Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Leendert stelt zich voor...

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 21 nov 2011 21:31

Leendert stelt zich voor...

Hallo allemaal,

hoewel ik al een aantal jaren "actief" Hauptwerk gebruiker ben leek het me toch goed om mezelf eens voor te stellen.

Mijn naam is Leendert, ik woon op de Veluwe en ben 33 jaar oud. Ik speel klaverskribo op mijn Domus Jubilate 227 Deluxe die ik puur heb aangeschafd om hauptwerk te kunnen gebruiken.
Verder gebruik ik hiervoor het volgende, uiteraard een computer met daarin een EMU 1212M geluidskaart. Een behringer Crossover (kan ik iedereen aanraden) met 1 output rechtstreeks naar een actieve Subwoofer en een stereo uitgang naar een Behringer Stereo 460 Watt versterker. Als speakers gebruik ik een paar Definitive Technology 450 speakers en een Sony SA-W301 subwoofer.
Laatst bijgewerkt door lootje op 19 jan 2015 09:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 nov 2011 21:57

Re: Leendert stelt zich voor...

Welkom Leendert!
Slim om een wat kleiner orgel aan te schaffen om deze alleen voor Hauptwerk te gebruiken.
Je vader heeft er over verteld.....en....als jij hetzelfde technische haupwerkbloed hebt als je vader....dan zit het muzikaaltechnisch wel snor! ;)
Doe lekker mee op dit forum!
Gr. Ron.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 21 nov 2011 22:06

Re: Leendert stelt zich voor...

Hallo Ron, mijn vader heeft mij in het verleden "aangestoken" om Hauptwerk te gaan gebruiken.
Ik ben ook kleiner behuisd als mijn vader. Bij mij staat het orgel boven, hij moest door het trappengat kunnen. Wij hadden zo'n 25 jaar geleden onze 1e computer, dus ja, dan groei je er wel een beetje mee op qua kennis en volg je de ontwikkelingen ook.
Ik verkoop in de winkel waar ik werk ook Laptops/PC's dus dan is technische kennis ook wel vereist.

Heb onlangs met een collega nog een nieuwe computer voor mezelf gebouwd.

Groeten, Leendert
Laatst bijgewerkt door lootje op 21 nov 2011 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 21 nov 2011 22:32

Re: Leendert stelt zich voor...

Hoi Leendert,

PC's zelf bouwen, altijd leuk om te doen, en je zit dicht bij het vuur!
Het gaat mij in ieder geval gemakkelijker af dan een heel orgel bouwen....Da' s wel jammer.

Je bent met voorstellen net wat sneller, we hebben wel verrassend veel overeenkomsten:
.....Nunspeet, Klavarskribo, Dertiger, Domus Jubileum 227, EMU1212m (nu 1820m) ...... :o
Vast ook veel te weinig tijd om te spelen ?? :lol: Doe maar es een PM-etje,

Grt
Wim Boer
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 21 nov 2011 23:53

Re: Leendert stelt zich voor...

Hoi Wim,

ik heb je een pm verstuurd, we vertonen inderdaad veel overeenkomsten...

Groeten, Leendert
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 25 apr 2012 16:55

Re: Leendert stelt zich voor...

Even een kleine update met foto.

DSC_2754verkleind.jpg


Ik gebruik sinds vorige week mijn iPad 2 voor registratie in Hauptwerk met TouchOSC. Dit werkt supersnel en je kunt de layout helemaal naar eigen smaak indelen.
Vandaag een houder aan het orgel gemonteerd.

Groeten, Leendert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 apr 2012 08:50

Re: Leendert stelt zich voor...

Leendert, ik ben ook op zoek naar een houder, in mijn geval voor 2 launchpads . Heb je deze zelf gemaakt, of is er iets te koop?? Het lastigst lijkt mij, om het geheel aan je orgelkast te bevestigen. Hoe heb jij dat opgelost?/

Hg

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 26 apr 2012 23:38

Re: Leendert stelt zich voor...

Hoi Geert,

De houders kun je kant en klaar bestellen, de tablet houder is verstelbaar dus universeel inzetbaar. Achter de houder zit een buigbare arm van 25cm met aan het einde een zuignap. Aangezien ik niet wil schroeven in het orgel heb ik een schijfje aan de zijkant van het orgel geplakt waar de zuignap op vast zit. Het is eigenlijk gewoon een soort autohouder. Ik werk bij Bos BTC in Putten, een telecom bedrijf. Ik heb de houder bij een leverancier van ons besteld.

Groeten, Leendert

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com