Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Trigie stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 26 dec 2014 19:29

Woonplaats: Rhoon

Bericht 13 nov 2016 16:01

Trigie stelt zich voor

4 - 1.jpg
Al een paar jaar lees ik mee op dit forum. Het leidde er toe dat ik mijn vorige orgel op een computer en externe geluidskaart aansloot om via Hauptwerk te spelen. Dat beviel goed en daarom ben ik gaan rondkijken bij de orgelbouwers die met Hauptwerk bezig zijn. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Content Cambiare 323. Content heeft het meubel aangepast aan mijn wensen zodat het meubel - naar mijn mening - sierlijker is dan de eigen versie van Content. Dit model heeft losse luidsprekers. Toen ik het orgel kocht wist ik dat ik door ruimtegebrek die luidsprekers niet op de ideale positie (naast het orgel) kon zetten. Het geluid is ook in mijn opstelling (luidsprekers achter mij) nog steeds goed, maar ik miste net de directheid van het geluid. Daarom in overleg met Content een paar Genelec 8020 bij de speeltafel geplaatst. Ik ben nu tevreden. Nu de hardware compleet is ga ik binnenkort mijn eerste sampleset(s) aanschaffen.

Ergens op dit forum zag ik nog een opmerking dat het nadeel van de Content-orgels is dat je vast zit aan hun "schil om Hauptwerk". Dat is slechts ten dele waar. Met een druk op de knop de-activeer ik namelijk de Content-schil en zit ik gewoon in Hauptwerk (en de rest van de computer). Wat ik nog moet uitzoeken is of ik zelf een lay-out kan maken en installeren binnen de Content-schil. Content kan dat sowieso maken en op afstand installeren, maar daar betaal je dan uiteraard voor (denk ik).

Update:
Als je een beetje handig bent met een computer kun je de content-schil zelf aanpassen, nieuwe layers maken voor een sample-set dat je hebt aangeschaft etc. De schil van Content is gemaakt met/in DoMidi waarover elders in dit Forum informatie te vinden is. Zo heb ik zelf de layer gemaakt voor Tholen.

Groeten,
Willem
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Trigie op 16 maart 2017 20:13, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 nov 2016 09:12

Re: Trigie stelt zich voor

welkom op dit leerzame forum.
En je hebt een mooi orgel aangeschaft. :P

groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 14 nov 2016 10:40

Re: Trigie stelt zich voor

Zo, dat ziet er strak uit. Welkom op dit leerzame en gezellige forum.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com