Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aangenaam!

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 05 nov 2016 19:01

Bericht 07 nov 2016 18:39

Aangenaam!

Hallo, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Hans de Grijs, 32 jaar oud en kom uit Leusden.
Sinds dat ik ongeveer 10 jaar oud was speel ik al cijferakkoorden. Ik ben begonnen op een
Eminent 7500, daarna een Content D4313 (beide 13 tonig pedaal en op dit moment heb ik een Content Mondri Ouverture met een 30 tonig pedaal.
Zelf heb ik geen lessen gevolgd en heb mijn orgelspel verder ontwikkeld met cijferakkoorden.
Dan koop ik klavarskribo of notenmuziek welke ik wel kan "lezen" maar niet kan spelen en zet deze geheel om naar cijferakkoorden. Wat de maten betreft, korte, lange noten speel ik op het gehoor. Zoals ik het stuk ken van de cd's.

Ook Hauptwerk is mij niet vreemd. Het Content orgel is verbonden met de PC. De speakerset is een Logitec Z905 welke naar mijn idee prima geschikt is om voor de grote orgels te gebruiken. Zelf heb ik Notre Dame Metz, Utrecht, Kampen en de demo van Rotterdam.

De komende tijd zal ik zeker vaker hier op het forum gaan rondkijken.

Groeten, Hans
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 07 nov 2016 22:36

Re: Aangenaam!

Hallo Hans,

Welkom op het forum!

Zelfs heb ik in het verleden ook muziek van noten op cijfers overgezet, maar dat is alweer zo'n 28 jaar geleden. Ik had een systeem om de lengte van de noten aan te geven.

Ik heb ze nog liggen. Misschien heb je er nog wat aan. Wat voor muziek speel je zoal?

Groet,
Arjan

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 09 nov 2016 20:28

Re: Aangenaam!

Welkom op het forum Hans !

Je hebt al snel je voornemen van afgelopen zaterdag, toen we elkaar spraken op de Contentdag, omgezet in een daad.

Zelf ben ik vroeger van cijfers overgegaan op klavarkribo. Als hulpje werd het overschrijven van klavar naar cijfers maar ook van cijfers naar klavar gebruikt. En dan steeds maar weer oefenen op het harmonium.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 3

Geregistreerd: 05 nov 2016 19:01

Bericht 10 nov 2016 19:58

Re: Aangenaam!

Bedankt voor het welkom! Ja, ik was al wel bekend met de pcorgel website, maar op
het forum was ik nog niet geregistreerd.
Klavarskribo is ook een eenvoudige notatie, maar ik
heb mij eerlijk gezegd de tijd er niet voor gegund om het spelen hiervan meer te oefenen.
Dat zal ik toch eens meer gaan doen. :)

Beste Arjan, ik speel redelijk gevarieerd, improvisaties van bekende organisten, muziek van Johannes de Heer,
en klassieke stukken. Pas geleden vond ik nog een paar mooie oude muziekboeken van J. Worp in notenschrift.
Die zal ik ook over gaan zetten in cijferakkoorden.

Er zijn inderdaad manieren om de lengte van de noten aan te geven. Met streepjes, komma's of punten.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 nov 2016 20:53

Re: Aangenaam!

Hallo Hans,

Ik heb nog wat muziek liggen, zoals een aantal psalmen in 2 toonsoorten van Jan van Weelden, ps. 42 van Feike Asma, ps. 25 van W.H Zwart en nog wel het e.a.. Voor de precieze stukken moet ik even de map opzoeken.

Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.

Groet,
Arjan

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com