Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 03 okt 2011 17:37

voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Hallo allemaal, ik wou mij graag even voorstellen,ik ben Willem Bakker ben 42 jaar oud ,getrouwd ,
En woon samen met mijn vrouw en onze 4 kinderen van 8-11-14 en 17 . op Urk.
Via mijn vader ben ik met hauptwerk in aanraking gekomen,we zijn toen op een avond bij Lub de Vries (welbekend op pc organ forum), geweest , en was gelijk verkocht .
Het heeft daarna best nog wel even geduurd voordat ik de beslissing heb genomen om mijn oude analoge Johannus opus 220 om te gaan bouwen .(uiteindelijk helemaal gesloopt en opnieuw opgebouwd).
Na veel onderzoek, en heel veel steun aan pcorgan en klavarorganist en natuurlijk Lub de Vries, ben ik vorig jaar net voor de kerstdagen begonnen met het bouwen van mijn hauptwerk orgel.
Gewoon thuis in de woonkamer (dit alles met dank aan vrouw en kinderen).die waar dan ook een handje meehielpen. een paar avondjes solderen, eind februari ongeveer klaar met de bouw.
De twee klavieren ,plus de pedalen zijn uiteindelijk overgebleven van mijn oude orgel ,heb hier een derde klavier via marktplaats aan toegevoegd. midisysteem Elektronisch Serviceburo De Bruijn.(dit bedrijf van harte aanbevolen voor de zelfbouwers onder ons.

De pc : processor Intel ® core ™ I 5 cpu 650 3.20 ghz met 8 g.b. werkgeheugen uitbreidbaar to 16 gb.
Focusrite saffire pro 6 kanaals geluidskaart, waarvan er 4 in gebruik zijn ,twee voor de studiomonitoren,en twee voor de zuilen.
Packard bell Viseo 200 t touch edition voor bediening van de registers.

Na het horen van het sample set Kampen bij Lub , lag voor mij de keuze welk orgel ik zou nemen eigenlijk al vast.

Boven in het orgel zitten twee krk rp 6 studio monitoren .
Naast het orgel staan twee zelfbouw (via marktplaats) transmissielijn zuil luidsprekers. Het rendement van de boxen ligt ongeveer op 89 dB, het frequentiebereik loopt van 30 Hz tot 30 kHz en de impedantie is 5 à 6 .
Deze zijn aangesloten op een Phillips audio vesterker .

Zoals jullie op de foto kunnen kunnen zien registreer ik het orgel via touchscreen geplaatst op de plek waar normaal bladmuziek word geplaatst .ik speel jammer genoeg uit het hooft ,alles zelf aangeleerd,wat door de kenners natuurlijk hoorbaar is ,maar als ik s`avonds aan het spelen ben geniet ik en daar gaat het toch om.

Allemaal de hartelijke hauptwerkgroeten ,

En mochten jullie eens in de buurt van Urk zijn, kom gerust langs om even te spelen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door willemb op 03 okt 2011 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 okt 2011 18:54

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Willem, welkom op dit forum, ook al heb je er zo te lezen al heel wat kennis vanaf gehaald.
Als je een bericht opstelt zie je daaronder een tab "bijlagen" staan.
Daarmee kan je een foto uit je eigen "dokumenten" bijvoegen. Wel eerst de foto tot "webformaat" terugbrengen.
Groeten, Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 03 okt 2011 19:16

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Hallo Willem,

Leuk om te horen hoe Hauptwerk je heeft 'gegrepen'.
Veel genoegen met het Hauptwerk-virus...

Groeten,
Jaco
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 okt 2011 21:21

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Mooi resultaat Willem! (Mooi die zwarte bakstukken en lijsten tussen de klavieren)
Waar gebruik je de trekregisters voor?
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 03 okt 2011 22:36

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Zo dat is een mooi eindresultaat! Knap gedaan. Zou je eens wat nader willen omschrijven hoe je het hebt aangepakt met de midificering van het hele verhaal? En een brutale vraag: Wat heeft je dit totaal gekost (de tijd niet meegerekend)
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 04 okt 2011 10:27

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Ha Willem, daar was je dan. Ik heb zelf ook al vanaf het begin gebruik gemaakt van PC organ, en ook nog maar net mijn gezicht laten zien... Ik heb het genoegen al gehad om je bouwwerk te bespelen en ben onder de indruk naar huis gegaan. Gelijk weer sleutelen aan mijn eigen spulletje, en..: Lub de Vries, als je dit leest, je moest mij ook eens verder op weg helpen in de HW4 wereld, want het is toch allemaal anders dan ik met 1,2en 3 gewend was!
Willem, op Urk zijn er veel loslopende professionele organisten, probeer er eens een te strikken voor een huisconcertje.
Ik nodig mezelf gelijk uit! Veel speelplezier.
Garrit P.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 04 okt 2011 16:57

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Ha Willem,

Ziet er mooi uit Willem en leuk dat je die trekregisters hebt toegevoegd,dat staat veel echter.
Al met al een prachtig eindresultaat zowel de klank als de kast,en het geeft een enorme voldoening als je iets zelf maakt.

En inderdaad Garrit een huisconcertje of hauptwerkavond zou wel eens leuk zijn,volgens mij zijn er al best veel mensen op Urk met hauptwerk,dus laten we maar eens wat regelen (Willem heeft een mooie ruime kamer dat lijkt mij een mooie lokatie 8-) )

Lub

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 06 okt 2011 18:16

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. ik zeg tegen mijn vrouw ,let op hoor wie wie of er het eerst een reactie geeft, en ja hoor RonD, volgens ons de gangmaker van het pcorgan forum ,prachtig Ron ga zo door.
we zullen als alles meezit vanaf volgende week niet zo veel meer van hem horen, want dan is het zo ver!!! ziet er prachtig uit Ron, hopen dat jij er veel plezier aan mag beleven.
wat de trek registers betreft, die zitten er nu nog voor de sier,maar binnenkort hoop ik hier bv de tremulanten en de koppels aan te verbinden.

M Bouwheer. het meeste werk was het solderen, en dat viel ook echt wel mee. ik heb een midi setje bij Elektronisch service buro De Bruin uit Zegveld besteld. in mijn situatie drie klavieren plus pedaal ,dus ook 4 printplaatjes en een moederbordje.
van iedere toets moest ik een draadje solderen naar de prinplaat met elkaar 213 draadjes , van iedere print gaat weer een draad naar het moederbord en vandaar weer naar de geluidskaart en pc.

Garrit ook hartelijk dank voor je reactie, jii timmert ook vlink aan de hauptwerkweg heb ik wel begrepen, een thuisconcert ben ik altijd voor ik heb er al vescheidene gehad hoor talent zat wat dat betreft. ook nog bedankt voor je doorgestuurde informatieve mail daar heb ik natuurlijk altijd wat aan.

nou Lub heb ik telefonisch al gesproken nogmaals ook bedankt voor je reactie,je komt nog langs met Jonkers ,altijd goed natuurlijk

Allemaal de hartelijke groeten .
Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 okt 2011 19:35

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Gangmaker Willem? Nou als het om technische zaken gaat "Huppelt deze Hauptwerkdigibeet Hopeloos Hikkend en Hijgend achter onze HauptwerkHorde aan".
Anderzijds voel ik me hiertoe een beetje verplicht, omdat ik er voor de start van dit forum bij onze webmaster op aangedrongen heb een forum te starten.
Maar buiten dat vind ik het ook heel leuk en interresant.
En vanaf volgende week zie je me denk ik juist meer op het forum als ik hopeloos in de knoei zit met m'n "hauptwerkgebruik" (grijns).

Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 07 okt 2011 22:16

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Willem,

ook namens mij welkom op dit forum. Ik heb voor een paar maanden terug via je vader foto's gezien en toen zag het er al veelbelovend uit. Het eindresultaat mag er zeker zijn. Ik neem aan dat het scherm ook weg kan, als je een huisorgelconcert wilt geven is dit wel handig..... :mrgreen:

Groet Lubbert

Berichten: 1

Geregistreerd: 12 feb 2011 23:24

Bericht 08 okt 2011 21:50

Re: voorstellen: zelfbouworgel Willem Bakker

Dag Willem,
Vooral jouw enthousiasme klinkt als muziek.
Met een fantastisch tastbaar resultaat.
Ik geniet ook elke dag van mijn eigen Freibergorgel. Met de kast ben ik voor het derde jaar bezig....... . Dus wel een beetje jaloers dat je het zo snel voor elkaar hebt.
Groet,
Jan Hakvoort

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com