Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Montuno stelt zicht voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 13 nov 2016 13:39

Bericht 16 nov 2016 23:26

Montuno stelt zicht voor

hallo,

Mijn eerste bericht in dit forum dus ik wil mij graag even voorstellen. Mijn echte naam is Henri en ik kom uit Noord Brabant. Opgegroeid in een muzikaal gezin met een grote diversiteit aan muziekstijlen. Van de Matthäus Passion tot aan hardrock. Als kind heb ik in een kerkkoor gezongen en pianoles gehad. Later ben ik jazz gaan spelen, en heb daarin diverse workshops gevolgd. Een jaar of 10 geleden voor het eerst kerkorgel gespeeld en dat was een openbaring. Sindsdien heb ik ook steeds meer belangstelling gekregen voor kerkorgelmuziek. Gelukkig heb ik af en toe de gelegenheid om zelf kerkorgel te spelen. Ik heb (nog) geen Hauptwerk, dus daarover zal ik nog niet mee kunnen discussiëren. Maar ik hoop wel van de ervaringen van anderen te kunnen leren.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 17 nov 2016 18:03

Re: Montuno stelt zicht voor

Leuk om te horen, Henri...En ik kan mij wel verplaatsen in jouw orgel-ontwikkeling omdat ik zelf ook na jaren op een Hammond te hebben gespeeld, ook in een jazz-bandje, door de huidige kwaliteit van de virtuele pijporgels een hernieuwde liefde voor het orgel en repertoire heb gekregen.

Toevallig heb ik sinds gisteren een Hammond XK-5 binnengekregen, die ik in een 3-klaviers stack heb zitten en nu kan ik ( foei...) even een 1-3/5 ofzo bijmengen bij de Bourdon van Caen om maar eens wat te noemen.... haha

Resize of PB160242.JPG


HG

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4

Geregistreerd: 13 nov 2016 13:39

Bericht 25 nov 2016 15:22

Re: Montuno stelt zicht voor

hallo Geert,

Wij hebben zeker overeenkomsten in onze orgel ontwikkeling. Ik ben ook Hammond fan. Jazz blijf ik zowiezo spelen,
maar mijn interesse voor (virtuele) pijporgels wordt alleen maar groter. Het zijn twee verschillende muzikale werelden.
Voor sommigen niet te combineren, maar voor mij is het en-en. Leuke combinatie, die XK5 met keyboard en Hauptwerk !

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com