Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 2

Geregistreerd: 10 maart 2015 22:11

Bericht 11 maart 2015 10:37

Even voorstellen

Hallo Hauptwerk.iefhebbers,
Ik ben Dick Boesveld , bijna 74 jaar woon in Amsterdam en plaatsvervangend organist zelf in het bezit van een van der Poel orgel waar ik nog steeds erg tevreden over ben , maar de laatste tijd mij verdiepend in de Haupwerk mogelijkheden een free versie heb gedownload ( st Anne )en via m'n laptop bespeel vanaf mijn orgel.dit heeft mij enthousiast gemaakt en ik zoek nu naar een vorm waarin ik met behoud van mijn eigen orgel ook verder kan experimenteren.
Hoop daarbij mij via dit forum goed te kunnen informeren
Vriendelijke orgelgroet,
Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 11 maart 2015 11:55

Re: Even voorstellen

Hartelijk welkom op dit forum, heer Boesveld!

Met een Van der Poel orgel beschikt u inderdaad over een prachtige speeltafel.

Maar als een kennismaking met Hauptwerk via een download-versie en St. Anne samples uw interesse al wekt, dan raad ik u aan om eens kennis te maken met een volwaardig Hauptwerk orgel. Het zal u verbazen!

U bent hartelijk welkom, maar als Hendrik Ido Ambacht wat te veel uit de route ligt, dan zijn er zeker andere forumleden in uw omgeving die zo gastvrij willen zijn om u nader kennis te laten maken met Hauptwerk.

Ik wens u al vast veel speel plezier!

Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 11 maart 2015 19:33

Re: Even voorstellen

Ook welkom op de HW-site.
Ik wil reageren omdat ik op dezelfde manier ben begonnen met Hauptwerk. Eerst met Free-Hauptwerk en de Laptop met 2 Boxen, en spelen op mijn eigen 2-klaviers Johannes orgel. Ik speel nog steeds op de speeltafel van de Johannes, tot volle tevredenheid. Maar er is wel het een en ander veranderd, want daar ontkom je niet aan. Eerst overgegaan naar Basis, en nu Advanced Hauptwerk. Verder een Touchsreen om de Sample te bedienen, een Computer met 16 GB geheugen, en 2 Actieve Monitoren en 2 Passieve sterio-torens. Dan een geluidskaart M-Audio Delta 1010 LT. En sinds enkele maanden de sample van de Dom-kerk te Utrecht. Ik heb veel Demo's en die kun je soms combineren met de Johannes, en dat is gerust wel leuk. Maar nu ik Utrecht bespeel, is dat geen optie meer. Want ik vind dit zulk een geweldig mooie sample, met zoveel mooie uitkomende stemmen , de meeste met Tremulant maar ook zonder. Zo heb ik even aan jouw aangegeven, hoe mijn orgel-aktivieteiten zijn verlopen. Met vr. gr. gerritb uit Urk.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 12 maart 2015 08:24

Re: Even voorstellen

Welkom Dick,

Met een Van der Poel heb je, zoals David al schreef, een prachtige speeltafel.
Zelf bespeel ik (om budgetredenen) Hauptwerk nog altijd via mijn elektronische orgel (een Johannus uit ca. 2000), via een touchscreen bediend.
Als je St. Anne al mooi vindt, dan zou ik willen aanraden om eens wat demosets van grotere orgels te downloaden. Leverancier Sonus Paradisi heeft een paar zeer functionele demo's, bijv. van de Dom in Utrecht, de Grote Kerk in Zwolle en de St. Etienne in Caen. Ik heb zelf dat drietal staan en speel daar erg veel op. Gaat in klank nog weer ver uit boven de standaard set van St. Ann.

Veel plezier met de ontdekkingstocht en welkom op dit forum.

Groet,
Jaco

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com