Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Advies gevraagd/voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 maart 2017 23:18

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Kun je dan van de laagste en hoogste bas toets en idem voor de manuaaltoets een MIDI OX scherm hier posten?
Het hetzelfde voor het aan- en uitzetten van een register?
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 maart 2017 23:31

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Gerard schreef:
Evert-Jan schreef:Je moet bij midi learn voor het klavier alleen bas en manuaal gebruiken. En dan is bas het pedaal op het scherm (sample set) en manuaal het klavier van de sample set (op het scherm). Dus niet de laagste en hoogste toets in het algemeen maar voro bas is dit waarschijnlijk 1 octaaf en de rest is voor het manuaal (dus c t/m hoogste toets).

En ik denk dat de registers op de content een note on/off gegeven. Anders kan het niet dat bij indrukken van een toets een register in HW aan gaat.


Dit is geprobeerd, maar werkt ook niet.


Wij hebben het geprobeerd van de split....Dus de 2 laagste octaven en de rest...je zou idd nog even kunnen proberen met.alleen onderste octaaf en de rest....
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 29 maart 2017 08:28

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Afbeelding

Hierbij de MIDI-OX van zowel de basfunctie, de manuaalfunctie als een register.

Zoals ik het kan beoordelen gooit hij dus elk signaal op één grote hoop.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 maart 2017 14:45

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Dat is een eentonig orgel van waaruit wat MIDI betreft geen muziek van te maken is.
Helaas.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 maart 2017 16:12

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Is daar niets in te programmeren mannen? volgens de handleiding moet je er van alles op aan kunnen sluiten....
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 maart 2017 16:55

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Bel even met Content in Ermelo om te vragen wat hier aan de hand is.
Als ik het geweten zou hebben zou ik de oplossing er wel bij gezet hebben. Zo ben ik ook wel weer.

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 29 maart 2017 19:12

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Gerard schreef:Ik heb de midi uitgelezen. Alles komt binnen op kanaal 1(zowel registers als klavier)

Dat gaat waarschijnlijk dan niet goed. Ik zou registers en klavieren op een apart kanaal zetten.
In ieder geval moet je voorkomen dat de registers niet dezelfde midicode krijgen dan de toetsen.

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 29 maart 2017 19:24

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Knutselaar schreef:
Gerard schreef:Ik heb de midi uitgelezen. Alles komt binnen op kanaal 1(zowel registers als klavier)

Dat gaat waarschijnlijk dan niet goed. Ik zou registers en klavieren op een apart kanaal zetten.
In ieder geval moet je voorkomen dat de registers niet dezelfde midicode krijgen dan de toetsen.


Op welke manier kun je kanalen wijzigen? Die zijn toch voorgeprogrammeerd vanuit Content?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 29 maart 2017 20:50

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Even een andere kant van deze zaak belichten ( uit eigen ervaring):

Je kunt heel goed op je dig piano een extra Midi-controler zetten, zoals b de Behringer UMX610. Marktplaats!

En een eenvoudig, eventueel wat afgekort, pedaalwerkje kan er ook nog wel onder gezet. Vooral, als je een statief neemt dat de voorzijde geheel open laat. Of zelf even iets knutselt natuurlijk.

Dit wordt door velen met identieke ruimteproblemen met succes toegepast en dan heof je geen ingewikkelde Midi-constructies toe te passen voor bas en/of melodiekoppels. Dat speelt ook veel natuurlijker.

HG, en succes met de ruimteproblemen! ( heb ik zelf ook nu ik ben gaansamenwonen; 2 orgels, 2 pianos....haha)

Geert

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 29 maart 2017 21:20

Re: Advies gevraagd/voorstellen

geert01 schreef:Even een andere kant van deze zaak belichten ( uit eigen ervaring):

Je kunt heel goed op je dig piano een extra Midi-controler zetten, zoals b de Behringer UMX610. Marktplaats!

En een eenvoudig, eventueel wat afgekort, pedaalwerkje kan er ook nog wel onder gezet. Vooral, als je een statief neemt dat de voorzijde geheel open laat. Of zelf even iets knutselt natuurlijk.

Dit wordt door velen met identieke ruimteproblemen met succes toegepast en dan heof je geen ingewikkelde Midi-constructies toe te passen voor bas en/of melodiekoppels. Dat speelt ook veel natuurlijker.

HG, en succes met de ruimteproblemen! ( heb ik zelf ook nu ik ben gaansamenwonen; 2 orgels, 2 pianos....haha)

Geert


Dank voor het meedenken. Het plan was eerst ook om het orgel te vervangen voor een digitale piano waarop ik met Hauptwerk aan de slag zou gaan. Echter staan er binnenkort grote financiële uitgaven op de planning, waardoor we besloten hebben om daar nog even mee te wachten.

Vandaar dat mijn idee was om toch maar is met de Content te gaan experimenteren. Ik ga nog contact opnemen met Content, zodat zij misschien iets meer hierover kunnen vertellen. Wanneer er geen mogelijkheid is voor Hauptwerk (waar het toch op begint te lijken), zal ik de komende maanden waarschijnlijk even op de Content door blijven spelen.

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 23 mei 2017 08:38

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Goedemorgen,

In de afgelopen tijd heb ik contact met Content gehad. Zij stelde voor om een nieuwe chip met nieuwe software toe te zenden. Ik heb toen besloten om toch nog een test te doen met mijn midi-kabel, omdat ik eerst nog zeker wilde weten of het niet gewoon daaraan lag. Dit bleek uiteindelijk het geval, dus is het probleem eigenlijk relatief eenvoudig opgelost.

Ik hou zelf van de orgels in de stijl van Utrecht. Ik gebruik nu nog HW free, maar wil in de komende tijd langzaamaan gaan uitbreiden. Ik heb het Great Romantic Composit sampleset gedownload, en daarbij een stuk of 10 registers geladen. Echter heb ik hier nog een vraag over. Is er een mogelijkheid om per klavier het volume aan te passen? Zelfs wanneer ik de zwelpedalen volledig naar beneden heb staan, vind ik de Swell en Positiv erg zacht klinken t.o.v. Great.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 mei 2017 10:51

Re: Advies gevraagd/voorstellen

In HW Free is het volume niet aan te passen. In HW Advanced kun je door voicing het volume per pijp (dus ook voor het hele register) aanpassen.

Je kunt het totale volume van Great Romantic Composit sampleset wel aanpassen via een schermpje, op te roepen via View --> Large floating control panels --> Audio, MIDI en performance. De TrimdB kun je hoger zetten, dus bijv. van -10 naar -8 dB. En de volume slider, die daarboven staat, moet op 100 staan (de max. stand).

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 mei 2017 11:47

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Helaas ondersteunt HW free ( heb ik begrepen...) geen multi-channel output.

Bij HW advanced kun je gewoon per werk aparte output kanalen toewijzen. Die kan je dan in je audio device of - mooier... - in Reaper weer mixen naar wat je wilt, evt gewoon stereo ( 2ch)

HG

Geert

Berichten: 20

Geregistreerd: 05 jan 2017 21:08

Bericht 25 mei 2017 14:09

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Dank voor de reacties. Wanneer ik nu samplesets inlaadt krijg ik een foutmelding (zie foto). Dit gebeurt ook bij samples die het eerder wel gewoon deden, zoals Utrecht demo. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

image-2017-05-25.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Gerard op 25 mei 2017 17:38, in totaal 3 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 mei 2017 16:23

Re: Advies gevraagd/voorstellen

Je bent vergeten de bijlage daadwerkelijk toe te voegen
Je moet eerst op Browse klikken, de foto selecteren en daarna op de knop toevoegen klikken
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com