Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gaatze Douma

Toon actieve onderwerpen


GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 23 jul 2011 13:56

Gaatze Douma

Hallo mede-Hauptwerkers,

Gisteren heb ik mij aangemeld op dit prachtige forum, wat ik al geruime tijd met veel plezier volg.
Ik heb begrepen dat het wel op prijs wordt gesteld dat je je dan even kort voorstelt, vandaar dit item.

Mijn naam is Gaatze Johannes Douma, ik ben 49 jaar en woon samen met mijn vrouw en mijn twee dochters in het hoge noorden, in het dorp Damwâld, onder de rook van Dokkum.

In maart 2010 ben ik voorzichtig begonnen met de gratis versie van Hauptwerk 3.30 en was meteen verkocht toen ik de eerste klanken van St. Anne’s Moseley hoorde. Dit klonk al vele malen echter dan mijn Domus 330 Jubilate Deluxe ooit had gedaan.

Momenteel gebruik ik de Basic versie van Hauptwerk 4.0 met de samplesets Notre Dame De Laeken Small Edition van Pipeloops, het Bätz-orgel Mijdrecht van Johan de Waal van Dijk en Christian Boogaard, het St. Anne’s Moseley geleverd met Hauptwerk en d.m.v. Cantabile Lite voorzien van extra nagalm en een drietal demoversies van Sonus Paradisi.

Helaas is mijn talent voor wat betreft orgelspel niet bijzonder groot te noemen. Ik heb nooit orgelles gehad, maar heb me het notenschrift zelf min of meer aangeleerd door 6 boekjes van de methode Harke Iedema, geleend van mijn bijzonder goed spelende schoonzus, door te worstelen. Desondanks beleef ik veel plezier aan het orgelspelen en het zorgt meestal voor een goede geestelijke ontspanning. En dat lijkt me in deze jachtige tijden toch ook niet geheel onbelangrijk.

Met vriendelijke groet,
Gaatze Douma

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 23 jul 2011 14:36

Re: Gaatze Douma

Beste Gaatze,
Leuk om ook eens een mede amateur organist te ontmoeten die zelf wat aangeleerd heeft,ook ikzelf heeft eingelijk nooit les gehad,ja een half jaar ofzo,maar mijn leraar zat meer naar mijn eigen aangeleerde orgelspel te luisteren dan dat hij les gaf,dus mee gestopt en zelf verder veel aangeleerd.Welkom op dit forum.

een muziekale groet uit Giessenburg.

Jan.

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 23 jul 2011 15:26

Re: Gaatze Douma

Hallo Jan,

Bedankt voor je warme welkom.

Jij bent dus ook een zelflerende amateur.
Zo zie je maar weer, het zijn niet alleen maar professionals die zich met het orgel bezig houden.

Ik kan je vertellen dat de website http://www.123website.nl/familievogel, die volgens mij van jouw is, mij mede op het spoor van Hauptwerk heeft gezet.
Daar wil ik je nog wel even voor bedanken, want Hauptwerk heeft mijn hobby, het orgelspel, een enorme boost gegeven.

Groet,
Gaatze
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 23 jul 2011 16:11

Re: Gaatze Douma

dag Gaatze,

Welkom hier! Ik gebruik ongeveer de zelfde configuratie als u maar ik ben benieuwd hoe Cantabile werkt/klinkt. Ik heb het reeds gedownload maar kom er niet verder mee. Kunt u het mij uitelggen? Werkt dit voor alle samples?

BVD Corné

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 23 jul 2011 18:05

Re: Gaatze Douma

Welkom op het forum Gaatze.

Van Cantabile weet ik niets af.
Zelf gebruik ik Reaper met Sir2. Dit geeft een voor mij goed resultaat, al klinkt de opgenomen surround net iets mooier. Helaas kan mijn computer de volledige versie in surround op dit moment niet aan.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 23 jul 2011 20:01

Re: Gaatze Douma

GJD schreef:Hallo Jan,

Bedankt voor je warme welkom.

Jij bent dus ook een zelflerende amateur.
Zo zie je maar weer, het zijn niet alleen maar professionals die zich met het orgel bezig houden.

Ik kan je vertellen dat de website http://www.123website.nl/familievogel, die volgens mij van jouw is, mij mede op het spoor van Hauptwerk heeft gezet.
Daar wil ik je nog wel even voor bedanken, want Hauptwerk heeft mijn hobby, het orgelspel, een enorme boost gegeven.

Groet,
Gaatze

Beste Gaatze,
ja inderdaad ook een selfmade amateur organist,ik vind het heerlijk om zomaar wat weg te gaan zitten improviseren,puur voor me zelf,ook al willen mensen vaak dat je ergens organist word,daar heb ik totaal geen zin in,het is puur hobby,daarom zo fijn,geen druk of verplichtingen.

Dat is inderdaad onze site,is als geintje begonnen,maar ondertussen uitgegroeid tot een veel bezochte site,ik hoop er mensen mee te kunnen helpen,bedankt voor je leuke reactie.
vr.gr:Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 23 jul 2011 23:49

Re: Gaatze Douma

Hallo Gaatze,
ook een muzikaal welkom vanuit Dordrecht.
Ik zie, dat je al lekker aan het "meeforummen" bent.
Ik denk, dat we "elkaar een handje kunnen geven": Ongeveer zelfde leeftijd, ook ik heb vorige jaar Hauptwerk ontdekt en ook ik speel niet "als prof" en dus alleen voor ontspanning.
Op Hauptwerk- en computergebied ben ik echt een leek en kan je me alles wijs maken. ;)
Gr. Ron

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 24 jul 2011 00:03

Re: Gaatze Douma

Hallo Gaatze,
ook een muzikaal welkom vanuit Dordrecht.
Ik zie, dat je al lekker aan het "meeforummen" bent.
Ik denk, dat we "elkaar een handje kunnen geven": Ongeveer zelfde leeftijd, ook ik heb vorige jaar Hauptwerk ontdekt en ook ik speel niet "als prof" en dus alleen voor ontspanning.
Op Hauptwerk- en computergebied ben ik echt een leek en kan je me alles wijs maken.
Gr. Ron


Hallo Ron,

Ook jij bedankt voor je welkom.

Inderdaad ben ik al redelijk bezig op het forum. Naast de gezelligheid van zo'n forum hoop ik zo nu en dan mijn voordeel te doen met de aanwezige kennis van de andere forumleden.
En misschien kan ik zelf ook nog eens iets bijdragen wanneer anderen ergens problemen mee hebben.

Van Hauptwerk heb ik het idee dat ik alleen maar het meest noodzakelijke gebruik. Van computers weet ik toevallig iets meer. Dus mocht je op computergebied eens hulp nodig zijn, wie weet kan ik dan iets voor je betekenen.

Groet en een goede zondag,
Gaatze

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 25 jul 2011 18:48

Re: Gaatze Douma

Allen,

De informatie over het toevoegen van GALM is verplaatst naar het onderwerp Technische vragen!

Daar kunnen we verder gaan met dit interessante onderwerp.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com