natuurlijk).
Dit ding werk bij mij niet. Hij converteert geen wma en m4a. Dus voor mij niet bruikmaar.
En ik vink alles uit, wat ik niet wil, dus ongewenste ellende komt er niet zo snel bij. Maar, evengoed bedankt weer voor jouw tip. De andere programmaatjes en tools werken altijd prima.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jun 2013 20:49

Re: Bas stelt zich voor

Ha Bas, Van harte Proficiat en nog een fijn avond!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 19 jun 2013 14:02

Re: Bas stelt zich voor

Wat aardig, dankjewel Kees! En die fijne avond is helemaal gelukt (zonder orgel ;-))
Hoe is het bij jou in de ziekenboeg? Al weer aan de beterende hand?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 jun 2013 14:46

Re: Bas stelt zich voor

Ha Bas,
Tja, mijn oog viel erop, dus wat doe je dan.

Nee, hier is het hommeles met de kleine meid, ze had vannacht 40.8. Mazelen :(
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Bas

Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 06 apr 2013 17:32

Woonplaats: Houten

Bericht 19 jun 2013 21:36

Re: Bas stelt zich voor

Kees Hoekman schreef:Ha Bas,
Tja, mijn oog viel erop, dus wat doe je dan.

Nee, hier is het hommeles met de kleine meid, ze had vannacht 40.8. Mazelen :(



aiai, en dat met dit weer... Nou, sterkte en beterschap dan aan die kant.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com