Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Adriaan Arkeraats

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 21

Geregistreerd: 08 dec 2014 20:42

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 17 feb 2015 23:28

Adriaan Arkeraats

Beste leden,

Al een tijdje ben ik lid van dit forum. Enkele malen heb ik al dankbaar gebruik gemaakt van jullie kennis.

Tot voor een aantal jaren terug was ik fervent liefhebber van Johannus en later Eminent. Totdat ik meer en meer in aanraking kwam met Hauptwerk. Half 2014 kreeg ik de oude laptop van mijn ouders met 4GB geheugen. Goed genoeg om Pekela en later Anloo op te spelen. Tevens verzamelde ik allerlei onderdelen zoals versterkers, speakers, touchscreen enz.

Toen in september een muis mijn Eminent om zeep hielp (pissen op de printplaten) was de keuze snel gemaakt. Niet repareren maar z.s.m. verkopen aan een handelaar.

Mijn oude schoolmeester Johan van de Waal van Dijk (ook lid van dit forum) bracht uitkomst, van hem nam ik voor een vriendenprijs een van zijn eerste gebouwde speeltafels over. Deze was door het vele vervoer naar diverse activiteiten niet meer representatief, maar nog wel prima bespeelbaar.

In de kerstvakantie heb ik deze speeltafel geript, nieuwe onderdelen bijgekocht een een nieuw orgel gebouwd met gebruikmaking van de klavieren, het pedaal, de midi elektronica en de bank. Daarbij ben ik prima geholpen door de oudste zoon (12 jaar) van onze vrienden. Gelukkig kon ik 2 weken gebruikmaken van een timmerwerkplaats.

Enkele specificaties:
3 Fatar klavieren
Eminent pedaal van Omegan 7900
Computer i5 - 16 GB
Onkyo + Marantz Versterkers met Vision (=B&W) en Sony speakers
Surround: Pioneer met KEFF speakers (25 jaar oud)
Sampleset:
Utrecht
Anloo
Doesburg mini (hulde aan Anton Heger)
Rotterdam mini (hulde aan Anton Heger)
Zurek 5 (hulde aan Anton Heger)
En nog een aantal gratis sets

Mijn orgel is een typisch voorbeeld hoe je met heel veel gebruikte onderdelen (lang leve Marktplaats) een geweldig resultaat kan behalen. Totale kosten incl. alle software en samplesets +/- 3000 euro.

Hiermee is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan: een mooi orgeltje met echte nep pijpjes in de huiskamer.

Naast de dank naar degenen die mij op welke wijze dan ook hebben geholpen, ben ik ook de Heere dankbaar die de mogelijkheden heeft gegeven om dit te bereiken.

Als je in de buurt van Alblasserdam bent: laat je overtuigen en wees welkom! :P

IMG_4987.JPG

IMG_4994.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 18 feb 2015 00:01

Re: Adriaan Arkeraats

Adriaan, dat ziet er mooi uit (ook de klavieren)! Niets zo mooi als een tevreden Hauptwerk-gebruiker! Ik hoop ook nog eens zover te komen. Nou ja, tevreden ben ik wel, maar zo'n derde klavier, en de Bavo-set die hopelijk op termijn op z'n minst net zo ruimtelijk klinkt als Tholen... Tjsa...dan ben ik nog meer tevreden. ;)

hartelijk groet,
Peter

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 18 feb 2015 08:41

Re: Adriaan Arkeraats

Mooi hoor!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 18 feb 2015 13:22

Re: Adriaan Arkeraats

Ik vind het een beauty!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 18 feb 2015 13:25

Re: Adriaan Arkeraats

Én Bach op de lessenaar!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 feb 2015 14:11

Re: Adriaan Arkeraats

prachtig! Mooi strak!
Ben benieuwd naar het geluid.... :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com