Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Prince0810 saying hi

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 20 sep 2016 00:56

Prince0810 saying hi

Beste iedereen,

Na jaren dit forum rond te zwerven en informatie te verzamelen is het er toch een keer van gekomen dat ik wel moest beginnen met posten.
Even kort over mij:
Ik ben een student maritieme techniek en heb veel kennis in hoe je een computer niet moet gebruiken... Ik heb vrij veel verstand van computers, zet ze zelf in elkaar maar vaak vraag ik er net iets meer van dan je moet doen en dan houden ze er mee op.

Mijn ervaring met orgelspelen rijkt zich niet verder dan het zondag avond improviseren en een beetje oefenen in het noten lezen op mijn keystation 88 pro. Mijn hauptwerk ervaring loopt echter sinds het begin van hauptwerk. Enige tijd terug vond ik het tijd voor de volgende stap en heb een pedaal met contactrail gekocht. Na een gefaald expiriment met een goedkoop radioshack keyboardje waar ik dacht de toetsen te herbedraden naar de contactrail, (had leuk geweest voor 10 euro maar er zitten 2 contacten in voor de aanslaggevoeligheid en die kreeg ik er met mijn kennis niet uitgeprogrameerd) ben ik aan het expiriment begonnen met een arduino mega 2560. Op aliexpress en ebay zijn deze wijd en zijd verkrijgbaar voor onmogelijk lage prijzen en dit is mogelijk de manier om goedkoop pedalen en keyboards te midificeren.

Echter op het ogenblik loop ik vast op mijn geschreven code, hoewel het schijnt te werken golft de arduino door de toetsen heen. Hieronder de link naar de aangemaakte topic daarvoor:
viewtopic.php?f=12&t=2492&p=27918#p27918
Mocht dit een sucses worden hebben we hiermee een manier uitgevogeld waarmee iedereen die iets van solderen weet voor minder dan 30 euro zijn pedaal of keyboard of knoppen mee kan midificeren.

In bezit:
Esztergom

Mijn whishlist voor orgels:
Dudelange (wanneer deze uitkomt)
Zeist (wanneer deze uitkomt)
Tholen
Doesburg
Rotterdam
Utrecht
Heusden

Update 25-10-2017:
Huidige systemen:
Fujitsu R920
Dual Xeon e5-2670V1 2*8core totaal 32 threads
256gb ram
1tb ssd
Motu 2408 MK3
buffer op 32 en sub 1ms delay!!!
Met Ezstergom aan moet dit naar 256 en is niet op hele noten spelen nog steeds onmogelijk met alle stops en geen limiet op de polyphony

Draait op Windows Server 2016!!! De truck hiervoor is het Hauptwerk instalatie bestand in windows 7 compatibility mode te draaien.

Daarmee moet ik elk orgel aankunnen...

Mobiel systeem:
Dell m6700
I7 3940XM quadcore
32gb ram
1tb ssd

op de zurek v5 trekt mn arme dell het niet
Laatst bijgewerkt door prince0810 op 29 okt 2017 00:02, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 20 sep 2016 06:31

Re: Prince0810 saying hi

Dag Prince,

welkom en dat is een mooie wishlist...vroeg me wel af wat je dan van je computers vraagt dat teveel is...(de zee op oid? :D ).

Groet,
Pim

Berichten: 54

Geregistreerd: 29 mei 2012 10:36

Bericht 20 sep 2016 07:50

Re: Prince0810 saying hi

Hallo Prince
Alles zelf maken is natuurlijk altijd leuk, maar of het ook goedkoper wordt...
bijv. http://www.midi-hardware.com/index.php?section=prod_info&product=PEDSCAN

Veel succes met je projekt.

Groet
Erik

Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 20 sep 2016 18:33

Re: Prince0810 saying hi

MrNhanduc schreef:Dag Prince,

welkom en dat is een mooie wishlist...vroeg me wel af wat je dan van je computers vraagt dat teveel is...(de zee op oid? :D ).

Groet,
Pim


Zee heeft mijn laptop al meerdere keren overleeft, echter ietwat te grote orgels in het ram inladen en verwachten dat het besturingsysteem en de hdds en ssds stabiel blijven is een van de voorbeelden. De verkeerde SSD controller bij de verkeerde sata controller is een andere en ga zo maar door...

Erik schreef:Hallo Prince
Alles zelf maken is natuurlijk altijd leuk, maar of het ook goedkoper wordt...
bijv. http://www.midi-hardware.com/index.php?section=prod_info&product=PEDSCAN

Veel succes met je projekt.

Groet
Erik


Kijk dat had ik nou eerder nodig... Maar ik ben nou zo dicht bij het resultaat dat we maar gewoon doorgaan, en waarschijnlijk kan er op mijn manier met teensys of arduinos het hele orgel aangestuurt worden voor een prijs in die richting.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 20 sep 2016 20:02

Re: Prince0810 saying hi

Ook nog een welkom van deze kant.

prince0810 schreef:Kijk dat had ik nou eerder nodig... Maar ik ben nou zo dicht bij het resultaat dat we maar gewoon doorgaan, en waarschijnlijk kan er op mijn manier met teensys of arduinos het hele orgel aangestuurt worden voor een prijs in die richting.


Uhm, als je van plan bent met Teensy's/Arduino's ook je keyboards af te handelen, dan moet je, i.t.t. je directe manier van verbinden van de pedaalcontacten met de I/O-pinnen, na gaan denken over het toepassen van een diode-matrix (niet schrikken, is echt niet zo moeilijk).

bert

Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 25 okt 2017 02:27

Re: Prince0810 saying hi

Update, zie eerste post

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com